Κάννες 2012: Πανσπερμία εθνικοτήτων για τον Χρυσό Φοίνικα

Εν τέλει μόνο έξι από τις 23 ταινίες που είχαν διαρρεύσει ανεπισήμως πριν από λίγο καιρό από blog του Φεστιβάλ Καννών συμπίπτουν με τον τελικό προγραμματισμό του καλλιτεχνικού διευθυντή του Φεστιβάλ Τιερί Φρεμό, ο οποίος μάλιστα είχε γίνει έξαλλος με τη διαρροή λέγοντας ότι το τελικό πρόγραμμα υπάρχει μόνο στο κεφάλι του!

Εν τέλει μόνο έξι από τις 23 ταινίες που είχαν διαρρεύσει ανεπισήμως πριν από λίγο καιρό από blog του Φεστιβάλ Καννών συμπίπτουν με τον τελικό προγραμματισμό του καλλιτεχνικού διευθυντή του Φεστιβάλ Τιερί Φρεμό, ο οποίος μάλιστα είχε γίνει έξαλλος με τη διαρροή λέγοντας ότι το τελικό πρόγραμμα υπάρχει μόνο στο κεφάλι του!

Αρκετές ημέρες μετά το δυσάρεστο αυτό επεισόδιο που έπληξε το κύρος του μεγαλύτερου κινηματογραφικού φεστιβάλ στον κόσμο, το πλήρες πρόγραμμα παρουσιάστηκε στη συνέντευξη Τύπου που έγινε την Πέμπτη το μεσημέρι στο Παρίσι. Αγνωστο βέβαια το κατά πόσον ο Φρεμό πήρε την εκδίκησή του απορρίπτοντας κάποιες ταινίες μόνο και μόνο επειδή είχαν διαρρεύσει παράνομα.

{{{ moto }}}

Οι τίτλοι που συμπίπτουν με εκείνους της λίστας που είχε διαρρεύσει είναι οι εξής: η «Cosmopolis» του Ντέιβιντ Κρόνενμπεργκ (στηριγμένη στο ομότιτλο μυθιστόρημα του Ντον Ντε Λίλο και με πρωταγωνιστή τον Ρόμπερτ Πάτινσον), το «Beyond the hills» του Ρουμάνου Κριστιάν Μουνγκίου (Χρυσός Φοίνικας 2007 για το «4 μήνες, 3 εβδομάδες και 2 μέρες»), το «On the road» του Βραζιλιάνου Βάλτερ Σάλες (μεταφορά στο σινεμά του σπουδαίου έργου του Τζακ Κέρουακ «Στον δρόμο»), το «Σε μια άλλη χώρα» του Κινέζου Σανγκσού Χονγκ, το «Reality» του Ιταλού Ματέο Γκαρόνε και το «De rouille et d’ os» («Της σκουριάς και των οστών») του Γάλλου Ζακ Οντιάρ («Ο προφήτης») με πρωταγωνίστρια τη Μαριόν Κοτιγιάρ.

Κατά τα άλλα, κοιτάζοντας το επίσημο διαγωνιστικό πρόγραμμα του 65ου Φεστιβάλ Καννών αντιλαμβάνεσαι το ενδιαφέρον των διοργανωτών για ταινίες που καλύπτουν το κινηματογραφικό τοπίο όλου του πλανήτη και όχι μόνο με την υπογραφή μεγάλων ονομάτων αλλά και λιγότερο γνωστών σκηνοθετών. Από τα μεγάλα ονόματα σταρ πάντως εκείνα του Μπραντ Πιτ και της Νικόλ Κίντμαν είναι μάλλον τα κυριότερα. Ο Πιτ πρωταγωνιστεί στην τελευταία ταινία του Αντριου Ντόμινικ «Killing them softly» (ο Ντόμινικ είναι ο σκηνοθέτης της καλλιτεχνικής επιτυχίας του Πιτ «Η δολοφονία του Τζέσε Τζέιμς») και η Κίντμαν συμπρωταγωνιστεί με τον Κλάιβ Οουεν στην ταινία «Hemingway & Gellhorne», που αναφέρεται στη σχέση της πολεμικής ανταποκρίτριας Μάργκαρετ Γκέλχορν με τον συγγραφέα Ερνεστ Χέμινγκγουεϊ κατά τη διάρκεια του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου. Αυτή η ταινία, όμως, που σκηνοθέτησε ο Φίλιπ Κάουφμαν, προβάλλεται εκτός συναγωνισμού, όπως επίσης το «Εσύ κι εγώ» του Μπερνάρντο Μπερτολούτσι, από το μυθιστόρημα του Νικολό Αμανίτι.

Αρκετές βεβαίως οι αγγλόφωνες ταινίες που απαρτίζουν το πρόγραμμα: ο Σία Λε Μπεφ, ο Τομ Χάρντι και ο Γκάι Πιρς είναι οι πρωταγωνιστές στο «Lawless» του Αυστραλού Τζον Χίλκοουτ που τοποθετείται στην εποχή του οικονομικού κραχ στην Αμερική, η φυγή ενός δραπέτη στον Μισισιπή πυροδοτεί το σενάριο της «Λάσπης» («Mud») του Τζεφ Νίκολς, με τον Μάθιου Μακ Κόναχι και τη Ρις Γουίδερσπουν, και το «The paperboy» του Λι Ντάνιελς, με τους Ζακ Εφρον και Τζον Κιούζακ, λαμβάνει χώρα στη Φλόριδα, όπου ένας ρεπόρτερ αναζητεί τη λύση του μυστηρίου στο οποίο εμπλέκεται ένας θανατοποινίτης.

Σε ό,τι αφορά την Ευρώπη, η περιέργεια σίγουρα αυξάνεται κατακόρυφα απέναντι στο «Amour», την τελευταία ταινία του Αυστριακού Μίχαελ Χάνεκε, που εξετάζει τις επιπτώσεις που έχει στη ζωή ενός ζευγαριού η καρδιακή προσβολή που παθαίνει η γυναίκα. Στην ταινία πρωταγωνιστεί η Ιζαμπέλ Ιπέρ, που ήταν πρόεδρος της Κριτικής Επιτροπής στο ίδιο φεστιβάλ όταν ο Χάνεκε απέσπασε τον Χρυσό Φοίνικα με τη «Λευκή κορδέλα». Ενας άλλος γνώριμος των Καννών, ο Βρετανός Κεν Λόουτς, συμμετέχει για μία ακόμη φορά στο διαγωνιστικό τμήμα με το «The Angel’s share».

Από τη Ρωσία ο Σεργκέι Λόζιντσα στο «Στην ομίχλη» μάς μεταφέρει στο ρωσικό μέτωπο κατά τη διάρκεια του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου, από το Ιράν μια γνωστή μορφή, ο Αμπάς Κιαροστάμι, επιστρέφει στην Κρουαζέτ με μια… γιαπωνέζικη παραγωγή ονόματι «Like someone to love» και από την Αίγυπτο ο Γιουσρί Νασραλάχ παρουσιάζει την τελευταία ταινία του, άκρως επίκαιρη και πολιτική, με τίτλο «Μετά τη μάχη». Ο Δανός Τόμας Βίντερμπεργκ, που οφείλει πολλά στις Κάννες, όπου παρουσίασε την «Οικογενειακή γιορτή», έρχεται με το «Jagten» και με πρωταγωνιστή τον Μαντς Μίκελσεν, ενώ μία ακόμη κινεζική ταινία στο διαγωνιστικό πρόγραμμα είναι «Η γεύση του χρήματος» του Σανγκσού Ιμ.

Πολύ καλά λόγια έχουν ακουστεί για το «Post Tenebras Lux», την τελευταία ταινία του τρομερού παιδιού από το Μεξικό, του Κάρλος Ρεϊγάδας, αγαπητού στις Κάννες, ενώ ποιος ξέρει τι πρέπει να περιμένουμε από τον Αυστριακό Ούλριχ Ζάιντλ, ο οποίος αρκετά χρόνια μετά το σιχαμένο «Import/ Export» δίνει και πάλι το παρών στις Κάννες με την ταινία «Παράδεισος: Αγάπη».

Από τη Γαλλία, τα δύο άκρα. Από τη μία πλευρά ο Λεό Καράξ, πάντα απρόβλεπτος, πάντα ακραίος, έρχεται με την ταινία «Holy motors», και από την άλλη πλευρά ο βετεράνος Αλέν Ρενέ, ο γηραιότερος σκηνοθέτης στο διαγωνιστικό πρόγραμμα με την ταινία «Δεν έχετε δει τίποτε ακόμη» («Vous n’avez encore rien vu»).

Υπενθυμίζουμε, τέλος, ότι, όπως είχε ήδη ανακοινωθεί, το Φεστιβάλ ανοίγει με την τελευταία ταινία του Γουές Αντερσον «Moonrise kingdom» και κλείνει με την «Therese Desqueyroux», το κύκνειο άσμα του Κλοντ Μιλέρ, ο οποίος πέθανε ξαφνικά πριν από λίγο καιρό στο Παρίσι.

Το Φεστιβάλ Καννών ανοίγει στις 16 Μαΐου και κλείνει στις 27 του ίδιου μήνα.

Ακολουθήστε στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, από
Πολιτισμός
ΒΗΜΑτοδότης
Σίβυλλα
Helios Kiosk