Οι απανταχού ιντερνετικές fashionistas έχουν βρει τη δική τους πλατφόρμα έκφρασης και δημιουργίας μέσω διαδικτυακών ημερολογίων μόδας (fashion blogs αγγλιστί) που κοσμούν την μπλογκόσφαιρα ήδη από το 2002. Το ταλέντο των επικρατέστερων bloggers δεν άργησε να ανακαλύψει σύσσωμη η βιομηχανία της μόδας από σχεδιαστές ως συντάκτες περιοδικών που τους έβαλε
ανάμεσα στα μεγαλύτερα ονόματα του χώρου στις πρώτες σειρές των εβδομάδων μόδας, ενώ πολλά μπλογκ στέφθηκαν και από οικονομική επιτυχία. Για παράδειγμα, το μπλογκ της Μichelle Μadhoc έφερνε έσοδα ύψους 300.000 δολαρίων ετησίως το 2004, ενώ δύο χρόνια αργότερα το Μanolo΄s Shoe Βag (όχι του Μπλάνικ) εξαργύρωνε 700.000 δολάρια. Ωστόσο η αναγνωρισιμότητα
των fashion bloggers ως αξιόπιστων πηγών των τεκταινομένων της μόδας δεν έγινε τυχαία. Καθώς τα παραδοσιακά περιοδικά μόδας αγκομαχούσαν να προλάβουν την επικαιρότητα, έκαναν τους μπλόγκερ αναπόσπαστο κομμάτι της ταχείας ενημέρωσης, αφού με τη φωτογραφική και το πληκτρολόγιο ανά χείρας μπορούν να μας μεταφέρουν άμεσα στον παλμό
των γεγονότων. Οι εγχώριες μπλόγκερ διεκδικούν το δικό τους μερίδιο στον κυβερνοχώρο του στυλ περίπου τα δύο τελευταία χρόνια. Φωτογραφίζουν και «ανεβάζουν» πορτρέτα στυλάτων Αθηναίων, δίνουν συμβουλές για έξυπνες αγορές και καταγράφουν οτιδήποτε μπορεί να τους κινήσει το ενδυματολογικό ενδιαφέρον.

FΑSΗΙΟΝ ΑRCΗΙΤΕCΤ
Το αρχιτεκτόνημα της online μόδας
Η Πηνελόπη Καπνούλα (δίπλα) είναι τελειόφοιτη αρχιτεκτονικής και πριν από μερικά χρόνια ανακάλυψε τα πρώτα ξένα fashion blogs, άρχισε να τα επισκέπτεται καθημερινά και να επικοινωνεί με τους δημιουργούς και με τις αναγνώστριες. «Το blog ήταν φυσική συνέχεια αυτού του διαλόγου, μαζί με την προσωπική μου εμμονή καταγραφής των δικών μου outfits και καινούργιων αγορών.

Ετσι τον Απρίλιο του 2008 άνοιξα το Fashion Αrchitect» λέει.

Η ιδιαιτερότητα του Fashion Αrchitect, όπως προδίδει και το όνομά του, έγκειται στο ότι συνδυάζει την τέχνη της αρχιτεκτονικής με το shopping, τη μόδα και την ενημέρωση. «Από τα σκηνικά για την επίδειξη μόδας του Νeil Βarrett που σχεδίασε το αρχιτεκτονικό γραφείο ΑquiliΑlberg, μέχρι ταπετσαρίες τοίχου από την ιέρεια της μόδας Vivienne Westwood, το καπέλο που σχεδίασε ο Frank Gehry για τη Lady Gaga αλλά και ένα μπλουζάκι που σχεδίασα με τύπωμα ένα κορινθιακό κιονόκρανο, όλα βρίσκονται στο μπλογκ» εξηγεί η Πηνελόπη Καπνούλα.

Πέρα από θέματα που αφορούν το πάντρεμα της μόδας με την αρχιτεκτονική, στο Fashion Αrchitect μπορεί να βρει κανείς θέματα που αφορούν το προσωπικό στυλ, έρευνα αγοράς σε μαγαζιά στην πόλη και σε online boutiques, αλλά και τις τελευταίες ειδήσεις από τον κόσμο της μόδας και του fashion blogging. Αλλωστε 15.000 χρήστες επισκέπτονται τη σελίδα της μηνιαίως.

FΑSΗΙΟΝ-ΙCΟΝ.GR
Το ανδρικό κέφι γέννησε μια γυναικεία e-γωνιά

Απροκάλυπτο σύνθημα: δαιμονοληψία, τρέλα με τη μόδα!

Η μόδα έχει πάψει να αποτελεί αποκλειστικά γυναικεία υπόθεση προ πολλού. Τρανταχτό παράδειγμα αποτελεί το fashion-icon.gr. Ενα online εγχείρημα τριών φοιτητών της ΑΣΟΕ που δημιούργησαν ένα blog αφιερωμένο στις γυναίκες από άνδρες. «Το αποφασίσαμε μεταξύ αστείου και σοβαρού σε ένα ταξίδι! Βλέπαμε πως οι περισσότερες κοπέλες κυκλοφορούσαν με περιοδικά για μόδα, ενώ στο Διαδίκτυο μέχρι εκείνη τη στιγμή δεν υπήρχε κάποιο αντίστοιχα μεγάλο site που να παρέχει ανάλογη πληροφόρηση», αναφέρει ο Γιώργος Γκριτζάλας (φωτογραφία), ένας εκ των τριών ιδρυτών του fashionicon.gr.

Στο fashion-icon οι αναγνώστριες μπορούν να βρουν στυλιστικές προτάσεις, νέες τάσεις, συνδυασμούς ρούχων, tips διατροφής και γυμναστικής, συμβουλές για makeup και hairstyling.

«Οι φωτογραφίες του street fashionαποτελούν φωτογραφικές λήψεις δύο κοριτσιών, οι οποίες κυκλοφορούν στους δρόμους της Αθήνας με μια φωτογραφική μηχανή και απαθανατίζουν, με τη συναίνεση των κοριτσιών που φωτογραφίζονται, όσες κοπέλες τους τραβούν το ενδιαφέρον με το στυλ τους», λέει στο «Βήμα» ο Γιώργος.

SΤRΕΕΤGΕΙSΤ
Από την Αθήνα ως το Λος Αντζελες

Το streetgeist είναι το περήφανο δημιούργημα της Αλκηστης Τσιτούρη και του Αρη Καταράκη, δύο παιδικών φίλων με αγάπη για τη φωτογραφία, το στυλ και το design. «Η Αλκηστη έχει σπουδάσει φωτογραφία και ετοιμάζεται για μεταπτυχιακό και εγώ έχω σπουδάσει οικονομικά και εργάζομαι ως web consultant- e-marketeer.Τo streetgeist είναι ένα από τα project μας και αποτελεί το χόμπι μας.Η πηγή έμπνευσης του streetgeist ήταν άλλα αντίστοιχα sites που υπάρχουν σε πολλές πόλεις του κόσμου, όπως ταthe sartorialist, facehunter,hel-looks και άλλα πολλά!» μας λέει ο 27χρονος Αρης Καταράκης.

Το streetgeist αποτελεί ένα φωτογραφικό κυρίως μπλογκ που δίνει τον τόνο του στυλ των δρόμων της Αθήνας, της Θεσσαλονίκης, της Βιέννης, του Λος Αντζελες και όπου αλλού τυχαίνει να βρίσκεται ο φωτογραφικός φακός τους. Οι φωτογραφίες δεν συνοδεύονται από κείμενο παρά μόνο από λεζάντες με τα ονόματα των trend setters του δρόμου. Ωστόσο αποφεύγουν να κατονομάσουν τα brands των ρούχων καθώς δεν ταιριάζει με την ιδεολογία τους. Τα πορτρέτα των φωτογραφιών ακολουθούν ένα συγκεκριμένο στήσιμο. «Αν και η μόδα αποτελεί βασικό στοιχείο του streetgeist, προσπαθούμε να εστιάσουμε περισσότερο στο προσωπικό στυλ του καθενός χωρίς να “κυνηγάμε” κάποια συγκεκριμένο στυλ ή τις τελευταίες τάσεις στη μόδα» επισημαίνει ο Αρης.

«Μετράει η χωρίς κόστος πληροφορία»
«Ο κόσμος προτιμά το Διαδίκτυογιατί,πρώτον, έχει πρόσβαση στην πληροφορία χωρίς κόστος και,δεύτερον,γιατί στα blogs δημιουργεί πολύ πιο άμεση σχέση με τον αγαπημένο του συντάκτη,επικοινωνεί μαζί του,αλλά και με τους υπόλοιπους αναγνώστες μέσα από τα σχόλια, καθώς μοιράζεται τις εμπειρίες του. Σίγουρα μπορεί κάποιος να κερδίσει χρήματα μέσω όλης αυτής της δραστηριότητας» παρατηρεί ο Γιώργος Γκριτζάλας. Υπάρχει παρ΄ όλα αυτά, όπως προσθέτει ο ίδιος, και η αντίθετη όψη. «Κακά τα ψέματα, το Ιnternet δεν είναι ανεξάρτητο της υπόλοιπης κοινωνίας,οπότε γνωρίζει και αυτό την οικονομική κρίση, ίσως σε λίγο μικρότερο βαθμό γιατί είναι αναπτυσσόμενος κλάδος. Ωστόσοη διάδραση είναι κάτι που ο κόσμος φαίνεται να “απαιτεί” πλέον.Η κοινότητα αποζητεί τρόπους έκφρασης και τα blogs δίνουν τη δυνατότητα αυτή, χωρίς ιδιαίτερη λογοκρισία μέχρι στιγμής. Ας το χαρούμε όσο προλαβαίνουμε…».