Η εταιρεία Upstream της οποίας προεδρεύει ο κ. Μάρκος Βερέμης τιμήθηκε πρόσφατα με το βραβείο «Κούρος» για την επίδοσή της στον διεθνή οικονομικό στίβο. Ο ίδιος εξηγεί προς «Το Βήμα» ποιο είναι το μυστικό της επιτυχίας για τη διεθνή ανάπτυξη και αναγνώριση της εταιρείας και με ποιο σκεπτικό επέλεξε τις συγκεκριμένες δραστηριότητες στον τομέα του mobile marketing.

– Γιατί επιλέξατε να δραστηριοποιηθείτε στον τομέα του μάρκετινγκ μέσω κινητού τηλεφώνου;

«Οι βασικοί λόγοι είναι δύο. Ο πρώτος αφορά το γεγονός ότι το κινητό είναι ένα προσωπικό εργαλείο μάρκετινγκ. Ετσι, όλες οι προωθητικές ενέργειες των πωλήσεων των μεγάλων εταιρειών είναι στοχευμένες. Αυτό στην πράξη σημαίνει ότι δεν “σκορπούν” χρήματα αλλά μπορούν πλέον να ταυτοποιήσουν τον υποψήφιο πελάτη και με βάση την καταναλωτική του συμπεριφορά να προτείνουν συγκεκριμένα προϊόντα ή υπηρεσίες. Ετσι, υπάρχει μια σαφής προτίμηση όλο και περισσότερων επιχειρήσεων προς τη συγκεκριμένη μέθοδο μάρκετινγκ, με την οποία ο καταναλωτής δεν είναι ένας απλός δέκτης ενός “βομβαρδισμού” διαφημιστικών μηνυμάτων. Αντίθετα, συμμετέχει και ο ίδιος στο “παιχνίδι”, προσπαθώντας να κερδίσει δώρα ή άλλες προσφορές. Ξεκινά δηλαδή έναν διάλογο με τον διαφημιζόμενο. Ο δεύτερος λόγος είναι ότι ο συγκεκριμένος τομέας δραστηριοτήτων είναι εξ ορισμού διεθνής τομέας. Οταν λοιπόν συνεργάζεσαι με μια πολυεθνική εταιρεία στην Ελλάδα, έχεις πολύ μεγάλες πιθανότητες να επεκτείνεις τη συνεργασία αυτή και στις άλλες χώρες όπου η εταιρεία δραστηριοποιείται».

– Σε ποιο βαθμό έχετε καταφέρει να επεκταθείτε γεωγραφικά;

«Από το 2001 που δραστηριοποιείται η εταιρεία έχουμε καταφέρει να αποκτήσουμε παρουσία σε περισσότερες από 40 χώρες, ενώ διαθέτουμε γραφεία στο Λονδίνο, στη Ρώμη, στο Βουκουρέστι, στην Τσεχία, στο Τορόντο, στο Μεξικό, στο Μπουένος Αϊρες, στο Ρίο ντε Τζανέιρο και στη Σιγκαπούρη. Από τα συνολικά έσοδα περίπου τα μισά προέρχονται από τις διεθνείς δραστηριότητες, ενώ οι πωλήσεις διπλασιάζονται κάθε χρόνο. Ετσι το 2007 έκλεισε με πωλήσεις 24 εκατ. ευρώ, το 2008 αναμένεται να κλείσει με 40 εκατ. ευρώ, ενώ για το 2009 αναμένουμε πωλήσεις λίγο παραπάνω από 80 εκατ. ευρώ».

– Ποιο είναι τελικά το μυστικό της επιτυχίας σας;

«Ζούμε στην εποχή της παγκοσμιοποίησης. Συνεπώς πρέπει να βλέπουμε έξω από την Ελλάδα, να βλέπουμε δηλαδή παγκόσμια, και να ξεφύγουμε από τα δεδομένα της ελληνικής πραγματικότητας. Αν μια συνεργασία με μια πολυεθνική εταιρεία που δραστηριοποιείται στην Ελλάδα είναι ικανοποιητική, τότε σαφώς θα είναι ικανοποιητική και σε άλλες χώρες. Αυτή είναι η βασική φιλοσοφία σε ό,τι αφορά την τάση της γεωγραφικής επέκτασης. Στο κομμάτι του μάρκετινγκ το μυστικό είναι να υπάρχουν φρέσκιες ιδέες που να μπορούν να μετουσιωθούν σε ολοκληρωμένα προγράμματα με τη βοήθεια της τεχνολογίας, στην οποία έχουμε επενδύσει σημαντικά».