Λονδίνο

Τα παιγνίδια των ηλεκτρονικών υπολογιστών είναι επικίνδυνα εθιστικά και περιέχουν ισχυρούς ψυχολογικούς μηχανισμούς εξάρτησης. Αυτό το συμπέρασμα βγήκε από τη σχετική τηλεοπτική εκπομπή ερευνητικής δημοσιογραφίας, Panorama την οποία προέβαλλε το ΒΒC και στην οποία μίλησε ο βραβευμένος σχεδιαστής ηλεκτρονικών παιγνιδιών Αντριαν Χον. Ο κ. Χον παραδέχθηκε πως μια τεχνική που κάποτε χρησιμοποιήθηκε σε ποντίκια, είναι πλέον συνηθισμένη σε πολλά παιγνίδια ηλεκτρονικών υπολογιστών. «Τη δεκαετία του ’50 επιστήμονες ανακάλυψαν ότι ποντίκια που εκπαιδεύονταν να τρέφονται τραβώντας ένα μοχλό, τον τραβούσαν μανιωδώς όταν το φαγητό τους δεν παραδιδόταν σε τακτικές ώρες», είπε.

«Οι ειδικοί ανακάλυψαν ότι αυτό συμβαίνει και στους ανθρώπους. Εάν δώσετε στους ανθρώπους ένα μοχλό ή ένα κουμπί για να το πατούν και να ανταμείβονται γι’αυτό, αλλά όχι σε προγραμματισμένο χρόνο, θα το πατούν όλη την ώρα», πρόσθεσε.

Τα ποντίκια τραβούσαν το μοχλό επίμονα για να επιβραβευτούν λαμβάνοντας το φαγητό τους. Το ίδιο φαίνεται να εφαρμόζεται και στην περίπτωση των ηλεκτρονικών υπολογιστών. Στην περίπτωση των παιγνιδιών τους, αντί για φαγητό οι παίκτες λαμβάνουν, όταν κερδίζουν, επιπλέον «ζωές» ή ειδικά «προνόμια». Η ιδέα είναι να δημιουργηθεί ένας εθιστικός βρόχος που θα κάνει τους παίκτες να θέλουν να παίζουν συνεχώς.

ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ