Η κρίση αποτελεί ευκαιρία για να ξεκαθαρίσει το τοπίο και να παραμείνουν οι ισχυροί στον χώρο της ένδυσης και γενικά σε όλους τους τομείς της χώρας μας, εκτιμά ο κ. Κ. Πανουσόπουλος, διευθύνων σύμβουλος του ομίλου ένδυσης Lakis Gavalas και ένας από τους τρεις μετόχους της εταιρείας, μαζί με τον στυλίστα Λάκη Γαβαλά και την κυρία Νότα Γαβαλά . Ο ίδιος προβλέπει ότι ο κλάδος ένδυσης θα συρρικνωθεί περαιτέρω, καθώς, όπως εκτιμά, «θα κλείσουν τα μισά καταστήματα ένδυσηςτα επόμενα τρία χρόνια».

– Πόσο έχει επηρεάσει η κρίση την εταιρεία και ποια η απάντησή της; «Η οικονομική κρίση έχει επηρεάσει τους πάντες και σε αυτό το πλαίσιο και τον όμιλο, έτσι ώστε να αναγκαστούμε να κάνουμε περικοπές, πάγωμα μισθών και να κλείσουμε δύο ζημιογόνα σημεία πώλησης.Πριν από δύο χρόνια οι εργαζόμενοι ήταν 300 και σήμερα είναι 200. Οσον αφορά τα ζημιογόνα καταστήματα, ήταν στη Γλυφάδα και στην Πάτρα, και ένας βασικός λόγος που αναγκαστήκαμε να βάλουμε λουκέτο ήταν τα υψηλά ενοίκια.Βέβαια,η εταιρεία προχώρησε στη δημιουργία τεσσάρων νέων καταστημάτων το 2010, τα οποία είχαν ήδη προγραμματιστεί, και το προσωπικό των άλλων δύο που έκλεισαν απορροφήθηκε στα καινούργια σημεία πώλησης, τα οποία μάλιστα έχουν θετική ανταπόκριση στο κοινό. Η απάντηση όμως της εταιρείας στην κρίση είναι ότι μέσω των σημάτων που εισάγει, έχει καλύψει ένα καλό κομμάτι της αγοράς και έχει εξασφαλίσει τη συνέπεια προς τον τελικό καταναλωτή. Τα σήματα του ομίλου είναι τόσο αναγνωρίσιμα και αποδεκτά στους καταναλωτές που πριν από την κρίση δεν προλάβαιναν να πάνε στις εκπτώσεις, γιατί είχαν εξαντληθεί. Και στις περιόδους κρίσης, οι καταναλωτές είναι πιο ώριμοι και προτιμούν να αγοράσουν ένα προϊόν αλλά καλό. Πάντως η κρίση έχει επηρεάσει τον όμιλο σε μικρότερο βαθμό σε σχέση με άλλες εταιρείες του κλάδου».

– Ποια είναι τα σχέδιά σας; «Μετά τη στρατηγική μεταφορά της εταιρείας μας στις νέες εγκαταστάσεις της Παιανίας, η οποία βοήθησε στο να συγκεντρωθούν όλα τα τμήματα σε έναν χώρο έτσι ώστε να αυξηθεί η παραγωγικότητα αλλά και να αντιμετωπίζονται όλα τα θέματα άμεσα,τα σχέδια ανάπτυξης περιλαμβάνουν την εξαγωγή του brand LΑΚ στο εξωτερικό. Ηδη έχουμε κάνει επαφές με Γαλλία,Ιταλία, Ισπανία, Ιαπωνία και Αμερική, και σκοπεύουμε το δεύτερο εξάμηνο του 2011 να αποκτήσουμε παρουσία σε αυτές τις χώρες με τη μάρκα LΑΚ, αρχικά σε μορφή shop in shop και στη συνέχεια επιθυμούμε να ανοίξουμε ένα με δύο καταστήματα σε κάθε χώρα,είτε μόνοι μας είτε με franchise». – Πόσο έντονος είναι ο ανταγωνισμός στον χώρο και τι κάνετε για να ανταποκριθείτε;

«Ο ανταγωνισμός στον χώρο μας είναι έντονος, διότι τα εμπορικά brands είναι συγκεκριμένα και οι εισαγωγικές εταιρείες, αλλά και εκείνες που δραστηριοποιούνται στον κλάδο της λιανικής,είναι λίγες.Η εταιρεία μας συνεργάζεται με τα εμπορικότερα σήματα, που αποτελούν πάντα το μήλον της Εριδος. Η εμπειρία όλων αυτών των ετών μάς έχει κάνει να λειτουργούμε διαφορετικά, σκεπτόμενοι με ποιον τρόπο θα γίνουμε ακόμη καλύτεροι και θα εξασφαλίσουμε τις καλύτερες παροχές και προϊόντα για τους πελάτες και τους καταναλωτές μας. Επιπλέον δίνουμε τον απαραίτητο χώρο που απαιτεί κάθε μάρκα, για να μπορέσει να αναδειχθεί η φιλοσοφία της, δηλαδή κάποιες μάρκες, όπως τα Βurberry ή το DSquared2, έχουν τα δικά τους αποκλειστικά καταστήματα».

– Πώς διαμορφώνονται τα μεγέθη της εταιρείας για το 2010; «Μέχρι το 2009ο όμιλος είχε μια σταθερή αύξηση κατά 15-20% σε ετήσια βάση, με τον τζίρο να ανέρχεται σε 74 εκατ. ευρώ. Το 2010 όμως ο όμιλος προσμένει μείωση της τάξης του 5%-7% έχοντας επιλέξει στρατηγικά τους πελάτες-συνεργάτες της εταιρείας, με κριτήριο τη φερεγγυότητα, έτσι ώστε να αποκλείσει την όποια επισφάλεια. Ο όμιλος διαθέτει 14 μπουτίκ, εκ των οποίων οι πέντε φέρουν το όνομα LΑΚ».

– Ποιες είναι οι προοπτικές ανάπτυξης του κλάδου ένδυσης στην Ελλάδα;

«Οι προοπτικές του κλάδου ένδυσης είναι αρνητικές και αναμένεται συρρίκνωση 40%-50% στην ελληνική αγοράτα επόμενα τρία χρόνια,ενώ ήδη το 15% των καταστημάτων ένδυσης έχουν βάλει λουκέτο. Η κρίση όμως θα αποτελέσει και ευκαιρία, καθώς θα ξεκαθαρίσει το τοπίο και θα επικρατήσουν οι ισχυροί. Το 2011 θα είναι καθοριστικό. Επιπλέον, η πορεία του τουρισμού είναι σημαντική για την ανάπτυξη του εμπορίου και της Ελλάδας γενικότερα. Ολοι οι επιχειρηματίες μπορούν να συμβάλουν στον τουρισμό. Ο όμιλός μας έχει δημιουργήσει καταστήματα ισάξια με αυτά του εξωτερικού, δίνοντας με αυτόν τον τρόποτο δικό του στίγμα στον τουρισμό. Αλλωστε το image σε μια τουριστική χώρα παίζει σημαντικό ρόλο».