«Που ακούστηκε να γίνονται αλλαγές στη μέση της σχολικής χρονιάς; Όταν κάποιος θέλει να κάνει πραγματικές αλλαγές αρχίζει από τη βάση. Αφήστε τους γονείς μας στο Γολγοθά τους και μην τους προσθέτετε άλλον. Φτάνει πια. Το μηχανογραφικό τον Ιούλιο».
Αυτά γράφει η 17χρονη Ειρήνη στην ιστοσελίδατου υπουργείου Παιδείας για την δημόσια διαβούλευση σχετικά με το θέμα του χρόνου συμπλήρωσης των μηχανογραφικών δελτίων για την εισαγωγή στα πανεπιστήμια και τα ΤΕΙ της χώρας.
Μέχρι σήμερα 586 σχόλια έχουν δημοσιευτεί στην ιστοσελίδα του υπουργείου υπέρ της συμπλήρωσης των μηχανογραφικών τον Ιούλιο και μετά την ανακοίνωση των βαθμολογιών. Το σύστημα αυτό ισχύει μέχρι σήμερα, ενώ το υπουργείο πρότεινε πρόσφατα την συμπλήρωση τους τον Μάρτιο και πριν ανακοινωθούν οι βαθμολογίες για λόγους εξοικονόμησης χρονου.
«Από τα σχόλια που δημοσιεύτηκαν για τα μηχανογραφικά δελτία, προέκυψε ότι ένας αριθμός μαθητών επιθυμεί να επιλέξει τα δυο επιστημονικά πεδία που δικαιούται αφού αποκτήσει πρώτα γνώση της βαθμολογίας τους» αναφέρει από την πλευρά του και ο υφυπουργός Παιδείας κ. Ι. Πανάρετος σε σχόλιο του στην ιστοσελίδα της διαβούλευσης. «Παρακολουθούμε με προσοχή όλα τα επιχειρήματα αλλά και τις αγωνίες που διατυπώνονται» καταλήγει ο υφυπουργός Παιδείας.
Δυο επιλογές για τα επιστημονικά πεδία
Ο υφυπουργός Παιδείας κ. Ι. Πανάρετος προτείνει δυο λύσεις για το θέμα της επιλογής των επιστημονικών πεδίων κατά την συμπλήρωση του μηχανογραφικού δελτίου. Το θέμα αυτό έχει επίσης προκαλέσεις διάλογο και ανταλλαγή διαφορετικών απόψεων. Όπως αναφέρει υπάρχουν οι εξής λύσεις:
Α) Ο υποψήφιος να δηλώσει τμήματα ή σχολές που επιθυμεί από όλα τα επιστημονικά πεδία βάση των μαθημάτων που θα εξεταστεί.
Για παράδειγμα ένας υποψήφιος θεωρητικής κατεύθυνσης εάν δηλώσει να εξεταστεί ως μάθημα 6ο Μαθηματικά και Στοιχεία Στατιστικής και ως 7ο μάθημα Αρχές Οικονομικής Θεωρίας θα έχει τη δυνατότητα να δηλώσει σχολές ή τμήματα του 1ου, 2ου, 4ου και 5ου Επιστημονικού πεδίου. Υποψήφιος τεχνολογικής κατεύθυνσης εάν δηλώσει να εξεταστεί ως 6ο μάθημα Γενικής Παιδείας στη Βιολογία θα έχει τη δυνατότητα να δηλώσει σχολές ή τμήματα του 2ου, 3ου και 4ου Επιστημονικού πεδίου.
Β) Εφόσον οι δηλώσεις προτιμήσεων των υποψηφίων σε σχολές ή τμήματα στα Επιστημονικά πεδία πραγματοποιηθεί με την προαναφερόμενη πρόταση μπορεί να κληθούν οι υποψήφιοι μετά τη γνωστοποίηση των βαθμολογιών να οριστικοποιήσουν τις επιλογές με ανώτατο αριθμό τμημάτων από τα επιστημονικά πεδία επιλογής τους.
Τι είπαν
Οι απόψεις που συγκεντρώθηκαν στην ιστοσελίδα της δημόσιας διαβούλευσης παρουσιάζουν ιδιαίτερο ενδιαφέρον.
«Κύριε Πανάρετε, ως πατέρας φετινού υποψηφίου, συμμετέχω στην διαβούλευση και διαβάζω τα περισσότερα σχόλια, ανάμεσα σ’ αυτά και το δικό σας που γράψατε σήμερα» λέει ο κ. Διονύσης Πολυμενόπουλος. «Είναι κατ’ αρχάς ελπιδοφόρο το γεγονός, ότι παραδέχεσθε, ότι η πρόταση του Υπουργείου έχει μέσα της ένα σοβαρό τεχνικό πρόβλημα, για τα πεδία των σχολών στις επιλογές γι αυτό και προτείνετε κάποιες νέες σκέψεις» λέει ο κ. Πολυμενόπουλος.
«Είμαι μητέρα μαθητή που δίνει φέτος εξετάσεις» αναφέρει η κυρία Πηνελόπη Θεοδωρακοπούλου. «Μηχανογραφικό μετά τις εξετάσεις και όχι ό Μάρτιο, για δύο λόγους: α) η επιλογή των σχολών θα γίνει πιο σωστά όταν τα παιδιά γνωρίζουν τη βαθμολογία τους, θα ξέρουν ποιες είναι πάνω-κάτω οι δυνατότητές τους και δεν θα είναι σαν να συμπληρώνουν στα τυφλά β)η όλη διαδικασία συμπλήρωσης μηχανογραφικού, αν γίνει Μάρτιο, θα γεμίσει τα παιδιά με άγχος και αμφιβολίες» συνεχίζει η κυρία Θεοδωρακοπούλου.
«Εγώ όπως και η πλειοψηφία των μαθητών της Γ’ Λυκείου διαφωνούμε στη συμπλήρωση του μηχανογραφικού τον Μάρτιο» λέει από την πλευρά του ο 17χρονος Γιώργος. «Είναι μια χρονοβόρα και επίπονη διαδικασία που μόνο κακό μπορεί να μας κάνει» συνεχίζει.
Ο 17χρονος Γιάννης Στρουμπουλόπουλος, εκφράζει την αγωνίατου καιδηλώνει ότι «Είμαι μαθητής της τρίτης λυκείου και ακόμα δεν ξέρω πότε θα καταθέσω το μηχανογραφικό μου». «Είναι ήδη Δεκέμβριος, είμαστε στα μέσα της χρονιάς και το υπουργείο Παιδείας ακόμα απόφαση δεν έχει ανακοινώσει επί του θέματος. Δεν πιστεύω ότι πρέπει να καταθέσουμε τα μηχανογραφικά πριν να έχουμε τη βαθμολογία στα χέρια μας. Μόνο άγχος θα προκαλέσει και ακόμα μεγαλύτερη αύξηση των βάσεων των υψηλών σχολών» συνεχίζει.
«Είμαι πατέρας μαθητή που δίνει φέτος εξετάσεις» λέει ο κ. Χριστόφορος Ρουκάτος, πατέρας μαθητή. «Μηχανογραφικό μετά τις εξετάσεις και όχι ό Μάρτιο, γιατί η επιλογή των σχολών θα γίνει πιο σωστά όταν τα παιδιά γνωρίζουν τη βαθμολογία τους. Εξ άλλου, αν αυτό γίνει το Μάρτιο, τα παιδιά επιφορτισθούν με το πρόσθετο άγχος του προβληματισμού και των αμφιβολιών για τις επιλογές, σε βάρος της προσπάθειάς τους» καταλήγει.
(Οι απαντήσεις μαθητών και των γονέων τους βρίσκονται στην ιστοσελίδα του υπουργείου Παιδείας, https://www.opengov.gr/ypepth/?p=349#comments)