Επειτα από πολυετή ασυδοσία και σπατάλη, που είχαν ως αποτέλεσμα χρέη εκατομμυρίων ευρώ (πολλά ξενοδοχεία παραμένουν απλήρωτα), το Φεστιβάλ, με νέο καλλιτεχνικό διευθυντή τον Δημήτρη Εϊπίδη επανέρχεται στη μορφή που το ξέραμε πριν από το 2005. Ο ίδιος ο Εϊπίδης θεωρεί άθλο το γεγονός ότι το Φεστιβάλ, εφέτος, μπόρεσε να πραγματοποιηθεί και να μη ματαιωθεί. «Τελικά θα γίνει και θα είναι και καλό» υποσχέθηκε στην παρουσίαση του προγράμματός του.
Τον εμπιστευόμαστε. Ο Εϊπίδης έχει πείρα από διεθνή φεστιβάλ (Τορόντο, Ρέικιαβικ) αλλά και από το συγκεκριμένο καθώς έχει υπάρξει διευθυντής του δημοφιλέστατου τμήματος των Νέων Οριζόντων. Εκανε πολλές περικοπές, μειώνοντας σε μεγάλο βαθμό το κόστος. Η εφετινή διοργάνωση κόστισε 2.500.000 ευρώ με κρατική επιχορήγηση μόλις 1 εκατ. ευρώ. Πέρυσι, η ίδια διοργάνωση επιχορηγούμενη από το υπουργείο Πολιτισμού κόστισε 4.500.000 ευρώ.
Το Φεστιβάλ εφέτος δίνει έμφαση στο περιεχόμενο, δηλαδή στην καλλιτεχνική αξία των ταινιών (το μεγαλύτερο μέρος τους είναι ανεξάρτητης παραγωγής) και όχι στη βιτρίνα, δηλαδή στην παρουσία διάσημων αστέρων που αναπόφευκτα ανεβάζουν στα ύψη το κόστος. Για την ακρίβεια, τα αστέρια της εφετινής διοργάνωσης είναι η δανή σκηνοθέτις Σουσάνε Μπίερ και ο ταϊλανδός σκηνοθέτης Απιτσατπόνγκ Βιρασετάκουν, ο οποίος εφέτος μπορεί να κέρδισε τον Χρυσό Φοίνικα αλλά στο πλατύ κοινό είναι τόσο άγνωστος όσο περίπλοκο το όνομά του.
Πρώτη φορά έπειτα από χρόνια, το Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης δείχνει να μην πετάει στα σύννεφα αλλά να πατάει σταθερά στη γη, κάνοντας αυτό που μπορεί να κάνει χωρίς υπερβολές και σπατάλες.
in.gr