Την ενίσχυση της τουριστικής κίνησης από το εξωτερικό με περισσότερες από 650.000 αεροπορικές θέσεις το 2014, αλλά και την ανάσχεση της κάμψης στην εσωτερική αγορά, προσδοκά το νέο σχήμα αερομεταφορέα που προκύπτει με την εξαγορά της Olympic Air από την AEGEAN. Χαμηλότεροι ναύλοι, σύνδεση και εξωστρέφεια των άγονων γραμμών, 15 νέοι προορισμοί του εξωτερικού, καθώς και αύξηση των δρομολογίων, με ιδιαίτερη μέριμνα για την Αθήνα, είναι τα βασικά σημεία της στρατηγικής που παρουσίασε σε συνέντευξη τύπου την Πέμπτη, ο αντιπρόεδρος της AEGEAN κ. Ευτύχιος Βασιλάκης.

Η AEGEAN και η Οlympic Air από κοινού θα καλύπτουν συνολικά το 2014 ένα δίκτυο με περισσότερα από 250 δρομολόγια, από τα οποία πάνω από 205 θα είναι δρομολόγια εξωτερικού, δημιουργώντας 750.000 –800.000 νέες θέσεις εξωτερικού και 47 – 50 δρομολόγια εσωτερικού. Συνολικά, το 2014 προστίθενται 45-50 νέα δρομολόγια από τις οκτώ πλέον βάσεις της εταιρείας στη χώρα, με νέα βάση τα Χανιά, ενώ προστίθενται 15 νέοι προορισμοί από την ελληνική πρωτεύουσα, αριθμώντας συνολικά 47 προορισμούς εξωτερικού. Οι 15 νέοι προορισμοί για το 2014 περιλαμβάνουν το Μπέρμινχαμ στην Αγγλία, τη Μασσαλία και τη Νάντη στη Γαλλία, τη Ζυρίχη στην Ελβετία, το Αμβούργο, το Ανόβερο και τη Νυρεμβέργη στη Γερμανία, την Κοπεγχάγη στη Δανία, την Κατάνια στην Ιταλία, το Αμπου Ντάμπι στα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα, τη Βυρηττό στον Λίβανο και την Πάφο στην Κύπρο, καθώς και τέσσερις επιπλέον πόλεις για τις οποίες εξετάζονται μεταξύ άλλων, η Στοκχόλμη στη Σουηδία ή το Οσλο στη Νορβηγία, η Λουμπλιάνα στη Σλοβενία και το Ντουμπρόβνικ στην Κροατία.
Η Olympic Air αποτελεί θυγατρική της AEGEAN και πρόθεση της εταιρίας, όπως τόνισε ο κ. Βασιλάκης, είναι να διατηρηθούν και τα δύο εμπορικά σήματα (AEGEAN και Olympic Air), με αντίστοιχα συστήματα κρατήσεων. Με την εξαγορά ο συνολικός στόλος αυξάνεται στα 45 αεροσκάφη, οι εργαζόμενοι στους 2.090 και η κίνηση στους 8,4 εκατ. επιβάτες. Η εξοικονόμηση κόστους από τις συνέργειες που θα ολοκληρωθούν στο άμεσο διάστημα των επόμενων 6-14 μηνών, υπολογίζεται στα 35 εκατ. ετησίως. Από την ενοποίηση Διοικητικών Υπηρεσιών θα υπάρξει απώλεια ορισμένων θέσεων εργασίας, όπως σημείωσε ο κ. Βασιλάκης, εκτιμώντας ωστόσο ότι το καλοκαίρι του 2014 ο αριθμός των εργαζομένων θα είναι μεγαλύτερος απ’ ό,τι σήμερα.
Στόχος είναι επίσης να μετακυληθούν τα οφέλη στους επιβάτες με πιο ανταγωνιστικούς ναύλους, ενίσχυση προνομίων για τους πιστούς πελάτες και των δύο εταιρειών και διεύρυνση δικτύου. Ετσι σε επίπεδο ωφελειών σε ό,τι αφορά τις τιμές, η AEGEAN έχει ανακοινώσει τη διάθεση δύο νέων κατηγοριών ναύλων στην οικονομική θέση, τους GoLight και Flex ναύλους, με τιμές που ξεκινούν από 24 ευρώ προς Αθήνα και θα προσφέρονται και στους επιβάτες της Olympic Air από το Φεβρουάριο του 2014. Αντίστοιχα οι συλλογή μιλίων για τους κατόχους καρτών προνομίων θα ισχύει άμεσα και με τις δύο εταιρίες. Εν τω μεταξύ, σε συνάντηση με εκπροσώπους της περιφέρειας, η εταιρεία ανακοίνωσε δέσμη πρωτοβουλιών για τη στήριξη του Δικτύου Γραμμών Δημόσιας Υπηρεσίας της Olympic Air (άγονες γραμμές), με την ένταξη 2ου χαμηλότερου ναύλου ύψους 39 ευρώ από/προς τις άγονες γραμμές, για την ενίσχυση της ζήτησης, την εισαγωγή νέων χρεώσεων σύνδεσης νησιών άγονων γραμμών με το εξωτερικό, με σημαντική μείωση κόστους ταξιδιού έως και 140 ευρώ, αλλά και με αύξηση της χωρητικότητας τους μήνες Ιούλιο – Σεπτέμβριο, χωρίς επιπλέον επιβάρυνση του κράτους, όπου αυτό είναι εμπορικά και επιχειρησιακά εφικτό.
«Δημιουργούνται οι βάσεις για έναν ισχυρότερο αερομεταφορέα, που θα μπορεί να σταθεί στο ιδιαίτερα ανταγωνιστικό περιβάλλον που έχει διαμορφωθεί στην ευρύτερη περιοχή», δήλωσε ο κ. Βασιλάκης τονίζοντας ότι η ανάπτυξη της εταιρίας βασίζεται στη συλλογική προσπάθεια και στήριξη έξι μεγάλων επιχειρηματικών ομίλων (Θ. Βασιλάκης, Α&Π Λασκαρίδης, Α. Κωνσταντακόπουλος, Δ. Ιωάννου, Γ. Δαυίδ, Τράπεζα Πειραιώς) και 52.000 μετόχων. Πρόσθεσε επίσης ότι «στόχος μας είναι η AEGEAN και η Olympic Air να πρωταγωνιστήσουν στις αλλαγές που επέρχονται στην τουριστική αγορά της χώρας και της ευρύτερης περιοχής. Αισθανόμενοι την ευθύνη απέναντι στην πολιτεία, την κοινωνία και τους επιβάτες, δεσμευόμαστε για τη διασφάλιση της καθολικής κάλυψης του εσωτερικού της χώρας, την εξασφάλιση πρόσβασης και στο πιο μικρό νησί, καθώς και για τη συνέχιση της στρατηγικής ενίσχυσης της τουριστικής ανάπτυξης της Αθήνας και των κύριων τουριστικών προορισμών της περιφέρειας με ακόμα ποιοτικότερες υπηρεσίες και ανταγωνιστικούς ναύλους».
Ο αντιπρόεδρος της AEGEAN σημείωσε ότι η αγορά εσωτερικού, η οποία έχει μειωθεί κατά 30% σε επιβάτες και κατά 40% σε αξία, παρουσιάζει σημάδια εξομάλυνσης, ενώ επισήμανε την ιδιαίτερη αύξηση της κίνησης από το εξωτερικό, η οποία εφέτος ήταν αισθητή σε όλα τα αεροδρόμια της χώρας, καθώς και το αεροδρόμιο της Αθήνας κατέγραψε 4,5% άνοδο σε ξένους επισκέπτες. Αντίστοιχα σημαντική είναι η αύξηση των Ρώσων, με την εταιρία εφέτος να έχει μεταφέρει 220.000 επισκέπτες (440.000 επιβάτες) από το 1,2 εκατ. ρώσους τουρίστες που υπολογίζεται ότι ταξίδεψαν το 2013 στην Ελλάδα.
Για την επόμενη δεκαετία (2013 –2023), όπως τόνισε, η εταιρία φιλοδοξεί να αυξήσει κατά 15%-25% το μερίδιό της στην αγορά του εξωτερικού. Οι προοπτικές ανάπτυξης δικτύου προβλέπουν 70 αεροσκάφη, 350 δρομολόγια εξωτερικού και 14 –15 εκατ. επιβάτες (από τους οποίους τα 9-10 εκατ. θα είναι επιβάτες εξωτερικού) και βασίζονται στη μελέτη της McKinsey για την ανάπτυξη του ελληνικού τουρισμού έως το 2021 με 22-24 εκατ. διεθνείς αφίξεις, θέτοντας ως βασικές προϋποθέσεις τη σταθερότητα στη χώρα, αλλά και την αύξηση των μέσων ετήσιων επενδύσεων κατά περίπου 3,3 δισ. ευρώ.