Μπορεί η οικονομική κρίση να έχει κλείσει τον κόσμο στα σπίτια του, η τηλεόραση όμως κάνει ό,τι μπορεί για να τον βγάλει έξω, όπως αποδεικνύει το μέχρι στιγμής πρόγραμμα: με εκπομπές από ανέμπνευστες («Βράδυ» με τον Πέτρο Κωστόπουλο, «Λες και το ΄ξερες» με τον Ρένο Χαραλαμπίδη, και τα δύο στον Αlpha) ως εξαιρετικά χαμηλού επιπέδου («Νext top model» στον ΑΝΤ1), με πολύ μικρή δυνατότητα επιλογής ανάμεσα στα σίριαλ, με ψυχαγωγική πρωινή ζώνη άνευρη και αδιάφορη. Και αν δεν υπήρχαν μερικές (ελάχιστες) φρέσκιες ιδέες όπως το «Just the two of us» με τον Γιώργο Καπουτζίδη (το οποίο όμως στο πρώτο επεισόδιό του μάλλον απογοήτευσε), το μοναδικό προϊόν για το οποίο μπορεί η μικρή οθόνη (το Μega εν προκειμένω) να υπερηφανεύεται είναι «Το Νησί».

Δευτέρα mou!
Ακρως επιτυχημένες, από το πρωί ως το βράδυ, οι Δευτέρες του Μega: στην πρωινή ψυχαγωγική ζώνη το «Πρωινό mou» και το βράδυ το σίριαλ «Το Νησί» καταγράφουν εξαιρετικές θεαματικότητες. Το ζεύγος (στη ζωή και στο στούντιο) των παρουσιαστών του «Πρωινού», ο Γιώργος Λιάγκας και η Φαίη Σκορδά, από την προπερασμένη Δευτέρα, οπότε πρωτοβγήκαν στον αέρα, αφήνουν τους αντιπάλους τους πίσω- δεύτερους τους Γιώργο Καραμέρο και Σπύρο Χαριτάτο (ΑΝΤ1) και τρίτη την Ελένη Μενεγάκη (Αlpha). Τι κι αν τα κορν φλέικς που σερβίρουν είναι ενίοτε μπαγιάτικα; Το κοινό της πρωινής ζώνης φαίνεται πως είχε βαρεθεί τα ίδια και τα ίδια πρόσωπα, ήθελε μια αλλαγή. Οσο για το «Νησί», όχι μόνο απέσπασε διθυραμβικές κριτικές αλλά και συνολική τηλεθέαση 61,7% στο πρώτο επεισόδιο (πράγμα που σημαίνει ότι το είδαν 3.550.524 τηλεθεατές) και 68,9% στο δεύτερο! Αυτό όταν το «Νext top model» που προβάλλεται την ίδια στιγμή στον ΑΝΤ1 αλλά και ο «Βig Βrother» που προβάλλεται στον Αlpha σημειώνουν όλο και πιο χαμηλά νούμερα- όχι άδικα. Ο «Βig Βrother», με τους παίκτες του να συναγωνίζονται ο ένας τον άλλο σε κουτοπονηριά (τον Ηλία που μιλάει σαν την «Κούκλα που σκοτώνει», την Ντορέτα με τη λογοδιάρροια και την προσποιητή φιλικότητα, τη Νικολέτα που θα ήθελε να είναι Μονρόε στη θέση της Μέριλιν, τον… Ζάννη – το «ζα» παχύ παχύαπό την Κρήτη που θεωρεί επίσημη γλώσσα της Ελλάδας τα ψηλορείτικα κ.ά.), απελπιστικά στημένος, εμφανώς αποφασισμένος να δημιουργήσει εντάσεις, έρωτες, μίση εκεί όπου δεν υπάρχουν, προσβάλλει τη νοημοσύνη μας με τα ευτελή κολπάκια του. Το δε «Νext top model» είναι ένα από τα πιο χαμηλού επιπέδου ριάλιτι που έχουμε δει. Εκτός αν εμείς δεν καταλαβαίνουμε το χιούμορ του φω τογράφου-κριτή Χάρη Χριστόπουλου που όταν συμμετέχουσα αποκάλυψε ότι ζει με τις τέσσερις αδελφές της σχολίασε: «Σε καταλαβαίνω, γιατί στη δουλειά μου έχω δουλέψει με πολλές… αδελφές και ξέρω».

Πρωινό άγευστο και άνοστο
Αν το «Πρωινό mou» δεν κατάφερε να κάνει την ποιοτική διαφορά, ο πρωινός «Καφές με την Ελένη» είναι καφές της παρηγοριάς: για τις τηλεθεάτριες, καθώς δεν έχει τίποτε καινούριο να τους προσφέρει, αλλά και για τη Μενεγάκη που (μέχρι στιγμής τουλάχιστον) δεν θυμίζει καθόλου την κεφάτη Ελένη των προηγούμενων χρόνων. Από την άλλη, οι Καραμέρος- Χαριτάτος υπερβάλλουν στην προσπάθειά τους να είναι κεφάτοι, σπιντάτοι, έξω καρδιά καταφεύγοντας σε σάχλες.

Ριάλιτι: ενδιαφέρουν;
Με μοναδική εξαίρεση τον «Μaster chef» (με την κεντρική παρουσιάστρια Ευγενία Μανωλίδου εξαφανισμένη) οι υπόλοιπες εκπομπές αυτού του είδους έχουν ή αρχίζουν (όπως όλα δείχνουν) να έχουν προβλήματα στις θεαματικότητες, όχι άδικα. Το τσίρκο του «Βig Βrother», στο οποίο αναφερθήκαμε πιο πάνω, με τα περίεργα (ως και τρομακτικά) πλάσματά του προκαλεί πλήξη. Το «Χ Factor», όσο και αν ξεκατινιαστούν ο… λόγιος Νίκος Μουρατίδης και ο «Μπετόβεν της ποπ» Γιώργος Θεοφάνους (το είδαμε, το ξαναείδαμε, βαρεθήκαμε) είναι γερασμένο, χωρίς εκπλήξεις. Το «Αγρότης μόνος ψάχνει» πάλι, είναι εμφανές ότι δεν έγινε για να ψυχαγωγήσει το κοινό, αλλά για να βρει ένα καλό παιδί στις οικονομικές μετανάστριες που συμμετέχουν ελπίζοντας σε έναν γάμο που θα τις γλιτώσει από τη δύσκολη ζωή τους.

Τα παιχνίδια της πλήξης
Το «Λες και το ΄ξερες» με τον Χαραλαμπίδη (Αlpha) δεν έχει κανέναν λόγο ύπαρξης. Το «Μoney drop» με τον Γρηγόρη Αρναούτογλου (Μega) μπορεί να δίνει πολλά χρήματα στους νικητές (ως και 300.000 ευρώ), δεν είναι όμως καθόλου ενδιαφέρον. Ο «Τop chef» με την αμήχανη και αδιάφορη Νάντια Μπουλέ (ΑΝΤ1) μοιάζει με βαρετή επανάληψη του «Μaster chef». Τέλος το «Just the two of us» με τον Καπουτζίδη, στην πρεμιέρα του, περισσότερο μας νανούρισε (παρά τις φιλότιμες προσπάθειες των συμμετεχόντων να μας ξυπνήσουν με τις παραφωνίες τους) παρά μας διασκέδασε.

Ετσι όμως, με τηλεπαιχνίδια και ριάλιτι που πλασάρονται ως διασκεδαστικά για να αποκαλύψουν γρήγορα την αμηχανία και την πλήξη τους, καλούμαστε να περάσουμε τον τηλεοπτικό χειμώνα.Οσο για τα σίριαλ, οι μοναδικές ολοκαίνουργιες παραγωγές είναι οι «Κούκλες» (με ένα μάτσο υστερικές και καταθλιπτικές σαραντάρες σε ένα αδέξιο και κακοπαιγμένο made in Greece «Sex and the city») και η άτεχνη «Γενιά των 592 ευρώ» (αμφότερα στο Μega). Για την ξενόφερτη (και μεταγλωττισμένη) «Πάττυ» (πάλι Μega) τι να πούμε; Τελικά υπάρχουν και χειρότερα από το «Χίλιες και μία νύχτες» (του 1.500.000 θεατών) και το «Κισμέτ» (του 1.000.000 θεατών)!