Σύσταση προς τις ασφαλιστικές εταιρείες να µην καθυστερούν τις πληρωµές προς τους πελάτες τους, απηύθυνε ο Συνήγορος του Καταναλωτή, καθώς διαπιστώνονται σηµαντικές καθυστερήσεις στην καταβολή των αποζηµιώσεων προς τους ασφαλισµένους.

Η ανεξάρτητη αρχή έχει δεχτεί και εξακολουθεί να είναι αποδέκτης σημαντικού αριθμού προφορικών καταγγελιών στο τηλεφωνικό της κέντρο για το συγκεκριμένο ζήτημα.

Ακολούθησε, στα πλαίσια των αρμοδιοτήτων της Αρχής, όπως αναφέρεται σε σχετική ανακοίνωση, αυτεπάγγελτη διερεύνηση, καθώς ενδέχεται να θίγεται μεγάλος αριθμός ασφαλισμένων-καταναλωτών, ενώ κλονίζεται η ίδια η αξιοπιστία και εύρυθμη λειτουργία ολόκληρης της ασφαλιστικής αγοράς.

Συγκεκριμένα, ο Συνήγορος του Καταναλωτή, Ευάγγελος Ζερβέας:

– Απευθύνει σύσταση προς όλες τις εν Ελλάδι δραστηριοποιούμενες ασφαλιστικές εταιρίες ζωής αναφορικά με τα εκάστοτε ασφαλιστήρια συμβόλαια ζωής, των οποίων επίκειται η συμβατικά καθορισμένη λήξη τους, και που σχηματίζουν αποδοτέες στους δικαιούχους αξίες εξαγοράς στη λήξη τους (ασφάλισμα) και τυχόν μερίσματα, όπως:

α) διασφαλίζουν τη σαφή, ευκρινή, κατανοητή και έγκαιρη ενημέρωση των δικαιούχων ασφαλίσματος ως προς τα απαραίτητα κατά το νόμο και τη σύμβαση δικαιολογητικά και νομιμοποιητικά στοιχεία, που πρέπει να προσκομίζουν, προκειμένου να καταστεί επαρκώς δυνατή η έγκαιρη καταβολή του ασφαλίσματος,

β) προβαίνουν αμελλητί στην άμεση καταβολή του οφειλόμενου ασφαλίσματος την συμβατικά καθορισμένη ημερομηνία εκπλήρωσης της παροχής, κατά την ενδεδειγμένη εφαρμογή των άρθρων 341§1 ΑΚ και 7§7 εδ.(α) και (β) του Ν. 2496/1997, όπως ισχύει,

γ) σε περίπτωση καθυστέρησης καταβολής του οφειλόμενου ασφαλίσματος κατά τη συμφωνηθείσα ημερομηνία λήξης της ασφαλιστικής σύμβασης από υπαιτιότητά τους, όπως καταβάλουν τα οφειλόμενα ποσά ασφαλίσματος συμπεριλαμβανομένων των αναλογούντων τόκων υπερημερίας,

Ο Συνήγορος του Καταναλωτή καλεί:

α) τους ασφαλισμένους-καταναλωτές, σε περίπτωση καθυστέρησης καταβολής του οφειλόμενου ασφαλίσματος κατά τη συμφωνηθείσα ημερομηνία λήξης της ασφαλιστικής σύμβασης από υπαιτιότητα των εταιριών, όπως αναζητούν και τους αναλογούντες τόκους υπερημερίας (345ΑΚ), καθώς και την αποκατάσταση οποιασδήποτε άλλης περιουσιακής ζημίας ή ηθικής βλάβης (άρθρο 8 του Ν.2251/1994, όπως ισχύει),

β) την Ένωση Ασφαλιστικών Εταιριών Ελλάδος, όπως παρέμβει στα μέλη της σχετικά με την τήρηση των ανωτέρω,

γ) την Τράπεζα της Ελλάδος (Διεύθυνση Εποπτείας Ιδιωτικής Ασφάλισης) για τις τυχόν κατά την κρίση της ενδεδειγμένες ενέργειες μέσα στα πλαίσια των κατά νόμο αρμοδιοτήτων της,

δ) τη Γενική Γραμματεία Καταναλωτή του υπουργείου Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης για τις τυχόν κατά την κρίση της ενδεδειγμένες ενέργειες μέσα στα πλαίσια των κατά νόμο αρμοδιοτήτων της και για την ενημέρωση των καταναλωτών-ασφαλισμένων.