• Αναζήτηση
  • Οι νέες τεχνολογίες στις σχολικές αίθουσες

    Πέντε ξεχωριστά σχολεία της χώρας, όπου δάσκαλοι αγκάλιασαν τις νέες τεχνολογίες ανοίγοντας στους μαθητές τους νέα παράθυρα στη γνώση, συναγωνίζονται το Σάβββατο, στον μεγάλο τελικό για το βραβείο του πιο πρωτοπόρου εκπαιδευτικού

    Πέντε ξεχωριστά σχολεία της χώρας, όπου δάσκαλοι αγκάλιασαν τις νέες τεχνολογίες ανοίγοντας στους μαθητές τους νέα παράθυρα στη γνώση, συναγωνίζονται το Σάβββατο, στον μεγάλο τελικό για το βραβείο του πιο πρωτοπόρου εκπαιδευτικού.

    Στον διαγωνισμό που οργανώνει σε παγκόσμιο επίπεδο η Microsoft στο πλαίσιο της εκπαιδευτικής πρωτοβουλίας «Συνεργάτες στη Μάθηση», συμμετείχαν φέτος 85 ελληνικά σχολεία από όλες τις βαθμίδες της δημόσιας και ιδιωτικής εκπαίδευσης.

    {{{ moto }}}

    Τα σχολεία που θα αναδειχθούν στις τρεις πρώτες θέσεις μετά την παρουσίαση των πέντε πρωτοβουλιών που ξεχώρισαν – κατά τη διάρκεία του φόρουμ με τίτλο «Οι νέες τεχνολογίες στην εκπαίδευση: Πρωτοπόροι εκπαιδευτικοί και σχολεία» – θα πάρουν από ένα εισιτήριο για τη Λισαβόνα, όπου θα διεξαχθεί ο πανευρωπαϊκός διαγωνισμός για το πιο καινοτόμο σχολείο της Ευρώπης. Και ο συναγωνισμός ήδη από τον ελληνικό τελικό φαίνεται να είναι μεγάλος.

    3ο Νηπιαγωγείο Μαλίων
    Βόλτα στο ανάκτορο της Κνωσού

    Την ευθύνη της πρώτης δραστηριότητας που έχει τίτλο «Τα ανάκτορα της Κνωσού του χθες και του σήμερα» έχει η Ευγενία Ψαλτάκη από το 3ο Νηπιαγωγείο Μαλίων.

    Βασικός άξονας του συγκεκριμένου project είναι η εμφύσηση της ενασχόλησης με αυτές τις έννοιες από τη μικρή κιόλας ηλικία των τεσσάρων ετών, οπότε – σύμφωνα με έρευνες – τα παιδιά αρχίζουν να οικοδομούν μια ακριβή αντίληψη του χρόνου.

    Η παιγνιώδης ενασχόληση των μικρών μαθητών με τον υπολογιστή βοηθά να αποσαφηνίζουν τη θέση τους ως προς τον παρόντα χρόνο και των διαδοχικών χρονικών περιόδων του παρελθόντος, να αναγνωρίζουν τη διαχρονική εξέλιξη της ιστορίας, να βρίσκουν ομοιότητες και διαφορές μεταξύ παρελθόντος και παρόντος στα μαγειρικά και χρηστικά σκεύη, στην ενδυμασία των Μινωιτών και των κατοίκων της σημερινής Κρήτης.

    23ο Δημοτικό Σχολείο Πειραιά
    Εντός, εκτός και επί τα αυτά… διαδραστικά

    Ο Δημήτρης Ράμος από το 23ο Δημοτικό Σχολείο Πειραιά έχει την ευθύνη της δεύτερης δραστηριότητας που έχει τίτλο «Διαδραστική Γεωμετρία». Η δραστηριότητα αποτελεί μια διαφοροποιημένη διδακτική προσέγγιση συγκεκριμένων εννοιών της Γεωμετρίας, των ιδιοτήτων του τετραγώνου και του παραλληλόγραμμου, των ειδών γωνιών, της καθετότητας και της παραλληλίας ευθειών.

    Γυμνάσιο Πλατανιά Χανίων
    Περιπέτεια στη Δυναμοχώρα

    Η τρίτη δραστηριότητα έχει τίτλο «Περιπέτεια στη Δυναμοχώρα» έρχεται από το Γυμνάσιο Πλατανιά Χανίων και από την ομάδα του Βασίλη Παπαστάμου και της Μαίρης Γαλάνη. Πρόκειται για ένα ένα παιχνίδι ηλεκτρονικού υπολογιστή, που κατασκευάστηκε στο Γυμνάσιο Πλατανιά Χανίων, από τους μαθητές με στόχο να λειτουργήσει ως εκπαιδευτικό υλικό για τα μαθηματικά.

    Το τελικό προϊόν της δράσης είναι η ιστορία δύο ηρώων που αναζητούν το φίλο τους που χάθηκε. Περιλαμβάνει τις 90 διαφάνειες με την ιστορία της περιπέτειας και επιπλέον 20 διαδραστικές κάρτες ερωτήσεων σχετικά με τις δυνάμεις των αριθμών που ο μαθητής καλείται να απαντήσει για να συνεχίσει την αναζήτηση. Η τελική μορφή του παιχνιδιού χρησιμοποιείται με τη βοήθεια διαδραστικού πίνακα, για την διδασκαλία των Μαθηματικών και παρουσιάζεται αναλυτικά στην ενότητα «Μαθηματικά» του δικτυακού τόπου του Γυμνασίου Πλατανιά.

    Κολέγιο Αθηνών
    Από μαθητές για μαθητές

    Η τέταρτη δραστηριότητα έχει τίτλο «Από μαθητές για μαθητές: Ένα καινοτόμο πλαίσιο ανάπτυξης υψηλής ποιότητας εκπαιδευτικού υλικού» των Κωνσταντίνου Δημητρίου και Μάρκου Χατζητάσκου από το Ελληνοαμερικανικό Εκπαιδευτικό Ίδρυμα Κολέγιο Αθηνών.

    Αντικείμενο της εργασίας είναι η αξιοποίηση της επιστήμης της πληροφορικής ως εργαλείο ανάπτυξης διαθεματικού και διεπιστημονικού εκπαιδευτικού υλικού. Οι μαθητές διδάσκονται συγκεκριμένες εφαρμογές και στη συνέχεια τις αξιοποιούν για την ανάπτυξη υψηλής ποιότητας εκπαιδευτικού υλικού για πολλαπλά γνωστικά αντικείμενα. Μέσω της συγκεκριμένης διαδικασίας οι μαθητές εμβαθύνουν στην επιστήμη της πληροφορικής ενώ παράλληλα αναπτύσσουν δεξιότητες παρουσίασης, διδασκαλίας, συνεργασίας, κ.λπ.

    ΕΠΑΛ Χαλκίδας
    Ηλεκτρονική παρακολούθηση υγείας

    Ο Κωνσταντίνος Φράγγος και ο Σωτήρης Βούλγαρης από το 2ο ΕΠΑΛ Χαλκίδας είναι υπεύθυνοι για την πέμπτη δραστηριότητα που έχει τίτλο «Ηλεκτρονική παρακολούθηση υγείας». Πρόκειται για μία εκπαιδευτική εφαρμογή η οποία υλοποιήθηκε από τους μαθητές της Γ’ τάξης ηλεκτρονικής και Πληροφορικής του 2ου ΕΠΑΛ Χαλκίδας στα εργαστήρια του ΣΕΚ Χαλκίδας, με σκοπό να χρησιμοποιηθεί στην διδασκαλία των μαθημάτων του τομέα Νοσηλευτικής του 2ου ΕΠΑΛ.

    Αποτελείται από μικροεπεξεργαστές, αισθητήρες και ειδικό λογισμικό και μπορεί να εξομοιώνει την λειτουργία ενός ακριβού ηλεκτροκαρδιογράφου με δυνατότητα φασματικής ανάλυσης. Επί πλέον, παρέχει και πολλές άλλες δυνατότητες όπως: στατιστική ανάλυση, μελέτη της μεταβλητότητας του ρυθμού καρδιάς, συγκρίσεις καρδιακών ρυθμών αλλά και ανάλυση και πρόβλεψη της ομαλής λειτουργίας της καρδιάς.
    Οι νικητές του Πανευρωπαϊκού διαγωνισμού θα συμμετάσχουν στη συνέχεια στον Παγκόσμιο Διαγωνισμό Πρωτοπόρων Δασκάλων που θα γίνει τον Νοέμβριο του 2012 στην Αθήνα.

    INFO: Η σημερινή εκδήλωση διοργανώνεται στα γραφεία της Microsoft Ελλάς, Λεωφόρος Κηφισίας 221, Μαρούσι από τις 9.00 ως τις 2.00 μ.μ.

    Κοινωνία
    Σίβυλλα
    Helios Kiosk