Στο Συμβούλιο της Επικρατείας προσέφυγαν οι εκπρόσωποι κολεγίων κατά του νόμου τον οποίο ψήφισε το καλοκαίρι η κυβέρνηση για τους όρους λειτουργίας τους. Συγκεκριμένα, στο Ανώτατο Δικαστήριο προσέφυγε η Ενωση Οργανισμών Εκπαίδευσης Αναγνωρισμένων από Πανεπιστήμια της ΕΕ, η οποία στρέφεται κατά των υπουργών Παιδείας και Οικονομίας, ζητώντας την ακύρωση της υπουργικής απόφασης που ορίζει τα κριτήρια χορήγησης άδειας λειτουργίας σε κολέγια.
Στην προσφυγή της η ένωση χαρακτηρίζει « παράνομες» τις προϋποθέσεις που θέτει η απόφαση, υποστηρίζοντας ότι αν εφαρμοστούν οι ρυθμίσεις της τα περισσότερα μέλη της « πιθανόν δεν θα μπορέσουν να λάβουν άδεια λειτουργίας,καθώς δεν θα πληρούν τις παράνομες προϋποθέσεις που θέτει ». Επίσης, η ένωση θέτει θέματα αντισυνταγματικότητας και παραβίασης της ευρωπαϊκής νομοθεσίας, προσθέτοντας ότι με τον Ν. 3696/08 περιορίζεται το δικαίωμα εγκατάστασης στην Ελλάδα πανεπιστημίων άλλων κρατών-μελών της ΕΕ. Και αυτό διότι, με βάση της διατάξεις του νόμου, τα πανεπιστήμια που ενδιαφέρονται να λειτουργήσουν στη χώρα μας είτε πρέπει να ιδρύσουν τα ίδια κολέγιο με «επαχθείς», όπως αναφέρεται στην προσφυγή, όρους, είτε πρέπει να συμβληθούν με ένα ήδη υπάρχον κολέγιο.
Πάντως, από την πλευρά του υπουργείου Παιδείας έχει ανακοινωθεί ότι οι απόφοιτοι κολεγίων- παραρτημάτων ευρωπαϊκών πανεπιστημίων θα συμμετέχουν κανονικά στους διαγωνισμούς του ΑΣΕΠ όταν ενσωματωθεί η σχετική κοινοτική οδηγία στο Εθνικό Δίκαιο. Στο θέμα αναφέρθηκε ο υπουργός Παιδείας κ. Ευρ. Στυλιανίδης σε συνέντευξή του στην τηλεόραση της ΝΕΤ. «Υπάρχουν δύο ασφαλιστικές δικλείδες, απόλυτα συμβατές και με το Κοινοτικό Δίκαιο και με το Σύνταγμα της χώρας» τόνισε ο κ. Στυλιανίδης. « Η πρώτη ήδη έχει θεσπιστεί. Είναι ο νόμος που ελέγχει με πολύ αυστηρά κριτήρια τους παρόχους τέτοιων υπηρεσιών,που είναι τα κολέγια και τα εργαστήρια. Η δεύτερη που προβλέπεται από την απόφαση του Ευρωπαϊκού Δικαστηρίου δίνει τη δυνατότητα στο κράτος-μέλος το οποίο δέχεται τέτοιους πτυχιούχους να ορίζει δύο εναλλακτικές διαδικασίες, προκειμένου να μετατραπεί το προσόν τους σε επαγγελματικό δικαίωμα.Ή συμπληρωματική μάθηση και στη συνέχεια εξετάσεις, ή πρακτική άσκηση και στη συνέχεια εξετάσεις» κατέληξε.