Τετάρτη 13/02

Αφιέρωμα στην παγκόσμια ημέρα ραδιοφώνου

ΕΤ1, 20.00 – 00.15

Με τέσσερις εκπομπές τιμά την παγκόσμια ημέρα ραδιοφώνου η ΕΤ1. Στις 20.00 θα προβληθεί το «Σημείο ART» με ειδικό αφιέρωμα, στις 20.30 η «Θεματική βραδιά» με τίτλο «Μέρες ραδιοφώνου», στις 22.20 η εκπομπή «Ιχνηλατώντας» για την Μαρία Ρεζάν και τέλος στις 23.20 θα προβληθεί το «Παρασκήνιο» με αφιέρωμα «Μάνος Χατζιδάκις – Τρίτο Πρόγραμμα».

ΟΙ ΚΕΡΑΙΕΣ ΤΗΣ ΕΠΟΧΗΣ ΜΑΣ

«ΧΕΡΤΑ ΜΥΛΕΡ»

ΕΤ1, 00:15

Η Χέρτα Μύλερ δεν δίνει συχνά συνεντεύξεις σε εφημερίδες, και δεν δίνει σχεδόν ποτέ τηλεοπτικές συνεντεύξεις. Τα μικρόφωνα, οι προβολείς, οι απανωτές ερωτήσεις της θυμίζουν, όπως ομολογεί η ίδια, τη δυσάρεστη εμπειρία των ανακρίσεων στις οποίες την ανάγκαζαν τα στελέχη της μυστικής αστυνομίας του Νικολάε Τσαουσέσκου. Έτσι, μπορεί να θεωρηθεί μεγάλη η επιτυχία των «Κεραίων» που έπεισαν τη γερμανο-ρουμάνα συγγραφέα να μιλήσει για τον εαυτό της και το έργο της στον Ανταίο Χρυσοστομίδη, στην πρώτη της συνέντευξη μετά το Νόμπελ Λογοτεχνίας. Στην κουβέντα της με τον Ανταίο Χρυσοστομίδη, η Μύλερ μιλάει για το θέμα της γλώσσας, για τον φιλοναζί πατέρα της, για την έννοια της πατρίδας, για την εξορία, για την ανάγκη δημοκρατίας, για το ποιος θεωρείται προδότης και ποιος όχι.

Ταινίες

Η Λίζα το σκασε

ΕΤ3, 20.00

Στην προσπάθειά της να αποφύγει έναν ανεπιθύμητο γαμπρό, μια νόστιμη κοπέλα (Ξένια Καλογεροπούλου) το σκάει από το σπίτι της. Δροσερή αλλά ξεπερασμένη αισθηματική κομεντί του Σωκράτη Καψάσκη πάνω σε ένα σενάριο του Γιάννη Μαρή. (1959, 86’)

Ανίκητος (Invictus)

STAR ,22.00

Ο τρόπος με τον οποίο ο νοτιοαφρικανός ηγέτης Νέλσον Μαντέλα σκέφτηκε να ενοποιήσει τους μαύρους με τους λευκούς της Νοτίου Αφρικής όταν ανέλαβε την εξουσία (αρχές δεκαετίας 1990) είναι το θέμα της ταινίας του Κλιντ Ιστγουντ που χωρίς να ανήκει στις σπουδαίες του, έχει όπως όλες ενδιαφέρον: Για να πετύχει τη «φυλετική ενοποίηση» ο ευφυής Μαντέλα (Μόργκαν Φρίμαν) ανέθεσε στον αρχηγό της εθνικής ομάδας ράγκμπι (Ματ Ντέιμον) την αναβάθμισή της στο πλαίσιο του Παγκοσμίου Κυπέλλου του 1994. Πέραν των εξαιρετικών ερμηνειών, ενδιαφέρον έχουν οι λεπτομέρειες της ταινίας, όπως π.χ. ο χειρισμός της σχέσης ανάμεσα σε λευκούς και μαύρους σεκιούριτι του Μαντέλα που από μισητοί εχθροί γίνονται σταδιακά φίλοι. Η ταινία ήταν υποψήφια για 2 βραβεία Όσκαρ στις κατηγορίες Α’ Ανδρικού Ρόλου – Μόργκαν Φρίμαν και Β’ Ανδρικού Ρόλου – Ματ Ντέιμον. (ΗΠΑ, 2009, 120′)

Το επόμενο πρωϊνό (The morning after)

STAR, 02.45

O τελευταίος μεγάλος κινηματογραφικός ρόλος της Τζέιν Φόντα είναι της αλκοολικής πρώην ηθοποιού που βρίσκεται -άθελά της- μπλεγμένη σε μια περίεργη υπόθεση δολοφονίας. Ρεσιτάλ ερμηνείας από αυτήν την «υπερπροσωπικότητα» η οποία παίζει δίπλα σε ένα εξίσου εκλεκτό αντρικό ντουέτο αντρών, τον Τζεφ Μπρίτζες και τον Ραούλ Τζούλια. Η σκηνοθεσία είναι το έμπειρου Σίντνεϊ Λουμέτ. Το φιλμ αδικείται αφάνμταστα από την ώρα μετάδοσής του. (ΗΠΑ, 1986, 97’)