Τις τελευταίες ημέρες η οικονομική κρίση δείχνει τα δόντια της και στα Μέσα Ενημερώσεως. Εφημερίδες και τηλεοπτικοί σταθμοί, περιοδικά και ραδιόφωνα, όλα τα Μέσα Ενημερώσεως στην Ελλάδα έχουν περάσει στο κόκκινο!

Τι συμβαίνει; Η οικονομική ανέχεια οδηγεί τους αναγνώστες σε περιορισμό των εφημερίδων που αγοράζουν. Αντί να αγοράζουν κάθε μέρα την εφημερίδα τους, την παίρνουν μέρα παρά μέρα ή και σπανιότερα. Ταυτοχρόνως οι διαφημιζόμενοι στα ΜΜΕ λιγοστεύουν, καθώς οι αποδέκτες των διαφημίσεων δεν έχουν την αγοραστική δύναμη του παρελθόντος.

Σε αυτό το καθεστώς της ελεγχόμενης φτώχειας, που ελπίζομε να μη μακροημερεύσει, έχουν προστεθεί και τα βαρίδια των ανατροπών στην Ενημέρωση που φέρνει η ραγδαία εξέλιξη των νέων τεχνολογιών.

Τώρα πια μπορείς να διαβάζεις όποτε θέλεις την εφημερίδα σου _ με τις παντόφλες και μαζί με το πρωινό σου, στον κομπιούτερ της εργασίας σου, το απόγευμα ή τα ξημερώματα _ και να διαβάζεις μάλιστα μια εφημερίδα ενημερωμένη ως την ώρα που «ανοίγεις» τις σελίδες της. Και όλα αυτά σήμερα δωρεάν και αύριο με κόστος πολλές φορές μικρότερο από το κόστος αγοράς εντύπων.

Ολα αυτά είναι η μισοάδεια εκδοχή των αλλαγών στα ΜΜΕ. Υπάρχει και το σενάριο που βλέπει το ποτήρι μισογεμάτο. Τα προβλήματα είναι πολλά και δύσκολα, αλλά δεν είναι άλυτα.

Η κρίση στα Μέσα Ενημερώσεως φέρνει γκρίνια και εργασιακές συγκρούσεις, οδηγεί νέους κυρίως δημοσιογράφους στην ανεργία, προκαλεί δικαιολογημένες ή και ανεύθυνες απεργίες. Τα Μέσα Ενημερώσεως βάλλονται, η δημοσιογραφία απαξιώνεται _ ένα φάντασμα απλώνεται πάνω από την κοινωνία. Το δημόσιο (κρατικό, κυβερνητικό!…) Μονοπώλιο της Πληροφόρησης κρούει τας θύρας.

Οι νεαροί που βρίσκουν εύκολη διέξοδο το να φωνάζουν στους δρόμους «αλήτες, ρουφιάνοι, δημοσιογράφοι» ας σκεφθούν μια Πολιτεία όπου τηλεόραση και ραδιοφωνία θα ανήκουν αποκλειστικά στο κράτος, σε στρατιωτικές υπηρεσίες, ακόμη και στην Εκκλησία!

Η ύπαρξη και λειτουργία ιδιωτικών Μέσων Ενημερώσεως εξασφαλίζει τη διαφάνεια _ με όλα τα πιθανά ελαττώματα. Οταν αποκαλύπτεις ένα σκάνδαλο, κάποιους… ζημιώνεις αλλά και κάποιους (τους ανταγωνιστές τους) ωφελείς.

Και λοιπόν; Τι τον μέλει τον απλό πολίτη η κρίση στα Μέσα Ενημερώσεως;

Ασφαλώς πρέπει να τα βγάλουμε πέρα μόνοι μας. Και θα πετύχουμε ίσως όχι όλοι αλλά οι περισσότεροι.