πρόσωπα & ΠΑΡΑΣΚΗΝΙΑ

Ανήκει στους καλλιτέχνες της μεταπολεμικής γενιάς οι οποίοι συνομίλησαν ισότιμα με την πρωτοπορία του εξωτερικού και έλαμψαν διεθνώς. Με την τελική στροφή του στην εικαστική διαμόρφωση χώρων ο Βλάσης Κανιάρης θεωρείται πλέον «πρόγονος» πολλών σημερινών καλλιτεχνών. Τις κύριες συνιστώσες της εικαστικής γλώσσας του παρουσιάζει η αναδρομική έκθεση στο Μουσείο Μπενάκη (Κουμπάρη 1) με τίτλο «Γενέθλιον. Τα ογδοντάχρονα του Βλάση Κανιάρη», η οποία εγκαινιάζεται αύριο στις 20.00: …

Η διεθνής λάμψη του Βλάση Κανιάρη
Ανήκει στους καλλιτέχνες της μεταπολεμικής γενιάς οι οποίοι συνομίλησαν ισότιμα με την πρωτοπορία του εξωτερικού και έλαμψαν διεθνώς. Με την τελική στροφή του στην εικαστική διαμόρφωση χώρων ο Βλάσης Κανιάρης θεωρείται πλέον «πρόγονος» πολλών σημερινών καλλιτεχνών. Τις κύριες συνιστώσες της εικαστικής γλώσσας του παρουσιάζει η αναδρομική έκθεση στο Μουσείο Μπενάκη (Κουμπάρη 1) με τίτλο «Γενέθλιον. Τα ογδοντάχρονα του Βλάση Κανιάρη», η οποία εγκαινιάζεται αύριο στις 20.00: φιγούρες, εικόνες, tableaux vivants, αλλά και σχέδια, σημειώσεις, μακέτες για παραστάσεις και ταινίες, εξώφυλλα για βιβλία και εικονογράφηση περιοδικών, σημειώσεις κατασκευαστικού χαρακτήρα, παρουσιάζονται δίπλα στα μόνιμα εκθέματα του Μουσείου. Σταθερός προβληματισμός του- πέρα από την κριτική και σκωπτική του διάθεση- υπήρξε η ένταξη της πραγματικότητας στο έργο τέχνης. Είχε φανεί από νωρίς: το 1964, στο διάσημο Τeatro la Fenice της Βενετίας, ο Βλάσης Κανιάρης με τον Νίκο Κεσσανλή και τον Δανιήλ, παρουσίασαν τις «3 Ρroposition pour une Νouvelle Sculpture Grecque» (ένα ενιαίο εικαστικό περιβάλλον, πρωτοποριακό και για τα δεδομένα του εξωτερικού), θέτοντας τότε έναν κανόνα για την ελληνική τέχνη.

εντός

Κ εντρικό θέμα του έργου «Χοντροί άνδρες με φούστες» είναι η διαλυμένη σχέση γονέων και πώς αυτή οδηγεί, με τη βοήθεια αστάθμητων παραγόντων, στην απόλυτη καταστροφή του παιδιού τους. Ο Νίκι Σίλβερ κατέγραψε την παρωδία των οικογενειακών δομών της σύγχρονης Αμερικής. Μέσα από τη γρήγορη εναλλαγή των διαλόγων και την κινηματογραφική διαδοχή των εικόνων περιγράφει έναν παραληρηματικό κόσμο στον οποίο η Ιταλία και η Κάθριν Χέπμπουρν συνιστούν εμμονές, τα παπούτσια βίτσιο, ο κανιβαλισμός συνήθεια και το οιδιπόδειο απλή διαδικασία ενηλικίωσης. Στο έργο, που θα σκηνοθετήσει ο Χρήστος Καρχαδάκης και θα ανεβεί στο θέατρο Χώρα από τα μέσα Ιανουαρίου, τους πρωταγωνιστικούς ρόλους κρατούν η Παναγιώτα Βλαντή (φωτογραφία) και ο Παναγιώτης Μπουγιούρης.

Κ αιρό έχουμε να ακούσουμε νέα του. Και αυτό επειδή ετοιμάζει καινούργιο δίσκο, τον οποίο θα παρουσιάσει ζωντανά. Ο Γιάννης Χαρούλης (φωτογραφία), μετά την επιτυχία που έκανε με το άλμπουμ «Χειμωνανθός» και τις εμφανίσεις που ακολούθησαν, θα ανεβάσει στα μέσα του ερχόμενου Φεβρουαρίου στον Σταυρό του Νότου τους μουσικούς του για να ερμηνεύσει για πρώτη φορά τα κομμάτια της νέας δισκογραφικής δουλειάς του, η οποία έχει την υπογραφή του Θανάση Παπακωνσταντίνου . Εν αναμονή, λοιπόν…

Τ ο ποιητικό κείμενο του Φραντσέσκο Μαρία Πιάβε, το τρίπρακτο μελόδραμα «Ριγολέττος» του Βέρντι ανεβαίνει σε νέα παραγωγή από τη Λυρική Σκηνή μεταφέροντας τη δράση του στην Ιταλία του 1938. Εκεί, η κόρη του αυλικού γελωτοποιού Ριγολέττου ερωτεύεται τον έκλυτο δούκα της Μάντοβας, ο οποίος της παρουσιάζεται ως φτωχός φοιτητής. Ο Ριγολέττος, προκειμένου να εκδικηθεί για την τιμή της κόρης του, καταστρώνει τη δολοφονία του δούκα, αλλά εκείνη αποφασίζει να σώσει τον αγαπημένο της και να θυσιαστεί. Ο «Ριγολέττος» ανεβαίνει σε σκηνοθεσία Νίκου Πετρόπουλου και μουσική διεύθυνση Λουκά Καρυτινού (φωτογραφία). Στο Θέατρο Ολύμπια, 19, 20, 21, 23, 26, 27, 28, 30 Δεκεμβρίου και 2, 3, 4, 6 Ιανουαρίου 2009.

εκτός

Χιου Τζάκμαν (φωτογραφία), αυστραλός ηθοποιός, 40 ετών. Θα είναι ο οικοδεσπότης στην τελετή απονομής των Οσκαρ του 2009. Ο ηθοποιός, το όνομα του οποίου ακούγεται πολύ τελευταία ως πρωταγωνιστή της ταινίας «Αυστραλία» του Μπαζ Λούρμαν, δεν έχει ανάλογη εμπειρία, με εξαίρεση ίσως το γεγονός ότι παρουσίασε το βραβείο καλύτερης μουσικής επένδυσης το 2007. Η επιλογή του Τζάκμαν σηματοδοτεί μια αλλαγή στην τελετή, καθώς ως σήμερα οι διοργανωτές προτιμούσαν τους κωμικούς.

Τσαρλς Σαάτσι, βρετανός διαφημιστής και συλλέκτης έργων τέχνης, 65 ετών. Ρεκόρ επισκεπτών για έκθεση σύγχρονης τέχνης σημειώθηκε στην έκθεση «Η επανάσταση συνεχίζεται» (στη φωτογραφία ένα από τα έργα που εκτίθενται), στη νέα λονδρέζικη γκαλερί του στο Τσέλσι. Ο Σαάτσι παρουσιάζει σύγχρονη τέχνη από την Κίνα, προσελκύοντας περί τους 5.200

επισκέπτες ημερησίως. Ως το τέλος της, ο συνολικός αριθμός αναμένεται να φθάσει τις 525.000, καταρρίπτοντας το προηγούμενο ρεκόρ της έκθεσης «Sensation» του 2007 που είχε προσελκύσει 300.000

επισκέπτες.

Μικ Τζάγκερ (φωτογραφία), βρετανός μουσικός, 65 ετών. Η γενέτειρά του, το Ντάρτφορντ, η οποία είναι επίσης γενέτειρα του Κιθ Ρίτσαρντς , θα ονομάσει δεκατρείς δρόμους με τίτλους τραγουδιών των Rolling Stones. Ετσι, οι επισκέπτες θα μπορούν να διασχίζουν την οδό Συμπάθειας, εμπνευσμένη από το «Sympathy For Τhe Devil», ή της Ικανοποίησης- από το «Satisfaction». Η πόλη διαθέτει ήδη ένα Κέντρο Μουσικής και Τεχνών Μικ Τζάγκερ.

Ακολουθήστε στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, από
Πολιτισμός
ΒΗΜΑτοδότης
Σίβυλλα
  • Η Καλντέρα η επιλογή να εκδράμουν αυτές τις άκρως επικίνδυνες ημέρες, με τη μετάλλαξη Ομικρον να σαρώνει τα πάντα, στην αγαπημένη... ΣΙΒΥΛΛΑ |
Helios Kiosk