Η πτώση στην αγορά του κινηματογράφου λόγω του home cinema, του DVD και του Ιnternet δημιουργεί την ανάγκη νέων, πρωτοποριακών λύσεων

Αγώνας επιβίωσης για τις κινηματογραφικές αίθουσες

Πολλές κινηματογραφικές αίθουσες σήμερα δεν υπάρχουν, αφού το 1970 υπήρχαν περισσότερες από 2.500 κινηματογράφοι στη χώρα μας κόβοντας 120 εκατ. εισιτήρια και σήμερα, μετά την είσοδο της τηλεόρασης, του βίντεο, του DVD, του Ιnternet και των πολυκινηματογράφων, απομένουν μόνο 300 μεμονωμένες αίθουσες, με κίνδυνο να βάλουν λουκέτο και πολλές από αυτές. Καθώς η βιομηχανία του κινηματογράφου παγκοσμίως εμφανίζει πτώση, στην Ελλάδα πέρυσι παρατηρήθηκε μια πτώση του 4% περίπου, με τα εισιτήρια να αγγίζουν τα 14 εκατομμύρια, ενώ ο αρχικός στόχος (το 2004) των πολυκινηματογράφων ήταν να φτάσουν τα 19 εκατομμύρια.

Πολλές κινηματογραφικές αίθουσες σήμερα δεν υπάρχουν, αφού το 1970 υπήρχαν περισσότερες από 2.500 κινηματογράφοι στη χώρα μας κόβοντας 120 εκατ. εισιτήρια και σήμερα, μετά την είσοδο της τηλεόρασης, του βίντεο, του DVD, του Ιnternet και των πολυκινηματογράφων, απομένουν μόνο 300 μεμονωμένες αίθουσες, με κίνδυνο να βάλουν λουκέτο και πολλές από αυτές. Καθώς η βιομηχανία του κινηματογράφου παγκοσμίως εμφανίζει πτώση, στην Ελλάδα πέρυσι παρατηρήθηκε μια πτώση του 4% περίπου, με τα εισιτήρια να αγγίζουν τα 14 εκατομμύρια, ενώ ο αρχικός στόχος (το 2004) των πολυκινηματογράφων ήταν να φτάσουν τα 19 εκατομμύρια.

Παρά τον έντονο ανταγωνισμό, οι μικροί κινηματογράφοι αγωνίζονται να επιβιώσουν, όπως συμβαίνει και στην περίπτωση του Πτι Παλαί, που παρουσιάζει ταινίες σινεφίλ και λειτουργεί υπό τη διεύθυνση του κ.

Αλέξανδρου Λάμπρου από το 1965. «Πέρυσι κόψαμε 28.000 εισιτήρια, ενώ τη δεκαετία του ΄80 έφταναν τα 70.000, με αποτέλεσμα να επιβιώνουμε με μεγάλη δυσκολία» σημειώνει ο κ. Λάμπρου, ο οποίος τονίζει ότι είναι μια οικογενειακή επιχείρηση, με τη γυναίκα του και τον γιο του κάποιες φορές να τον βοηθούν στο ταμείο και στο μπαρ έτσι ώστε να κάνει οικονομία στο προσωπικό. Η επιλογή των ταινιών, που απευθύνονται σε ένα κοινό πιο «ψαγμένο», και το γεγονός ότι πρόκειται για μια οικογενειακή επιχείρηση είναι οι βασικοί λόγοι που μια μεμονωμένη αίθουσα, όπως το Πτι Παλαί, αντέχει τον ανταγωνισμό, προσθέτει ο κ. Λάμπρου. Επιπλέον, πριν από τέσσερα χρόνια έκανε ριζική ανακαίνιση έτσι ώστε να διατηρήσει το κοινό του, που απαιτεί πλέον σύγχρονες αίθουσες, με καλό ήχο, εικόνα και αναπαυτικά καθίσματα.

Ενα ακόμη πρόβλημα που αντιμετωπίζουν οι μικρές αίθουσες είναι ότι τη δεκαετία του ΄90 καταργήθηκε ο νόμος για την επαγγελματική στέγη, που σημαίνει ότι οι οικοπεδούχοι μπορούν να κλείσουν τα σινεμά και τα θέατρα έτσι ώστε να πουλήσουν ή να εκμεταλλευθούν την έκταση με κάποιον τρόπο πιο επωφελή. Αν το υπουργείο Πολιτισμού και Εμπορίου δεν δώσει λύση σε αυτό το σημαντικό θέμα, προσθέτει ο κ. Λάμπρου, θα εξαφανιστούν και άλλα σινεμά και θα μεγαλώσει η κρίση που μαστίζει τον κλάδο.

Πρόβλημα όμως δεν αντιμετωπίζουν μόνο οι μικροί και μεμονωμένοι κινηματογράφοι, καθώς η πτώση της τάξεως του 20%-30% στην αγορά του κινηματογράφου παγκοσμίως λόγω του home cinema, της αύξησης διανομής DVD και του Ιnternet, από το οποίο αρκετοί «κατεβάζουν» τις ταινίες που παίζονται στο σινεμά την ίδια περίοδο, δημιουργεί την ανάγκη νέων, πρωτοποριακών λύσεων και από τους πολυκινηματογράφους, όπως η ανάπτυξη αιθουσών νέας γενιάς.

Εκτός από τις αίθουσες νέας γενιάς, όπως ανέφερε κ.

Χάρης Αντωνόπουλος, πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Village Roadshow στην Ελλάδα, «ο όμιλος έχει δώσει μεγάλη έμφαση στην παραγωγή ελληνικών ταινιών καθώς αυτές πλέον κάνουν τη μεγάλη διαφορά εμφανίζοντας αύξηση κατά 80% πέρυσι. Ο ελληνικός λαός γερνάει ηλικιακά και αυτές οι πιο μεγάλες ηλικίες είναι που δείχνουν μια ιδιαίτερη προτίμηση στις ελληνικές παραγωγές. Ο όμιλος επενδύει περίπου 1-1,50 εκατ. ευρώ σε κάθε παραγωγή ελληνικής ταινίας προκειμένου να αντιμετωπίσει την κρίση του Χόλιγουντ και γενικά του σινεμά».

Συνολικά οι ελληνικές αίθουσες σινεμά κόβουν περίπου 14 εκατ. εισιτήρια, ενώ, αν αυξηθούν οι ελληνικές ταινίες, συνεχίζει ο κ. Χ. Αντωνόπουλος, μπορούν να φτάσουν τα 17 εκατ. εισιτήρια.

Για αυτή τη χρονιά πάντως αναμένεται μια σταθεροποίηση στον κλάδο, ενώ το γεγονός της παγκόσμιας οικονομικής κρίσης θα συμβάλει θετικά στον κινηματογράφο, αφού η έξοδος σε ένα σινεμά είναι μια φθηνή λύση για διασκέδαση.

Αντί να πάνε οι Ελληνες για φαγητό δύο φορές την εβδομάδα, θα προτιμήσουν να δουν μια ταινία στο σινεμά.

Ακολουθήστε στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, από
Οικονομία
ΒΗΜΑτοδότης
Σίβυλλα
  • Η Καλντέρα η επιλογή να εκδράμουν αυτές τις άκρως επικίνδυνες ημέρες, με τη μετάλλαξη Ομικρον να σαρώνει τα πάντα, στην αγαπημένη... ΣΙΒΥΛΛΑ |
Helios Kiosk