Σε εξέλιξη η απεργία της ΠΝΟ

Tα μεσάνυχτα ξεκίνησε η 48ωρη απεργία της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας, με βάση την απόφαση που έλαβαν οι συνδικαλιστικοί εκπρόσωποι των ναυτεργατών, παρά τις σφοδρές αντιδράσεις πολιτικών κομμάτων και τις πιέσεις από τοπικούς φορείς των νησιών.

Tα μεσάνυχτα ξεκίνησε η 48ωρη απεργία της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας, με βάση την απόφαση που έλαβαν οι συνδικαλιστικοί εκπρόσωποι των ναυτεργατών, παρά τις σφοδρές αντιδράσεις πολιτικών κομμάτων και τις πιέσεις από τοπικούς φορείς των νησιών.

Η κυβέρνηση, ωστόσο, αν και είχε διαμηνύσει ότι θα λάβει όλα τα μέτρα για τη διασφάλιση του δημοσίου συμφέροντος, φαίνεται πως τελικά επιλέγει να μην προχωρήσει σε επιστράτευση των ναυτεργατών, εφόσον σταματήσουν μετά τη συμπλήρωση του 48ωρου την απεργία τους.

Από τα ξημερώματα της Τρίτης ομάδες περιφρούρησης της απεργίας βρίσκονται στον Πειραιά μπροστά από πλοία, τα οποία ωστόσο έχουν κλειστούς τους καταπέλτες.

Συγκεκριμένα περί τα 70 άτομα είχαν συγκεντρωθεί στην προβλήτα απέναντι από τον Ηλεκτρικό, ενώ μια άλλη ομάδα απεργών έχει συγκεντρωθεί στην προβλήτα, απ’ όπου φεύγουν τα πλοία για τον Αργοσαρωνικό. Σύμφωνα με πληροφορίες οι ομάδες περιφρούρησης θα παραμείνουν στο λιμάνι καθ’ όλη τη διάρκεια της ημέρας.

Από το πρωί ελάχιστοι ήταν οι επιβάτες που «κατέβηκαν» στο λιμάνι –ως επί το πλείστον φαντάροι που είχαν πάρει άδεια– και ενημερώνονταν από τους λιμενικούς για την απεργία.

Στον Πειραιά έφθασαν κάποια πλοία που ήταν εν πλω και είχαν αναχωρήσει από νησιά, πριν την έναρξη της απεργίας. Οι επιβάτες αποβιβάστηκαν κανονικά, χωρίς κανένα πρόβλημα.

Συνδικαλιστές της ΠΝΟ ανέφεραν ότι η συμμετοχή των ναυτεργατών στην απεργία σε όλη τη χώρα είναι καθολική, ενώ δήλωσαν ότι στα πλοία που πραγματοποιούν τα τοπικά δρομολόγια Ρίο -Αντίρριο, πραγματοποιείται 4ωρη στάση εργασίας.

Επίσης παραγωγοί από τα Χανιά και το Τυμπάκι Ηρακλείου προσπάθησαν να ναυλώσουν πλοίο τύπου Ro-Ro (χρησιμοπιείται αποκλειστικά για μεταφορές) προκειμένου να μεταφέρουν προϊόντα από την Κρήτη στον Πειραιά,. Ωστόσο, η προσπάθεια αυτή δεν τελεσφόρησε, καθώς- σύμφωνα με πληροφορίες- το πλήρωμα του συγκεκριμένου πλοίου αρνήθηκε την εκτέλεση του δρομολογίου.

Σύμφωνα με το γραφείο τύπου του Λιμενικού Σώματος, δρομολόγια έγιναν μόνον στις πορθμειακές γραμμές Σαλαμίνα-Πέραμα, Κεραμωτή-Καβάλα, Αρκίτσα-Αιδηψός και Αγ. Κωνσταντίνος- Αγ. Γεώργιος Λιχάδος στην Εύβοια.
Η ΠΝΟ έθεσε ως βασικά αιτήματα για την απεργία το θέμα της ένταξης του Οίκου Ναύτου στον ΕΟΠΥΥ αλλά και την αντιμετώπιση της μεγάλης ανεργίας που πλήττει τη ναυτεργασία, ζητώντας παράλληλα να μη προχωρήσει το νομοσχέδιο για την άρση του καμποτάζ.

Ο γενικός γραμματέας της ΠΝΟ, Γιάννης Χαλάς δήλωσε ότι τη Δευτέρα, που θα έπρεπε να λειτουργεί ο Οίκος Ναύτου υπό τον ΕΟΠΥΥ, δεν υπήρχαν υπηρεσίες που να μπορούν να εξυπηρετήσουν τους ναυτικούς. Μάλιστα, είπε πως, στην παρούσα φάση, δεν θα έπρεπε ο Οίκος Ναύτου να ενταχθεί στον ΕΟΠΥΥ, καθώς οι υπηρεσίες του εθνικού οργανισμού παροχής υπηρεσιών υγείας είναι ακόμα υποβαθμισμένες.

Η κίνηση στο λιμάνι

Η κίνηση τη Μεγάλη Πέμπτη και τη Μεγάλη Παρασκευή θα είναι ιδιαίτερα αυξημένη στο λιμάνι του Πειραιά, αφού η απεργιακή κινητοποίηση των ναυτεργατών άλλαξε τα σχέδια πολλών ταξιδιωτών.

Σύμφωνα με την ακτοπλοϊκή εταιρεία Attica Group, για τις δύο ημέρες της απεργίας της ΠΝΟ, υπήρξαν 7.000 ακυρώσεις εισιτηρίων από επιβάτες για τις Κυκλάδες, 1.500 επιβάτες μεταφέρθηκαν σε άλλες ημέρες μέσα στη Μεγάλη Εβδομάδα, ενώ υπάρχουν ακόμα κάποιες κενές θέσεις για τη Μεγάλη Πέμπτη το βράδυ.

Τη Μεγάλη Πέμπτη, στις 7:25 το πρωί, το πλοίο που θα πραγματοποιήσει το δρομολόγιο Πειραιά – Πάρο – Νάξο – Ίο – Σαντορίνη θα μεταφέρει 2.400 άτομα, ενώ το πλοίο που θα εκτελέσει το δρομολόγιο Πειραιά – Σύρο – Τήνο – Μύκονο, στις 7:35, 1.440 άτομα.

Από την εταιρεία έχει δρομολογηθεί και ένα έκτακτο δρομολόγιο, στις 9:15 το βράδυ, για Πειραιά – Πάρο – Νάξο με 1000 επιβαίνοντες, ενώ το πλοίο που θα φύγει στις 5:30 το απόγευμα από Πειραιά για Σύρο – Πάρο – Νάξο – Δονούσα – Αιγιάλεια – Αστυπάλαια θα μεταφέρει 1440 επιβάτες.

Σημειώνεται, ότι κάποιες άλλες εταιρείες λόγω της απεργίας της ΠΝΟ δεν έκοψαν εισιτήρια αλλά προτίμησαν το σύστημα των κρατήσεων. Σύμφωνα με τα ταξιδιωτικά πρακτορεία, θα επιστραφούν κανονικά τα χρήματα σε όσους επιβάτες πλήρωσαν και στη συνέχεια ζήτησαν ακύρωση του εισιτηρίου.

Τις 3.600 έφτασαν οι ακυρώσεις των εισιτηρίων στις γραμμές Πειραιάς – Ηράκλειο και Πειραιάς – Χανιά που εκμεταλλεύεται η κοινοπραξία ΑΝΕΚ – SUPERFAST και ΑΝΕΚ αντίστοιχα.

Μετά τη λήξη της απεργίας 2.900 άτομα θα μεταφερθούν στο Ηράκλειο και στα Χανιά με δρομολόγια των δύο εταιρειών που θα πραγματοποιηθούν μετά τις 12 τα μεσάνυχτα της Μ. Τετάρτης και το πρωί της Μ. Πέμπτης.

Ακόμη, σύμφωνα με ανακοίνωση της Minoan Lines, το βραδινό δρομολόγιο Πειραιάς – Ηράκλειο θα αναχωρήσει αμέσως μετά τη λήξη της απεργίας ενώ από το Ηράκλειο προς Πειραιά το πλοίο θα αναχωρήσει τη Μ.Τετάρτη στις 22.00.

Τροποποιήσεις έχουν υπάρξει και για δρομολόγια άλλων εταιρειών.

Επίσης, για τις Κυκλάδες υπήρξαν 1.100 ακυρώσεις εισιτηρίων για τη Hellenic Seaways, ενώ δεν θα μπορούν να ταξιδέψουν άλλοι επιβάτες στο δρομολόγιο του Highspeed για Πάρο, Νάξο, Ιο, Σαντορίνη το πρωί της Μ. Πέμπτης.

Πιέσεις προς την ΠΝΟ

Εκκληση τόσο στη ΠΝΟ όσο και στην κυβέρνηση, προκειμένου να βρεθεί έστω και την ύστατη ώρα λύση στο θέμα της απεργίας, απηύθυνε ο Περιφερειάρχης Κρήτης Σταύρος Αρναουτάκης.

Σύμφωνα με τον κ. Αρναουτάκη, είναι ανάγκη να υπάρχει απρόσκοπτη ακτοπλοϊκή σύνδεση από και προς την Κρήτη, καθώς σε άλλη περίπτωση υφίσταται μεγάλο πλήγμα η τοπική οικονομία, ο αγροτικός και τουριστικός τομέας, ενώ βρίσκονται σε ομηρία δεκάδες χιλιάδες ταξιδιώτες που έχουν κλείσει εισιτήρια.

Ο περιφερειάρχης τόνισε, ότι μόνο από τον αγροτικό τομέα η ζημιά φτάνει καθημερινά τα 15 εκατομμύρια ευρώ και αφορά τα πρώιμα κηπευτικά που «μπλοκάρονται» στα λιμάνια του νησιού και που λόγω της απεργίας υπάρχει κίνδυνος οι καλλιεργητές της Κρήτης να χάσουν τις μεγάλες αγορές του εξωτερικού με τις οποίες έχουν υπογράψει συμβόλαια παραλαβής κηπευτικών προϊόντων σε συγκεκριμένες ημερομηνίες.

Επίσης ο κ. Αρναουτάκης επεσήμανε την αναγκαιότητα εξεύρεσης άμεσης λύσης λέγοντας ότι «στην παρούσα οικονομική συγκυρία, κανένας εργαζόμενος, όσο δίκαια κι αν είναι τα αιτήματά του, δεν έχει δικαίωμα να προκαλεί προβλήματα σε άλλους επαγγελματικούς κλάδους, και την κοινωνία. Δεν μπορεί το κάθε νησί της χώρας να βρίσκεται σε ομηρία κάθε 15 ημέρες».

Ακολουθήστε στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, από
Δείτε επίσης
Κοινωνία
ΒΗΜΑτοδότης
Σίβυλλα
Helios Kiosk