Το Μπαλέτο Μπορίς Αϊφμαν της Αγίας Πετρούπολης έχει αποκτήσει πιστό κοινό στην Αθήνα. Και δικαίως. Τόσο η «Κόκκινη Ζιζέλ» όσο και η «Αννα Καρένινα» που παρουσίασαν στο Μέγαρο Μουσικής τα τελευταία χρόνια ήταν παραγωγές πραγματικά απολαυστικές. Ο «Ροντέν», όμως, η πιο πρόσφατη παράσταση του 67χρονου Αϊφμαν, την οποία είδαμε μόλις πριν από λίγες ημέρες, ξεπέρασε κάθε προσδοκία προκαλώντας στο κοινό που συνέρρευσε στην Αίθουσα Αλεξάνδρα Τριάντη ιαχές ενθουσιασμού. Επρόκειτο για μια δραματική χορογραφία-αφήγηση της ταραγμένης σχέσης του γάλλου γλύπτη Ροντέν με τη «μούσα» του Καμίγ Κλοντέλ, η οποία μετά τον χωρισμό τους κατέληξε σε ψυχιατρείο, όπου και πέρασε τα τελευταία 30 χρόνια της ζωής της. Σε ένα άσυλο ψυχοπαθών, λοιπόν, άρχισε και τελείωσε ο «Ροντέν» του Αϊφμαν. Για περίπου δύο ώρες ο ρώσος χορογράφος μας χάρισε ένα εξαιρετικά εντυπωσιακό θέαμα όπου οι δυνατές εικόνες, η απόλυτα ταιριαστή μουσική μέσα από το γαλλικό ρομαντικό ρεπερτόριο –Ραβέλ, Σεν Σανς, Μασνέ – και η «στέρεα» τεχνική των χορευτών του έδεσαν σε ένα γοητευτικά αρμονικό σύνολο. Οι «φυσικές» εκδοχές των μεγάλων έργων του γάλλου γλύπτη, τις οποίες παρουσίασε χρησιμοποιώντας αριστοτεχνικά τα σώματα των χορευτών όπως περίπου ο γλύπτης θα χειριζόταν τα υλικά του –«Οι αστοί του Καλέ», π.χ. -, θα μείνουν για καιρό στη μνήμη των τυχερών που βρέθηκαν στο Μέγαρο.

ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ