Βαραίνει απότομα το κλίμα στον χώρο των καυσίμων: αύριο η Ρυθμιστική Αρχή Ενέργειας θα γνωμοδοτήσει για την επιβολή πλαφόν στις τιμές των καυσίμων. Την ίδια στιγμή, οι πρατηριούχοι της Ομοσπονδίας Βενζινοπωλών Ελλάδος (ΟΒΕ) που έχουν κηρύξει 24ωρη απεργία για αύριο απειλούν με κλιμάκωση των κινητοποιήσεών τους ενώ αντίθετα, η έτερη Ομοσπονδία Πρατηριούχων, η ΠΟΠΕΚ, δηλώνει σύμφωνη με την παροχή αποδείξεων από τα πρατήρια.
Η χειρότερη εξέλιξη όμως αφορά την τσέπη των δύσμοιρων οδηγών που καθημερινά «στενάζουν στην αντλία» πληρώνοντας την αμόλυβδη στην Αττική από 1,38 ως 1,51 και στην επαρχία ως και 1,65 ευρώ το λίτρο, χωρίς να μπορούν να αντιδράσουν με άλλο όπλο πλην της λογικότερης χρήσης του αυτοκινήτου τους. Είναι πλέον χαρακτηριστικό ότι σε έξι νομούς της χώρας (τέσσερις της Κρήτης, Χίος, Κεφαλλονιά) η μέση τιμή διαμορφώνεται πλέον πάνω από τα 1,50 ευρώ ανά λίτρο!
Κλιμάκιο της ΡΑΕ ζήτησε χθες στοιχεία από τα συναρμόδια υπουργεία Οικονομίας και ΥΠΕΚΑ, όπως τον μέσο όρο τιμών κατά νομό σε βάθος τριετίας, τα μεταφορικά κόστη σε περιοχές όπως η Κρήτη, όπου οι τιμές έχουν ξεφύγει καθώς και αναλυτικά στοιχεία για τις χρεώσεις στην Αττική, όπου εκτιμάται ότι ο ανταγωνισμός λειτουργεί ικανοποιητικά. Η χρονική διάρκεια της ισχύος του πλαφόν, εφόσον επιβληθεί, ορίζεται στους δύο μήνες, ενώ η μέση τιμή της αμόλυβδης διαμορφώνεται πανελλαδικά στα 1,43 ευρώ. Η πλέον πρόσφατη επιβολή πλαφόν αποφασίστηκε το καλοκαίρι του 2008, με την τιμή της αμόλυβδης στα επίπεδα των 1,27 ευρώ το λίτρο, αλλά στα νησιά ουδέποτε εφαρμόστηκε.
Η ΟΒΕ θέλει επέκταση των απεργιών παρ΄ ότι οι βενζινοπώλες απέφυγαν για φέτος τον λογιστικό προσδιορισμό των εισοδημάτων τους και θα φορολογηθούν, μόνοι αυτοί στην Ελλάδα, με βάση τις αγορές τους. Για τις αποδείξεις πάντως έγινε γνωστό ότι δεν θα αναγράφεται σε αυτές ο όγκος των καυσίμων σε λίτρα που διατέθηκαν στην κατανάλωση, εφόσον τα πρατήρια δεν διαθέτουν ολοκληρωμένα συστήματα ελέγχου εισροών- εκροών όγκου καυσίμων συνδεδεμένα με τις ταμειακές, άρα πρόβλημα δεν υπάρχει.