Είναι ωοειδές, μικρό, αλλά παρ’ όλα αυτά ευρύχωρο: το χαριτωμένο όχημα πόλης Ε-Vul αποτελεί το όχημα του 2030 και υπόσχεται εύκολες και γρήγορες μετακινήσεις μέσα στα συνωστισμένα αστικά κέντρα.

Σύμφωνα με τους σχεδιαστές του, Τσάο Τσιν-Γουέι και Χουάνγκ Γουαν-Τινγκ, το διθέσιο όχημα του μέλλοντος δεν προορίζεται για ιδιωτική χρήση αλλά για δημόσια. Μέσω ενός έξυπνου δικτύου, οι πολίτες θα μπορούν να νοικιάσουν, να κινηθούν και στη συνέχεια να αφήσουν τα μικρά αυτοκινητάκια σε συγκεκριμένα σημεία εντός των ορίων της πόλης.

«Οι χρήστες θα μπορούν να “επικοινωνούν” με το σύστημα μέσω smartphone ή Διαδικτύου και η υπηρεσία θα μπορούσε να συνδεθεί ακόμη και με τα σπίτια τους, περιορίζοντας έτσι σημαντικά την ανάγκη για χρήση του προσωπικού τους οχήματος» εξηγούν χαρακτηριστικά οι ασιάτες σχεδιαστές. Και συνεχίζουν: «Με στόχο τον περιορισμό της ενεργειακής κατανάλωσης, τα οχήματα θα δημιουργούν μεταξύ τους μια μαγνητική “αλυσίδα”. Με τον τρόπο αυτόν, μικρές και μεγάλες αποστάσεις θα πραγματοποιούνται οικονομικά και αποδοτικά, ενώ η λειτουργία του “αυτόματου πιλότου” θα περιορίζει τον κίνδυνο ατυχήματος».

Πιστωτικές κάρτες με «on/off»

Με την εισαγωγή των σύγχρονων τεχνολογιών της επικοινωνίας κοντινού πεδίου (NFC) και της ταυτοποίησης μέσω ραδιοσυχνοτήτων (RFID), οι πιστωτικές κάρτες τέτοιου τύπου καταργούν το κλασικό «πέρασμα» της κάρτας από το μηχάνημα της τράπεζας ή του καταστήματος και αρκούνται σε ένα απλό… κούνημα επάνω από το ειδικό μάτι.

Οι τεχνολογίες αυτές όμως οδήγησαν στην αύξηση υποκλοπής προσωπικών δεδομένων των κατόχων. Αυτός ήταν και ο κύριος προβληματισμός των ειδικών του Πανεπιστημίου του Πίτσμπουργκ στις ΗΠΑ, οι οποίοι κατάφεραν να δημιουργήσουν δικλίδες ασφαλείας που θα προστατεύουν τους κατόχους από τους «αετομάτηδες». Προσέθεσαν, με λίγα λόγια, ένα διακοπτάκι «on/off».

«Η πατέντα μας αφορά κεραίες ή άλλα ηλεκτρονικά δίκτυα, των οποίων η λειτουργία μπορεί να διακοπεί με το κλείσιμο ενός διακόπτη» αναφέρει ο καθηγητής Μηχανικής Νίκολας Ντεσέκο.

Σύμφωνα με τους ειδικούς, το μόνο που έχει να κάνει ο χρήστης για να ενεργοποιήσει την κάρτα του προκειμένου να ολοκληρωθεί η συναλλαγή του είναι να κρατήσει πατημένο ένα συγκεκριμένο σημείο της κάρτας – π.χ. το έμβλημα της τράπεζας. Με το που θα απομακρύνει το δάχτυλό του από το σημείο αυτό όμως η σύνδεση διακόπτεται, αποτρέποντας έτσι τη διαρροή των δεδομένων του λογαριασμού του κατόχου της κάρτας.

Στην παρούσα φάση οι ερευνητές έχουν καταθέσει την απαραίτητη αίτηση για την κατοχύρωση της έξυπνης ευρεσιτεχνίας και αναμένουν την έγκρισή της. Πιστεύουν ωστόσο ότι πρόκειται για μια τεχνολογία που θα έχει άμεση απήχηση στην αγορά.

«Εξυπνη» διαφήμιση μόνο για γυναίκες

Μία διαφήμιση που αναρτάται στον δρόμο δεν θα μπορούσε να είναι «επιλεκτική» ως προς το ποιος την… κοιτάζει. Μία διαφήμιση όμως που βασίζεται σε διαδραστική τεχνολογία αναγνώρισης όσων την κοιτάζουν σίγουρα μπορεί να «αποφασίσει» ποιο περιεχόμενο θα προβάλλει κάθε φορά.

Ο λόγος για μία διαδραστική διαφήμιση που τοποθετήθηκε πριν από λίγες ημέρες στον σταθμό του λεωφορείου Oxford Street στο Λονδίνο, η οποία απευθύνεται αυστηρά και μόνο σε… γυναίκες. Με τίτλο «Επειδή είμαι κορίτσι» (Because I am a Girl), η αξίας 35.000 ευρώ διαφημιστική καμπάνια υπό μορφή έξυπνης οθόνης ανήκει στον φιλανθρωπικό οργανισμό Plan UK. Στόχος του διάρκειας 40 δευτερολέπτων μηνύματος είναι η ενημέρωση γύρω από το γεγονός ότι σε γυναίκες που ζουν στον αναπτυσσόμενο κόσμο πολλές φορές δεν επιτρέπεται η στοιχειώδης μόρφωση.

Το σύστημα δουλεύει με τη βοήθεια μιας κάμερας η οποία μαντεύει το φύλο του θεατή, υπολογίζοντας τις αποστάσεις μεταξύ των χαρακτηριστικών του προσώπου. «Δεν επιτρέπουμε στους άνδρες να βλέπουν την πλήρη διαφήμιση για να καταλάβουν πώς είναι να σου αφαιρούνται βασικές επιλογές» εξηγεί η επικεφαλής του Plan UK Μαρί Στόντον.

Πιατάκι πίτσας hi-tech

Πίτσα χωρίς χαρτοπετσέτα γίνεται; Κι όμως γίνεται, χάρη στο Paper Dish: ένα καινοτόμο ατομικό πιατάκι υπό μορφή χαρτοπετσέτας, το οποίο τοποθετείται από την αρχή στον πάτο του κουτιού που… φιλοξενεί την πίτσα.

Η βραβευμένη με Red Dot Design Award ιδέα ανήκει στους σχεδιαστές Γιου Κιούνγκ Χα, Γουόν Μιν Γιουνγκ και Κγουόν Γιανγκ Χι. Πρόκειται για ένα χαρτί που «αντιστέκεται» στα λίπη με αποτέλεσμα να μπορεί επιτυχώς να κουβαλά την πίτσα χωρίς αυτή στη συνέχεια να λαδώνει τα χέρια του πεινασμένου καταναλωτή. Το μυστικό ωστόσο κρύβεται στο γεγονός ότι το «μαγικό» χαρτάκι είναι κομμένο στο σχήμα του κάθε κομματιού, με αποτέλεσμα ο καταναλωτής να μπορεί εύκολα και γρήγορα να απομακρύνει από τον μυρωδάτο κύκλο το κομμάτι που επιθυμεί. Καλή μας όρεξη!