Ετήσια μείωση 7% βλέπουν στην κατανάλωση κεραμικών πλακιδίων τη διετία 2008-2009

Ανοδο με μέσο ετήσιο ρυθμό μεταβολής 3,7% σημείωσε η εγχώρια αγορά κεραμικών πλακιδίων την περίοδο 1996-2007, ενώ το κύριο χαρακτηριστικό της αγοράς είναι το υψηλό ποσοστό εισαγωγικής διείσδυσης, το οποίο εκτιμάται στο 95,5% της κατανάλωσης για το 2007, σύμφωνα με σχετική μελέτη της ΙCΑΡ. Αναφορικά με την εξέλιξη της εγχώριας αγοράς στο άμεσο μέλλον, παράγοντές της εκτιμούν ότι σύμφωνα με τις ισχύουσες τάσεις η κατανάλωση κεραμικών πλακιδίων θα παρουσιάσει ετήσια μείωση της τάξεως του 7% τη διετία 2008-2009.

Ετήσια μείωση 7% βλέπουν  στην κατανάλωση κεραμικών  πλακιδίων τη διετία 2008-2009 | tovima.gr

Ανοδο με μέσο ετήσιο ρυθμό μεταβολής 3,7% σημείωσε η εγχώρια αγορά κεραμικών πλακιδίων την περίοδο 1996-2007, ενώ το κύριο χαρακτηριστικό της αγοράς είναι το υψηλό ποσοστό εισαγωγικής διείσδυσης, το οποίο εκτιμάται στο 95,5% της κατανάλωσης για το 2007, σύμφωνα με σχετική μελέτη της ΙCΑΡ. Αναφορικά με την εξέλιξη της εγχώριας αγοράς στο άμεσο μέλλον, παράγοντές της εκτιμούν ότι σύμφωνα με τις ισχύουσες τάσεις η κατανάλωση κεραμικών πλακιδίων θα παρουσιάσει ετήσια μείωση της τάξεως του 7% τη διετία 2008-2009. Τα τελευταία χρόνια μεγάλες εταιρείες του κλάδου προσπαθούν να αντιμετωπίσουν τον υφιστάμενο ανταγωνισμό, δημιουργώντας δικά τους σημεία πώλησης τόσο σε τοπικό όσο και περιφερειακό επίπεδο. Σημειώνεται ότι ως σήμερα ο κλάδος χαρακτηρίζεται από σχετικά μικρό βαθμό συγκέντρωσης των μεριδίων αγοράς, γεγονός που οφείλεται εν μέρει και στο ότι η ζήτηση κεραμικών πλακιδίων παρουσιάζει διαχρονική αύξηση, με αποτέλεσμα η αγορά να μην έχει «αντιδράσει συγκεντρωτικά» μέχρι στιγμής. Η ίδια έρευνα επισημαίνει ότι η αγορά κεραμικών πλακιδίων συνδέεται άμεσα με το γενικότερο οικονομικό κλίμα, καθώς η ζήτηση για τα εξεταζόμενα προϊόντα εξαρτάται από την πορεία της οικοδομικής δραστηριότητας. Επίσης η εξέλιξη των χορηγήσεων στεγαστικών δανείων και δανείων για ανακαινίσεις (κατοικιών, ξενοδοχείων και λοιπών κτιρίων), η οποία με τη σειρά της εξαρτάται από τη διαμόρφωση των επιτοκίων και τη σχετική πολιτική των τραπεζών (όροι δανειοδότησης κ.λπ.), δημιουργεί προϋποθέσεις για την ανάπτυξη της αγοράς κεραμικών πλακιδίων. Αναφέρεται ότι το μεγαλύτερο μέρος της εγχώριας αγοράς καλύπτεται από τα πλακίδια δαπέδου. Το 2007 το ποσοστό συμμετοχής τους εκτιμάται ότι κυμάνθηκε στο 78%, ενώ τα πλακίδια τοίχου εκτιμάται ότι αντιπροσώπευσαν το 22%.

Στο πλαίσιο της μελέτης πραγματοποιήθηκε χρηματοοικονομική ανάλυση των επιχειρήσεων του κλάδου βάσει επιλεγμένων δεικτών. Επίσης συντάχθηκε ο ομαδοποιημένος ισολογισμός βάσει αντιπροσωπευτικού δείγματος δύο παραγωγικών επιχειρήσεων κεραμικών πλακιδίων και 15 εισαγωγικών εταιρειών για τις οποίες υπήρχαν διαθέσιμα στοιχεία ισολογισμών των χρήσεων 2005 και 2006. Το σύνολο ενεργητικού των παραγωγικών και εισαγωγικών εταιρειών αυξήθηκε κατά 6,47% και 7,6% αντιστοίχως το 2006. Τα ίδια κεφάλαια επαυξήθηκαν το 2006 κατά 3,47% για τις παραγωγικές εταιρείες και κατά 10% για τις εισαγωγικές επιχειρήσεις. Οι πωλήσεις των παραγωγικών επιχειρήσεων κεραμικών πλακιδίων αυξήθηκαν το ίδιο έτος κατά 7,1%, ενώ οι πωλήσεις των εισαγωγικών εταιρειών σημείωσαν αύξηση 8,48%.

Ακολουθήστε στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, από
Οικονομία
ΒΗΜΑτοδότης
Σίβυλλα
Helios Kiosk