Αλυσίδα ξενοδοχείων με «μαξιλάρι» την Cοco-Mat

Ετοιμάζει ένα από τα μεγαλύτερα ξενοδοχειακά εγχειρήματα των τελευταίων ετών. Το αντιμετωπίζει ως μια φυσική εξέλιξη. Ο κ. Παύλος Ευμορφίδης ανατρέπει κάθε στερεότυπο για τον έλληνα επιχειρηματία. Δεν έχει τα χαρακτηριστικά του «μεταλλαγμένου Ελληνα», αυτού «που προσποιείται», όπως λέει. Ο ιδρυτής και πρόεδρος της Coco-Mat δηλώνει «ατόφιος Ελληνας», επικαλούμενος τη ζεστασιά, τον αυθορμητισμό και την επιθυμία «να μοιράζεσαι» και «να δίνεις χαρά». Σαν τις παιδικές του αναμνήσεις στη Σπάρτη.

Ετοιμάζει ένα από τα μεγαλύτερα ξενοδοχειακά εγχειρήματα των τελευταίων ετών. Το αντιμετωπίζει ως μια φυσική εξέλιξη. Ο κ. Παύλος Ευμορφίδης ανατρέπει κάθε στερεότυπο για τον έλληνα επιχειρηματία. Δεν έχει τα χαρακτηριστικά του «μεταλλαγμένου Ελληνα», αυτού «που προσποιείται», όπως λέει. Ο ιδρυτής και πρόεδρος της Coco-Mat δηλώνει «ατόφιος Ελληνας», επικαλούμενος τη ζεστασιά, τον αυθορμητισμό και την επιθυμία «να μοιράζεσαι» και «να δίνεις χαρά». Σαν τις παιδικές του αναμνήσεις στη Σπάρτη.
Η εταιρεία δουλεύει πυρετωδώς για τη δημιουργία ενός νέου διεθνούς affiliation brand που θα αντικατοπτρίζει τη φιλοσοφία της, των Cοco-Mat Hotels & Resorts Worldwide, σε συνεργασία με τη Hotel Brain, που δραστηριοποιείται στη διαχείριση και ανάπτυξη μονάδων με ειδίκευση στα μικρά και πολυτελή ξενοδοχεία. Η τελευταία έχει αναλάβει το χτίσιμο του brand, των προδιαγραφών, καθώς και την αξιολόγηση. Τα καταλύματα, που θα περιλαμβάνουν ξενοδοχεία πόλης, resort και σουίτες, θα λειτουργούν είτε ιδιόκτητα είτε με τη μέθοδο του franchise είτε με συμφωνία διαχείρισης και οι κρατήσεις θα γίνονται μέσω του δικτύου της εταιρείας, των καταστημάτων, αλλά και ανεξάρτητα. Ηδη 14 έχουν μπει στην «ομπρέλα». Στην Ελλάδα δέκα ξενοδοχεία είναι στο brand και, εκτός από το Coco-Mat Hotel Nafsika στην Κηφισιά, που έχει ανοίξει από πέρυσι και «είναι κάθε μέρα γεμάτο», τα υπόλοιπα θα λειτουργήσουν σταδιακά μέσα στο 2012 και στο 2013, καθώς γίνονται οι απαραίτητες προετοιμασίες ενσωμάτωσής τους. Μεταξύ των περιοχών είναι η Αθήνα (με δύο ξενοδοχεία στο Μοναστηράκι και στο Πεδίον του Αρεως), η Βυτίνα, τα Τρίκαλα Κορινθίας, η Βουρβουρού στη Χαλκιδική και η Τζια. Τέσσερα ξενοδοχεία θα λειτουργήσουν και στο εξωτερικό: στο Αμστερνταμ, στη Βαρκελώνη, στην Αμβέρσα και στη Νίκαια. Τα δύο τελευταία είναι ιδιόκτητα και στο ίδιο κτίριο θα λειτουργεί και κατάστημα. Την ίδια ώρα το ενδιαφέρον από ξενοδοχεία που θέλουν να ενταχθούν είναι έντονο και οι συζητήσεις καθημερινές. Πάνω από 40 ξενοδοχεία βρίσκονται σε τελικό στάδιο διαπραγματεύσεων, ενώ πιθανός στόχος για την εταιρεία είναι άλλα 200 ξενοδοχεία με τα οποία έχει ήδη συνεργασία.
Τον ρωτάω αν η απόφαση για να μπει στα ξενοδοχεία ήταν μέρος μιας στρατηγικής. «Εμείς καταλήξαμε στο ξενοδοχείο γιατί η φιλοξενία είναι στη φιλοσοφία μας» απαντά. «Για μένα το ξενοδοχείο είναι το μέσο. Θέλω να περάσεις καλά». Στα καταστήματα «προσφέρουμε πορτοκάλια, ελιές, κρασί, λάδι, ρίγανη» λέει ο κ. Ευμορφίδης, που ετοιμάζει ένα ενιαίο «hospitality package», με προϊόντα από έλληνες παραγωγούς. Εξάλλου πριν από 12 χρόνια η εταιρεία δημιούργησε έναν χώρο που ονόμασε loft. «Φέρναμε τον κόσμο για να δει τον ύπνο μας». Από τότε καλούν κόσμο στην Ελλάδα για να μείνει σε ξενοδοχεία που έχουν προμηθευτεί προϊόντα Coco-Mat, «όπου έχουμε αγορασμένες νύχτες».
«Τα ξενοδοχεία έρχονται σ’ εμάς» τονίζει για το ενδιαφέρον ένταξης στο brand. «Πρέπει να βρούμε τι έκαναν οι πατεράδες μας στα χωριά. Τα απλά πράγματα» εξηγεί. «Ο Ελληνας είναι για να σε φιλοξενεί, να σε φιλεύει». Στέκεται στο ρήμα «φιλεύω» και με παραπέμπει στην ετυμολογία Μπαμπινιώτη. «Είναι από το φίλος, έτσι; Δημιουργώ φίλους. Σου δίνω κάτι: χαρά. Ολη η Ελλάδα έτσι είναι. Αυτό το πράγμα είναι η Coco-Mat για μένα».
Οση ώρα μιλάμε γύρω μας επικρατεί αναβρασμός. Στελέχη της εταιρείας έρχονται να τον ενημερώσουν, άλλοι εκπαιδεύονται για τα καταστήματα που θα ανοίξουν στη Νίκαια και στη Μόσχα. Ολοι χαμογελούν. Διακόπτει τη συζήτησή μας μόνο για να επισημάνει σε έναν πωλητή του ότι έπρεπε να συνοδεύσει την κυρία που μόλις αγόρασε ένα μαξιλάρι ως το αυτοκίνητό της και να της δείξει τους στάβλους με τα άλογα και το μποστάνι που υπάρχει δίπλα στην έκθεση για να καλλιεργεί όποιος θέλει τα δικά του λαχανικά. «Δεν τελειώνει η σχέση με τον πελάτη με την πώληση» λέει. Η προσωπική επαφή κάνει τη διαφορά.

«Το δεξί μπακ μπορεί να βάλει γκολ»
  • Η διαφορετικότητα της εταιρείας που ίδρυσε το 1989 ο Παύλος Ευμορφίδης δεν έχει να κάνει μόνο με το ότι είναι ένα από τα πιο πετυχημένα ελληνικά brands με παγκόσμια πλέον δραστηριότητα στον χώρο των οικολογικών συστημάτων ύπνου, λευκών ειδών και επίπλων για σπίτια και ξενοδοχεία.
  • Είναι μια «οικογένεια που μεγαλώνει όμορφα», όπως χαρακτηρίζει την επιχείρηση, που απασχολεί 220 άτομα στη Ελλάδα και στην Ευρώπη.
  • Σε αυτήν όλοι «κάνουμε τα πάντα». Σαν την Μπαρτσελόνα, «όπου το δεξί μπακ μπορεί να βάλει γκολ». Στα κεντρικά γραφεία στην Κηφισιά, εκεί όπου είχε οριστεί η συνάντησή μας με αφορμή τη δυναμική είσοδο της εταιρείας στα ξενοδοχεία με τα Coco-Mat Hotels & Resorts Worldwide, δεν υπάρχει υποδοχή.
  • Στον τοίχο είναι γραμμένα τα ονόματα των στελεχών και η κατεύθυνση για τα γραφεία τους. Ο κ. Ευμορφίδης είναι στο πρώτο γραφείο και μιλάει στο τηλέφωνο με έναν συνεργάτη του στα γαλλικά. Γνωρίζει εννέα γλώσσες. Τις έμαθε ταξιδεύοντας, μετά τις σπουδές στην ΑΣΟΕΕ και στη Γυμναστική Ακαδημία.
  • Προτιμά να περάσουμε στον εκθεσιακό χώρο που βρίσκεται απέναντι και ξαπλώνει σε ένα τετραπλό σύστημα κρεβατιού από φυσικό καουτσούκ, φύκια, βαμβάκι, ελαστικό κοκοφοίνικα, αλογότριχα και ίνες κάκτου. «Είμαι πιο άνετα έτσι» λέει.
Από το Μοναστηράκι στη Νέα Υόρκη και στην Κίνα
2.980 ξενοδοχεία έχουν προμηθευτεί προϊόντα της εταιρείας στα 23 χρόνια της λειτουργίας της

Από την ιδέα 23 χρόνια πριν στο Μοναστηράκι ως σήμερα η Coco-Mat έχει λάβει δεκάδες διακρίσεις για την περιβαλλοντική και κοινωνική της συνείδηση. Στο τιμόνι της εταιρείας είναι ο Παύλος Ευμορφίδης, ο αδελφός του Μιχάλης είναι διευθύνων σύμβουλος και συνιδρυτής, η σύζυγός του Μίριαμ Γουίγκερς έχει την καλλιτεχνική διεύθυνση και ο κ. Νικήτας Μαρκόπουλος είναι υπεύθυνος Ανάπτυξης Προϊόντων. Ο κύκλος εργασιών, που παρουσιάζει διαρκή άνοδο, το 2011 άγγιξε τα 61,2 εκατ. ευρώ, με το 50% (30,4 εκατ. ευρώ) να προέρχεται από την Κίνα. Η Ελλάδα έφθασε τα 17,8 εκατ. ευρώ πέρυσι διαγράφοντας θετική πορεία ακόμη και εν μέσω κρίσης και η Ευρώπη τα 13 εκατ. ευρώ. Η εταιρεία λειτουργεί 40 καταστήματα στη χώρα, ιδιόκτητα και franchise, 11 στην Ευρώπη (Βέλγιο, Κύπρο, τέσσερα σε Ολλανδία, Γαλλία, Γερμανία και τρία στην Ισπανία), εννέα στην Κίνα, ένα στη Σαουδική Αραβία, που άνοιξε το 2011 στην Τζέντα, και δύο στη Νέα Υόρκη, με το τελευταίο να έχει ανοίξει πρόσφατα στο Σόχο. Την ίδια ώρα ετοιμάζονται καταστήματα στη Νίκαια, στη Σεούλ, στη Μόσχα και στην Κίνα. Το πρώτο βήμα στην Ευρώπη έγινε το 1997 στη Μαδρίτη, η Κύπρος ακολούθησε το 1999 και το Αμστερνταμ το 2003. Τότε η εταιρεία απέκτησε μονάδα παραγωγής στην Κίνα ανοίγοντας και το πρώτο κατάστημα στην ασιατική αγορά. Το εργοστάσιο στην Κίνα παράγει αποκλειστικά λευκά είδη, με τη μονάδα στην Ξάνθη να παράγει τα κρεβάτια και τα έπιπλα για όλον τον κόσμο. Παράλληλα όλα αυτά τα χρόνια έχει προμηθεύσει προϊόντα της σε πάνω από 2.980 ξενοδοχεία, ενώ πάνω από 1.500 είναι ενεργά σε ετήσια βάση.
«Δεν επιλέξαμε τις χώρες αλλά τους ανθρώπους με τους οποίους θα συνεργαστούμε» λέει ο κ. Ευμορφίδης. «Δεν πρέπει να πηγαίνεις για τα λεφτά αλλά για τη χαρά. Τα λεφτά έπονται της χαράς» τονίζει. Σήμερα η βάση του είναι στο Αμστερνταμ αφού ο γιος του Τζέιμς παίζει στον Αγιαξ. Πριν ήταν για τρία χρόνια στη Βαρκελώνη, «γιατί ο Τζέιμς έπαιζε για τρία χρόνια στην Μπάρτσα». Εν τω μεταξύ ο μεγάλος του γιος Βίλεμ ξεκινά στην Αμβέρσα ένα εστιατόριο μέσα στο κατάστημα χρησιμοποιώντας προϊόντα από την Ελλάδα. Σχεδιάζει μάλιστα να αγοράσει ένα βουνό στην Ελλάδα για να καλλιεργεί και να εκτρέφει ζώα ώστε να έχει τη δική του παραγωγή. «Να φτιάχνουν το τυρί, το γιαούρτι και στο τέλος να έρχεται ο κόσμος να μένει εκεί» λέει.
Ο ανταγωνισμός δεν τον απασχόλησε. Ούτε η τιμή παίζει ρόλο στην πώληση. «Τα δικά μου στρώματα έχουν φερμουάρ για να τα βλέπει ο πελάτης. Για να πάει μια δουλειά πρέπει να είσαι αληθινός» λέει. «Η κρίση που περνά η Ελλάδα έχει μόνο ευκαιρίες. Η χαρά είναι στο απλό. Σε αυτό που δεν κοστίζει» υπογραμμίζει. Η κρίση μπορεί να ξεπεραστεί; «Να μην προσπαθούμε να είμαστε κάτι άλλο που δεν είμαστε» καταλήγει.

ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Ακολουθήστε στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, από
Οικονομία
ΒΗΜΑτοδότης
Σίβυλλα
Helios Kiosk