Ανησυχία για αύξηση των παροπλισμένων εμπορικών πλοίων

Αυξάνονται μέρα με τη μέρα οι φόβοι ότι ένας μεγάλος αριθμός εμπορικών πλοίων θα αποσυρθεί από την ενεργό δράση, κάτι που ήδη συμβαίνει μαζικά στη Σιγκαπούρη, όπου, σύμφωνα με εκτιμήσεις ναυτιλιακών παραγόντων, πρέπει να έχουν ήδη παροπλιστεί περισσότερα από 800 φορτηγά πλοία, με τον αριθμό τους να αυξάνεται κάθε ημέρα. Στην Ελλάδα εδώ και αρκετό καιρό έχει αναπτυχθεί μια έντονη φημολογία για τον αριθμό των αιτήσεων που έχουν υποβληθεί προς τις κατά τόπους λιμενικές αρχές και κυρίως τη Λιμενική Αρχή Ελευσίνας για παροπλισμό εμπορικών πλοίων τα οποία οι εταιρείες που τα διαχειρίζονται αποφάσισαν να βγάλουν σε αργία.

Αυξάνονται μέρα με τη μέρα οι φόβοι ότι ένας μεγάλος αριθμός εμπορικών πλοίων θα αποσυρθεί από την ενεργό δράση, κάτι που ήδη συμβαίνει μαζικά στη Σιγκαπούρη, όπου, σύμφωνα με εκτιμήσεις ναυτιλιακών παραγόντων, πρέπει να έχουν ήδη παροπλιστεί περισσότερα από 800 φορτηγά πλοία, με τον αριθμό τους να αυξάνεται κάθε ημέρα.

Στην Ελλάδα εδώ και αρκετό καιρό έχει αναπτυχθεί μια έντονη φημολογία για τον αριθμό των αιτήσεων που έχουν υποβληθεί προς τις κατά τόπους λιμενικές αρχές και κυρίως τη Λιμενική Αρχή Ελευσίνας για παροπλισμό εμπορικών πλοίων τα οποία οι εταιρείες που τα διαχειρίζονται αποφάσισαν να βγάλουν σε αργία.

Από τα στοιχεία των λιμενικών αρχών προκύπτει ότι υπάρχει μια τάση να αυξάνεται μέρα με τη μέρα ο αριθμός των αιτήσεων παροπλισμού, αν και προς το παρόν ο Κόλπος της Ελευσίνας δείχνει μια εικόνα που από πολλούς θεωρείται αντίστοιχη της εικόνας που δείχνει κάθε χειμώνα, με πολλά πλοία να καταπλέουν για εργασίες συντήρησης, αλλά και αρκετά μικρά δεξαμενόπλοια που χρησιμοποιούνται για τη μετάγγιση καυσίμων, κυρίως στα πλοία της ακτοπλοΐας, να δένουν καθώς εκτός λειτουργίας βρίσκεται τέτοιον καιρό ένας μεγάλος αριθμός ακτοπλοϊκών πλοίων.

Από τις διαθέσιμες ως τώρα πληροφορίες στα τέλη Σεπτεμβρίου βρίσκονταν στην Ελευσίνα παροπλισμένα πέντε σκάφη. Στις αρχές Νοεμβρίου ο αριθμός των παροπλισμένων πλοίων έχει φθάσει τα εννέα και υπάρχουν αιτήσεις για άλλα οκτώ ακόμη πλοία. Μεταξύ των εννέα παροπλισμένων είναι και δύο κρουαζιερόπλοια, ενώ όλα τα υπόλοιπα πλοία είναι ξηρού φορτίου. Από τον Νοέμβριο ως και τώρα ο αριθμός των αιτήσεων έχει αυξηθεί αισθητά.

Ωστόσο κύκλοι του Λιμενικού Σώματος, το οποίο δέχεται τις αιτήσεις παροπλισμού στις κατά τόπους λιμενικές αρχές, σημείωναν ότι «ο αριθμός των παροπλισμένων πλοίων μαζί με τον αριθμό των αιτήσεων δεν υποδηλώνει ότι υπάρχει τάση παροπλισμού,τουλάχιστον την παρούσα χρονική στιγμή».

Ασυνήθιστος πάντως είναι και ο αριθμός των εμπορικών πλοίων που βρίσκονται στη ράδα του Πειραιά, δηλαδή στον προλιμένα.

Τα περισσότερα από τα πλοία αυτά όμως είναι μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, τα οποία αναμένουν τη σειρά τους προκειμένου να εισέλθουν στο τέρμιναλ του Πειραιά για εκφόρτωση και φόρτωση κοντέινερ. Το φαινόμενο του συνωστισμού αποδίδεται από πολλούς στην εποχή καθώς καταφθάνουν συνεχώς στον Πειραιά φορτία με εποχικά και χριστουγεννιάτικα είδη.

Οι συνεχιζόμενες κινητοποιήσεις των λιμενεργατών πάντως έχουν συμβάλει και αυτές στο «μποτιλιάρισμα» καθώς έχουν αυξήσει σημαντικά τον χρόνο παραμονής των πλοίων στον προλιμένα προκαλώντας, όπως λένε οι λιμενικές αρχές, μια κατάσταση που ενέχει κινδύνους για την ασφαλή ναυσιπλοΐα εντός του διαύλου του Πειραιά.

Το Κεντρικό Λιμεναρχείο Πειραιά, προκειμένου να προλάβει ένα ενδεχόμενο φρακάρισμα στον προλιμένα, μελετά την έκδοση εγκυκλίου προς τις εταιρείες διαχείρισης πλοίων που προσεγγίζουν στον Πειραιά, τις οποίες και ενημέρωσε ότι τα σκάφη τους δεν μπορούν να παραμένουν στη ράδα για περισσότερες από 40 ημέρες.

Σύμφωνα με τα διαθέσιμα στοιχεία, στον προλιμένα του Πειραιά δεν μπορούν να βρίσκονται σε αναμονή περισσότερα από 45-50 εμπορικά πλοία και αυτά για διάστημα όχι μεγαλύτερο των 40 ημερών. Μέσα σε αυτό το χρονικό διάστημα τα πλοία θα πρέπει να έχουν ολοκληρώσει τις εργασίες τους και να έχουν αποχωρήσει.

«Το τελευταίο χρονικό διάστημα» αναφέρουν οι πηγές του «Βήματος» «παρατηρήθηκε κάποια πλοία να παραμένουν στη ράδα για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα και για τον λόγο αυτόν εξετάζεται το ενδεχόμενο να εκδοθεί σχετική οδηγία».

Να σημειωθεί ότι από την παραμονή πλοίων στη ράδα χωρίς «αντικείμενο» για μεγάλο χρονικό διάστημα δημιουργούνται μια σειρά σημαντικά προβλήματα, όπως: πρόβλημα στην ασφάλεια ναυσιπλοΐας, καθώς μέσω της ράδας προσεγγίζουν στο κεντρικό λιμάνι του Πειραιά καθημερινά δεκάδες μεγάλα και μικρά πλοία της ακτοπλοΐας, και έλλειψη χώρων για πλοία που προσεγγίζουν για να φέρουν ή να παραλάβουν φορτία.

Ακολουθήστε στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, από
Οικονομία
ΒΗΜΑτοδότης
Σίβυλλα
Helios Kiosk