Στις αναπτυξιακές προτεραιότητες μέσα από τις συνέργιες του Πολιτισμού και του Τουρισμού αναφέρθηκε ο υπουργός Πολιτισμού και Τουρισμού κ. Π. Γερουλάνος μιλώντας σήμερα στο Ελληνοαμερικανικό Εμπορικό Επιμελητήριο. «Η έξοδος από την κρίση είναι μια διαδικασία που απαιτεί καθαρούς στόχους και συστράτευση όλων των παραγωγικών δυνάμεων της χώρας», υπογράμμισε ο υπουργός και τόνισε ότι μέσα από το ενοποιημένο υπουργείο δημιουργήθηκε συμμαχία δυνάμεων της ΕΡΤ, του ΕΟΤ και του ΟΠΑΠ.
Ο κ. Γερουλάνος χαρακτήρισε τη μείωση του ΦΠΑ στα τουριστικά καταλύματα στο 6,5%, που αποφασίστηκε σε συνεργασία με το υπουργείο Οικονομικών, ως «το πιο αναπτυξιακό μέτρο που έχει ληφθεί σ’ αυτή τη χώρα εδώ και χρόνια στο χώρο του τουρισμού», ενώ σημείωσε μια σειρά από πρωτοβουλίες που προωθούνται με άλλα υπουργεία. Σε αυτές περιλαμβάνονται η ανάπτυξη της κρουαζιέρας και η συνεργασία με το υπουργείο Θαλασσίων Υποθέσεων για «το τέλος της στρέβλωσης ου επέβαλε το καμποτάζ», απλοποίηση των διαδικασιών για τη χορήγηση βίζας με το υπουργείο Εξωτερικών και η ενοποίηση αρχαιολογικών χώρων με το υπουργείο Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής (ΥΠΕΚΑ) και την Ενοποίηση Αρχαιολογικών Χώρων Αθήνας (ΕΑΧΑ). Επίσης με το υπουργείο Προστασίας του Πολίτη, το Υγείας και το Δικαιοσύνης γίνεται προσπάθεια αντιμετώπισης «του νοσούντος αστικού ιστού της Αθήνας», ενώ με το υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης προωθείται το νομοσχέδιο για τον αγροτουρισμό και με το Υγείας ενισχύονται οι υποδομές για τον τουρισμό υγείας.
Ο κ. Γερουλάνος αναφέρθηκε επίσης στις δύο καμπάνιες προώθησης της χώρας, μία για το εξωτερικό και μία για το εσωτερικό, το «YOUINGREECE» και το «MYGREECE» ή «Συμμαχία για την Ελλάδα», αντίστοιχα.
Παράλληλα σημείωσε τη μεταφορά τεχνογνωσίας απορρόφησης του ΕΣΠΑ Πολιτισμού (που είχε πάνω από 105% απορρόφηση) στο ΕΣΠΑ του Τουρισμού το οποίο «είχε μείνει πίσω με τεράστιες υπερτιμολογήσεις έργων» και την επιτάχυνση των ρυθμών του ΚΑΣ, καθώς σε έναν χρόνο πέρασαν πάνω από 1.300 υποθέσεις.
Επίσης μέσα από την Εταιρία Τουριστικής Ανάπτυξης (ΕΤΑ) προωθείται ένα χαρτοφυλάκιο επενδύσεων στον τουρισμό και δημιουργείται τώρα ένα εργαλείο που να στηρίζει κάθε επενδυτή που θέλει να επενδύσει στον τουρισμό. Την ίδια ώρα αναπτύσσονται τέσσερα διαφορετικά τουριστικά προϊόντα, το Athens Every Week που έχει στόχο να αναβαθμίσει την Αθήνα ως προορισμό, το Σταυροδρόμι Πολιτισμών για την ανάδειξη των συγκριτικών πλεονεκτημάτων της Θεσσαλονίκης, οι 90 εμπειρίες για την περιφέρεια, που θα προβάλλονται μέσα από τα επικοινωνιακά εργαλεία visitgreece.gr, μέσα κοινωνικής δικτύωσης, το YouTube αλλά και την διαφημιστική καμπάνια και το Πρόγραμμα Αναβάθμισης των υπηρεσιών αρχαιολογικών χώρων και των μνημείων της χώρας, που παρουσιάστηκε την περασμένη εβδομάδα.
Από την πλευρά της η Τομεάρχης Τουριστικής Ανάπτυξης της ΝΔ κυρία Ολγα Κεφαλογιάννη σημείωσε την ανάγκη μιας ευρύτερης κοινωνικής συμφωνίας γύρω από τα ζητήματα του τουρισμού, επαναλαμβάνοντας την πρόταση για ένα «πλαίσιο καλής πίστης και συνεργασίας».