Ολα για τη φανέλα του μάγου της μπάλας!

Oι φανέλες, ο εξοπλισμός προπόνησης, τα αξεσουάρ και οι ειδικές σειρές αναμνηστικών είτε της εκάστοτε ποδοσφαιρικής διοργάνωσης είτε πολύ περισσότερο των ομάδων που συμμετέχουν, καταλαμβάνουν μεγάλο κομμάτι της οικονομικής πίτας. Ενόψει του Μουντιάλ της Νότιας Αφρικής, οι αθλητικές εταιρίες που ντύνουν τις διάφορες εθνικές ομάδες έχουν κυκλοφορήσει πάνω από 200 διαφορετικά είδη και προϊόντα, που αναφέρονται ή αφορούν κυρίως τις συμμετέχουσες, εθνικές ομάδες. Το Μουντιάλ, όμως δεν είναι μια ξεκομμένη από τα υπόλοιπα, ποδοσφαιρικά δρώμενα, διοργάνωση.

Oι φανέλες, ο εξοπλισμός προπόνησης, τα αξεσουάρ και οι ειδικές σειρές αναμνηστικών είτε της εκάστοτε ποδοσφαιρικής διοργάνωσης είτε πολύ περισσότερο των ομάδων που συμμετέχουν, καταλαμβάνουν μεγάλο κομμάτι της οικονομικής πίτας. Ενόψει του Μουντιάλ της Νότιας Αφρικής, οι αθλητικές εταιρίες που ντύνουν τις διάφορες εθνικές ομάδες έχουν κυκλοφορήσει πάνω από 200 διαφορετικά είδη και προϊόντα, που αναφέρονται ή αφορούν κυρίως τις συμμετέχουσες, εθνικές ομάδες. Το Μουντιάλ, όμως δεν είναι μια ξεκομμένη από τα υπόλοιπα, ποδοσφαιρικά δρώμενα, διοργάνωση. Ετσι, οι δημοφιλέστερες και ευπώλητες εμφανίσεις είναι εκείνες παικτών που πρωταγωνιστούν στο Τσάμπιονς Ληγκ, και ταυτόχρονα αποτελούν αστέρες και «πρώτα βιολιά» στις εθνικές τους ομάδες.

Η πλέον δημοφιλής εμφάνιση είναι η γαλανόλευκη του Λιονέλ Μέσι, της Αργεντινής, ακολουθεί εκείνη του Φερνάντο Τόρες, της Ισπανίας, ενώ ψηλά στις προτιμήσεις έχει βρεθεί η πορτοκαλί φανέλα της Ολλανδίας που φορά ο Γουέσλεϊ Σνάιντερ. Από τους αγωνιζόμενους στα ελληνικά γήπεδα, ο Τζιμπρίλ Σισέ βρίσκεται στην υψηλότερη θέση, ειδικά μετά την κλήση του στην Εθνική Γαλλίας και την επιτυχημένη χρονιά στον Παναθηναϊκό, ενώ ανάμεσα στους έλληνες εν ενεργεία διεθνείς πωλούνται περισσότερο οι φανέλες του Γιώργου Σαμαρά, του Δημήτρη Σαλπιγγίδη, του Κώστα Κατσουράνη, του Φάνη Γκέκα και του Αγγελου Χαριστέα. Ψηλά παραμένουν και οι εμφανίσεις όσων παικτών πρωταγωνίστησαν στο «χρυσό» Εuro του 2004, όπως ο Θοδωρής Ζαγοράκης και ο Τραϊανός Δέλλας. O φίλαθλος κόσμος πάντως παραμένει συγκρατημένος στις αγορές του. Οπως επισημαίνει ο υπεύθυνος της ηλεκτρονικής σελίδας «sportarena.gr», κ. Νίκος Τσιμπλάκος, «υπάρχει μια μικρή πτώση γύρω στο 10-15% στην αγοραστική δύναμη του κάθε φίλαθλου. Με άλλα λόγια εκεί που θα ξόδευε 100 ευρώ, ξοδεύει 85- 90, είναι πιο μετρημένος στις αγορές του». Η παραπάνω εικόνα όμως αντισταθμίζεται από την αύξηση του κοινού που προμηθεύεται αθλητικά προϊόντα, με κρίσιμο σημείο καμπής το 2004. Μετά την κατάκτηση του Εuro, η αγορά άνοιξε περισσότερο κυρίως προς τις γυναίκες και τις εφηβικές ηλικίες, όπου και παρατηρείται σύμφωνα με εκτιμήσεις αύξηση του αγοραστικού ενδιαφέροντος κατά 25%.

Το βάρος, πάντως, έχει μετατοπιστεί σε πιο «χρηστικά» και παντός καιρού και κατάστασης προϊόντα. Ο έλληνας αγοραστής δεν δίνει εύκολα πλέον 70- 80 ευρώ για τις επίσημες εμφανίσεις των ομάδων, αλλά προτιμά να αγοράσει τα αντίστοιχα καπέλα, από 10 ευρώ, τα μαγιό, από 15 ευρώ ή τα μπλουζάκια προπόνησης και παρουσίασης πριν από την σέντρα που τιμώνται από 25 ευρώ. Σε κάθε περίπτωση πάντως, ο χώρος των αθλητικών ειδών αναμένει τόνωση της κίνησης, αν η Εθνική Ομάδα Ποδοσφαίρου υπερπηδήσει τα εμπόδια της Νότιας Κορέας, της Νιγηρίας και της Αργεντινής και προκριθεί στον επόμενο γύρο. Στο ίδιο μοτίβο, οι διακριθέντες διεθνείς αλλά και οι πρωταγωνιστές των άλλων ομάδων θα έδιναν επιπλέον ώθηση στην αγοραστική κίνηση. Και βέβαια, τον τελικό τόνο θα δώσει ο «ήρωας» του Μουντιάλ.

Ακολουθήστε στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, από
Κοινωνία
ΒΗΜΑτοδότης
Σίβυλλα
Helios Kiosk