«Δίμηνο γεμάτο», προβλέπει ο πρόεδρος της προανακριτικής επιτροπής κ. Χρ. Μαρκογιαννάκης, όσον αφορά την διάρκεια των εργασιών της, παρά το γεγονός ότι με απόφαση της Ολομέλειας της Βουλής έχει οριστεί ως χρονικό όριο παράδοσης του πορίσματος που θα εκδώσει η επιτροπή για την υπόθεση της λίστας Λαγκάρντ, την 25η Φεβρουαρίου 2013.
Και αυτό, καθώς σύμφωνα με την άποψη που έχει διατυπώσει και γραπτώς προς τον Πρόεδρο της Βουλής κ. Ευ. Μεϊμαράκη, οι πρακτικές που σε ορισμένες περιπτώσεις ακολουθούνται και οι εντάσεις, τις οποίες αυτές προκαλούν, καθυστερούν το έργο της επιτροπής. Προς αντιμετώπιση αυτού του φαινομένου, άλλωστε, ο κ. Μαρκογιαννάκης έχει ζητήσει να είναι δημόσιες οι συνεδριάσεις, θεωρώντας ότι έτσι θα αναγκαστούν όλα τα μέλη της προανακριτικής να εστιάσουν στην ουσία της υπόθεσης που διερευνάται, αποφεύγοντας περιττές καθυστερήσεις και εντάσεις.
Όπως τόνιζε σχετικά στην επιστολή του προς τον κ. Μεϊμαράκη «δεν επιθυμώ να κατονομάσω τους υπαιτίους αυτής της κατάστασης, απλά θέλω να επισημάνω ότι δεν πιστεύω πως μπορεί να αλλάξει η εικόνα, εξαιτίας, κυρίως, της εκ χαρακτήρος ιδιαιτερότητας στην συμπεριφορά κάποιων, οι οποίοι είναι προφανές ότι το μόνο που επιδιώκουν είναι η παρέλκυση».
Η πρότασή του μάλιστα φέρεται να έγινε δεκτή από τα υπόλοιπα μέλη της επιτροπής, ενώ τις ενστάσεις της διατύπωσε εκ μέρους του ΣΥΡΙΖΑ η κυρία Ζωή Κωνσταντοπούλου. Μάλιστα σύμφωνα με το σκεπτικό του κ. Μαρκογιαννάκη παρά το γεγονός ότι η λύση των δημόσιων συνεδριάσεων μπορεί να προσκρούει στον Κώδικα Ποινικής Δικονομίας, ο οποίος επιβάλλει τη μυστικότητα της προδικασίας και του οποίου οι διατάξεις εφαρμόζονται αναλόγως εν προκειμένω, αυτό όμως δεν αποκλείει την δια νόμου διαφορετική ρύθμιση μέσω της αλλαγής του Κανονισμού της Βουλής, ο οποίος και θα δίνει την δυνατότητα η επιτροπή να αποφασίζει, εφ’ όσον κριθεί αναγκαίο, την δημόσια λειτουργία της.
Νομικές ενστάσεις για τις δημόσιες συνεδριάσεις
Πάντως κάτι τέτοιο δεν φαίνεται να γίνεται δεκτό από την Διάσκεψη των Προέδρων, όπου και θα τεθεί το θέμα και είναι χαρακτηριστικό ότι και ο ίδιος ο κ. Μαρκογιαννάκης εκτιμά πως είναι δύσκολο να υιοθετηθεί η πρότασή του, καθώς «παραμένουμε προσκολλημένοι σε αγκυλώσεις του παρελθόντος», όπως φέρεται να είπε σε συνομιλητές του. Το γεγονός είναι ότι εγείρονται νομικά προσκόμματα ως προς την ιδέα των δημόσιων συνεδριάσεων σε σχέση με την μυστικότητα της διαδικασίας. Επιπλέον, το Επιστημονικό Συμβούλιο της Βουλής δεν επιτρέπει την δημοσιοποίηση των πρακτικών των συνεδριάσεων ακριβώς για τον λόγο αυτό.
Την ίδια στιγμή, η κυρία Κωνσταντοπούλου εμμένει στην πρότασή της να μαγνητοσκοπούνται οι μαρτυρικές καταθέσεις ως εκτός των πρακτικών που τηρούνται, να υπάρχουν και τα βίντεο ως «αδιάψευστοι μάρτυρες των όσων έχουν ειπωθεί από τους μάρτυρες».
Όσον αφορά το χρονικό πλαίσιο των ερευνών της επιτροπής, είναι ενδεικτικό της κατάστασης που διαμορφώνεται το γεγονός ότι μη ουσιώδεις, κατά τα μέλη της προανακριτικής, μάρτυρες θα παραπέμπονται στον εισαγγελέα Πρωτοδικών. Μεταξύ αυτών και οι 28 υπάλληλοι που στελέχωναν το υπουργικό γραφείο του κ. Γ. Παπακωνσταντίνου και οι οποίοι, σύμφωνα με την νεώτερη εικόνα που σχημάτισε η επιτροπή, ήταν πολύ περισσότεροι και συγκεκριμένα 15 επιπλέον οι οποίοι ήταν υπάλληλοι του υπουργείου Οικονομικών οι οποίοι διατέθηκαν στο γραφείο του υπουργού. Συνολικά, λοιπόν, προκύπτει ότι ο πρώην «τσάρος» της Οικονομίας, απασχολούσε 43 συνεργάτες.