Πρόσκληση προς τους εφοπλιστές να υψώσουν την ελληνική σημαία στα πλοία τους απηύθυνε το μεσημέρι της Πέμπτης, από το πλοίο Hellas Liberty στο λιμάνι του Πειραιά, ο υπουργός Ναυτιλίας και Αιγαίου Κωστής Μουσουρούλης παρουσία μελών της ναυτιλιακής κοινότητας.
Ναι μεν αλλά, ήταν η απάντηση από τον πρόεδρο της Ενωσης Ελλήνων Εφοπλιστών Θεόδωρο Βενιάμη, ο οποίος αφίχθη με καθυστέρηση μισής ώρας, «στήνοντας» τον υπουργό και τους υπολοίπους παρισταμένους στην εκδήλωση, η οποία ξεκίνησε με την ανάλογη καθυστέρηση.
Ο κ. Μουσουρούλης παρουσίασε λεπτομερώς όλες τις βελτιώσεις που επιτυγχάνονται με «την «απλοποίηση και τον εκσυγχρονισμό νηολόγησης πλοίων στην ελληνική σημαία» στην άρση των γραφειοκρατικών εμποδίων, ωστόσο ο πρόεδρος της ΕΕΕ έσπευσε – στη δική του ομιλία – να παρατηρήσει ότι καλές είναι οι αλλαγές, αλλά δεν φτάνουν για να φέρουν οι εφοπλιστές τα πλοία τους στην ελληνική σημαία.
Χρειάζεται προηγουμένως, παρατήρησε, διάλογος με τους ναυτικούς και την Πανελλήνια Ναυτική Ομοσπονδία, υπονοώντας τα θέματα των εργασιακών σχέσεων και των συμβάσεων εργασίας.
Πάντως με το νέο σύστημα από 34 που ήταν μέχρι σήμερα ο αριθμός των υπογραφών που απαιτούνται για την έγκριση της αίτησης νηολόγησης πλοίου μειώνονται σε 9, ενώ και ο χρόνος έκδοσης των εγκριτικών πράξεων θα μειωθεί, όπως είπε ο υπουργός, στις 10 ημέρες το ανώτερο (εκτός του χρόνου δημοσίευσης σε ΦΕΚ) από τους 5-6 μήνες που κατά μέσο όρο απαιτούνται σήμερα.
Ο υπουργός Ναυτιλίας σημείωσε μεταξύ άλλων ότι «η περαιτέρω προσέλκυση πλοίων στην ελληνική σημαία αποτελεί βασική προϋπόθεση για την ανάπτυξη και επέκταση του ναυτιλιακού μας πλέγματος».
Όπως είπε ο κ. Μουσουρούλης «στις αρχές της δεκαετίας του ’90, 8 στα 10 πλοία ελληνικών συμφερόντων έφεραν την Ελληνική σημαία. Σήμερα, στα 4 πλοία ελληνικών συμφερόντων, μόνο το 1 φέρει τη σημαία μας. Τη σχέση αυτή θέλουμε να αντιστρέψουμε, με μέτρα υποστήριξης της ανταγωνιστικότητας της ελληνικής ναυτιλίας, όπως η κατάργηση γραφειοκρατικών και χρονοβόρων διαδικασιών, που, με τις σύγχρονες συνθήκες ανταγωνισμού, δεν είναι φιλικές προς τη ναυτιλιακή επιχειρηματικότητα».
Σε αυτή την κατεύθυνση, όπως σημείωσε, το υπουργείο Ναυτιλίας απέκτησε τη δική του «υπηρεσία μιας στάσης», η οποία θα αποτελεί «το ένα και μοναδικό σημείο για την υποδοχή των αιτήσεων νηολόγησης, την εσωτερική παρακολούθηση και διεκπεραίωσή τους, καθώς και για την παροχή εξυπηρέτησης και πληροφόρησης σε πραγματικό χρόνο».
Ο υπουργός συμπλήρωσε ακόμη πως «με την πλήρη ανάπτυξη ηλεκτρονικών υπηρεσιών που ήδη προετοιμάζουμε, η διεκπεραίωση των αιτήσεων – από την υποβολή τους μέχρι την έκδοση του εγγράφου εθνικότητας του πλοίου – θα γίνεται ηλεκτρονικά και οι χρόνοι θα ελαχιστοποιηθούν περαιτέρω» και εξήγγειλε ότι από τις 15 Μαρτίου θα λειτουργεί υπηρεσία ηλεκτρονικής υποβολής της αίτησης νηολόγησης.
Η υπηρεσία της ηλεκτρονικής υποβολής της αίτησης σχετικά με τη νηολόγηση πλοίου στην ελληνική σημαία βρίσκεται στη διεύθυνση: https://niologio.hcg.gr.
Πάντως ο κ. Μουσουρούλης παρατήρησε πως έχει επίγνωση ότι «βρισκόμαστε σε περίοδο χαμηλών ναύλων και ότι αυτό επηρεάζει την απόφαση για επιστροφή στην Ελληνική σημαία».
Αναφερόμενους στους έλληνες ναυτικούς τους χαρακτήρισε τους καλύτερους στο κόσμο, λέγοντας: «Μπορεί το κόστος των ξένων να είναι μικρότερο και αυτό να επηρεάζει την απόφαση για επιστροφή στην Ελληνική σημαία. Γνωρίζετε όμως πολύ καλά ότι οι δικοί μας είναι ασυναγώνιστοι: Σε ναυτοσύνη. Σε ευρηματικότητα. Σε εργατικότητα. Σε υπευθυνότητα. Σε ευσυνειδησία. Σε θάρρος. Σε αυτοπεποίθηση. Στο φιλότιμο. Αυτός είναι ο έλληνας ναυτικός».
Αμέσως μετά το λόγο πήρε ο πρόεδρος της Ενωσης Ελλήνων Εφοπλιστών ο οποίος μεταξύ άλλων επεσήμανε πως η απλοποίηση των διαδικασιών για τη νηολόγηση πλοίων κινείται προς τη σωστή κατεύθυνση, ωστόσο πρόσθεσε πως η προσέλκυση πλοίων στην ελληνική σημαία είναι ένα θέμα πολύπλοκο και πιο σοβαρό από ό,τι φαίνεται αφού χρειάζεται διάλογος με τους Έλληνες αξιωματικούς και ναυτικούς και με την Πανελλήνια Ναυτική Ομοσπονδία.
«Αν έρθουν αύριο 100 αιτήσεις για εγγραφή πλοίων στο ελληνικό νηολόγιο μπορούμε να αντιμετωπίσουμε την κατάσταση;» αναρωτήθηκε ο κ. Βενιάμης.
Διαβάστε εδώ πώς γίνεται η διαδικασία νηολόγησης πλοίων στην ελληνική σημαία.