Με πείσατε κύριε Στουρνάρα. Θα αγοράσω σκάφος, δυστυχώς εισαγόμενο ώστε να επιβαρύνω το «ισοζύγιο». Δεν το λέω εγώ, κάποιο στέλεχος (;) του ΥπΟικ το ανέφερε σαν δικαιολογία για τη μη κατάργηση του φόρου πολυτελείας στα αυτοκίνητα. Ανέφερε χαρακτηριστικά ότι «τα πολυτελή αυτοκίνητα επιβαρύνουν το εμπορικό ισοζύγιο, ενώ τα σκάφη όχι» (να μας πει μόνο πόσα ναυπηγεία και πόσα εργοστάσια παραγωγής μηχανών θαλάσσης έχει η Ελλάδα) Ότι υπάρχει ήδη φόρος πολυτελείας (που αποδίδει ΜΗΔΕΝ) κατά την αγορά στ’ αυτοκίνητα άνω των 20.000 ευρώ εργοστασιακής αξίας το ξεχνάει.

Επίσης, ξεχνάει το γεγονός ότι ο νέος φόρος δήθεν πολυτέλειας αφορά ΗΔΗ ταξινομημένα αυτοκίνητα, νόμιμα αποκτηθέντα (αν δεν είναι νόμιμα, να ψάξουν οι ΔΟΥ το πόθεν έσχες) που πλήρωσαν τους υψηλούς φόρους αγοράς (τέλη ταξινόμησης και ΦΠΑ). Πρόκειται δηλαδή ΚΑΙ για αναδρομικό φόρο σ’ ένα υλικό αγαθό και μάλιστα βασισμένο σ’ ένα υποθετικό, παράλογο και χωρίς καμία επαφή με την πραγματικότητα «τεκμήριο» που εξαρτάται και αυτό από τα… κυβικά εκατοστά. Άλλη μία παγκόσμια ελληνικής εφεύρεσης πρωτοτυπία.

Μην αναφερθώ βέβαια στον τρόπο υφαρπαγής και κλεψίματος των τελών του 2013, αφού ο φόρος ανακοινώθηκε μετά τη λήξη προθεσμίας καταβολής τελών. Αυτό στην καθομιλουμένη ξέρετε πως λέγεται. Χαλάλι λοιπόν τα 660 ευρώ των τελών, τουλάχιστον δεν θα πληρώσω για το 8 ετών «πολυτελές» δίλιτρο αυτοκίνητο 1000 και πλέον ευρώ το 2014 (ποια είναι η σχέση κυβικών εκατοστών και πολυτέλειας ή κόστους παραγωγής αυτοκινήτων μόνο το ΥπΟικ το γνωρίζει, ως άσχετο με το θέμα, καθώς έχει μείνει στη δεκαετία του 1980). Το χάρηκα τον Ιανουάριο και θα καταθέσω πινακίδες.

Να το πουλήσω δεν τίθεται θέμα, για να το πάρει κάποιος, πρέπει να τον πληρώσω, ούτε να το χαρίσω γίνεται. Το δίλημμά μου είναι αν το σκάφος που θα πάρω θα είναι μικρότερο ή μεγαλύτερο των 12 μέτρων, μηχανοκίνητο πάντα. Βλέπετε, τα κάτω των 12 μέτρων σκάφη δεν θα πληρώνουν τέληπλεύσης, ενώ για να μην πληρώσει ένα αυτοκίνητο τέλη κυκλοφορίας πρέπει να μην εκπέμπει άνω των 100 g/CO2. Δηλαδή κόστος αγοράς το πολύ 25.000 ευρώ αν είναι υβριδικό. Διαφορετικά και με 10.000 ευρώ υπάρχουν αυτοκίνητα μηδενικών τελών κυκλοφορίας (σήμερα πάντα, αύριο κάτι θα σκαρφιστείτε).

Να μην ρωτήσω πόσο κοστίζουν τα 12μέτρα σκάφη με δύο 200άρες μηχανές, εισαγόμενα πάντα! Ακόμα κι αν το σκάφος είναι μεγαλύτερο των 12 μέτρων, υπάρχει η δυνατότητα μερικής καταβολής τελών, ανάλογα τους μήνες πλεύσης. Θεωρώ ιδανικούς τους τρεις καλοκαιρινούς μήνες, οπότε με το ¼ των ετήσιων τελών, έρχεται πολύ φτηνά, ενώ απαλάσσομαι και από τα ¾ του ετήσιου τεκμηρίου. Δεν έχω σκοπό να βγω στο Αιγαίο, καταχείμωνο με 9 μποφόρ και καταιγίδα.

Αντίθετα στ’ αυτοκίνητα πληρώνεις υποχρεωτικά όλο το χρόνο, ακόμα κι αν καταθέσεις πινακίδες κατά τη διάρκεια του έτους, ενώ κατά την αγορά, άσχετα από το μήνα ταξινόμησης, πληρώνεις όλο το χρόνο. Δίκαιο και λογικό! Υπάρχουν κι άλλα πλεονεκτήματα με την αγορά σκάφους και διαμονής εντός αυτού. Δεν θα πληρώνω το χαράτσι της ΔΕΗ (δεν θεωρείται δομημένη ηλεκτροδοτούμενη επιφάνεια), μπορώ να αλλάζω συχνά τόπο κατοικίας, είναι πιο ασφαλές καθώς οι μαρίνες φυλάσσονται, ενώ κινδυνεύω λιγότερο να το βρω καμένο ή κατεστραμμένο επειδή κάποιος θα θεωρήσει πολυτέλεια ένα αυτοκίνητο.

Φυσικά δεν ξεχνάω το κοινωνικό ζήτημα. Έχει άλλη αίγλη να λεω ότι μένω σε σκάφος σε Άλιμο-Βουλιαγμένη-Γλυφάδα-Φλοίσβο, αντί πχ σε δυάρι στο κέντρο. Τέλος με την αγορά σκάφους, θα συμβάλλω στη διατήρηση των θέσεων εργασίας στον κλάδο ναυτιλίας (πάλι το ίδιο στέλεχος του ΥπΟικ το ανέφερε, ότι με το φόρο πολυτελείας στα σκάφη χάθηκαν θέσεις εργασίας). Φυσικά ούτε λόγος να γίνει για τους χιλιάδες εργαζόμενους, ενός κατώτερου θεού πάντα, που έχασαν τη δουλειά τους (και θα χάσουν κι άλλοι) στον κλάδο του αυτοκινήτου και τα περιφερειακά επαγγέλματα. Με τέτοιους λαϊκίστικους φόρους κατοχής αγαθών, που θα έχουν νομοτελειακά αντίθετα αποτελέσματα, αφού προφανώς δεν έχει γίνει καμία απολύτως οικονομοτεχνική ανάλυση, ποιος ακριβώς είναι ο στόχος;