«Οι ταινίες μου δεν ήταν ενάντια στο σύστημα» έχει πει για το έργο του ο Οτάρ Ιοσελιάνι. «Η πολιτική δεν με ενδιέφερε ποτέ, απλώς ήταν ταινίες «α-σοβιετικές» και αδιαφορούσαν για το καθεστώς, σαν να μην υπήρχε καν. Κι αυτό βεβαίως ήταν κάτι ανεπίτρεπτο».

Το σχόλιο αυτοκριτικής του γεωργιανού σκηνοθέτη ο οποίος εκδιώχθηκε από τη Σοβιετική Ενωση στις αρχές της δεκαετίας του 1980 βρίσκοντας καταφύγιο στο Παρίσι, ορίζει με σαφήνεια μια θαρραλέα κινηματογραφική αντίληψη και πρακτική των τριών ταινιών που γύρισε στην πατρίδα του, τη Γεωργία, προτού πάρει τον δρόμο της εξορίας: «Ηταν ένας τραγουδιστής κότσυφας», «Παστοράλε» και «Φυλλοροή», οι τρεις ταινίες που έχουν προγραμματιστεί για να εμπλουτίσουν το αμέσως επόμενο αφιέρωμα της Ταινιοθήκης της Θεσσαλονίκης.
{{{ moto }}}Το αφιέρωμα τιτλοφορείται «Οτάρ Ιοσελιάνι: Η ανέμελη ζωή» και θα πραγματοποιηθεί από την Πέμπτη 6 έως την Κυριακή 9 Δεκεμβρίου στην αίθουσα Τάκης Κανελλόπουλος στο Μουσείο Κινηματογράφου-Ταινιοθήκη Θεσσαλονίκης (Αποθήκη Α΄, Λιμάνι).
Πρόκειται για ταινίες που μπλοκαρίστηκαν πολλαπλώς από τη σοβιετική λογοκρισία της εποχής, αν και τελικά κατάφεραν να κατακτήσουν το δυτικό κοινό με την ανάλαφρη χάρη τους, την αυθεντικότητα της κινηματογραφικής τους γραφής, την ελευθερία της έκφρασης και τη χαρά της ζωής που τις χαρακτηρίζουν, καθιερώνοντας τον ψιλόλιγνο κύριο από την Τιφλίδα στο διεθνές κινηματογραφικό στερέωμα.
Λυρικός, ειρωνικός και χιουμορίστας, ο Ιοσελιάνι, συμφοιτητής του Αντρέι Ταρκόφσκι, ανήκει στους σημαντικότερους ευρωπαίους δημιουργούς, παρότι στα παραπάνω από 50 χρόνια πορείας του στην 7η Τέχνη σκηνοθέτησε, εκτός από τις μικρού μήκους και τα ντοκυμαντέρ, μόλις 11 μεγάλου μήκους ταινίες (η τελευταία του είναι το «Chantrapas», παραγωγής 2010).
Πρόγραμμα προβολών

«Ηταν ένας τραγουδιστής κότσυφας» (197), Πέμπτη 6 και Κυριακή 9/12
«Παστοράλε» (1976), Κυριακή 7/12
«Φυλλοροή» (1970), Σάββατο 8/12).