Α λλο ένα τηλεοπτικό φαινόμενο έφθασε στο τέλος του. Η σειρά του Γιώργου Καπουτζίδη «Στο παρά πέντε» (Μega), που άρχισε πέρυσι ως κωμική και ολοκληρώθηκε χθες με γερές δόσεις σασπένς, μελό, αλλά και μεταφυσικής, κατόρθωσε να μείνει στην τηλεοπτική ιστορία ως μία από τις πιο δημοφιλείς και επιτυχημένες παραγωγές της χώρας μας. Ενα πλούσιοκαι σε διάρκεια- επεισόδιο ικανοποίησε το πολυπληθές τηλεοπτικό κοινό που στήθηκε χθες το βράδυ μπροστά στις οθόνες του, περισσότερο για να κλάψει παρά για να γελάσει. Η σειρά, η οποία άρχισε πολύ δυναμικά, έχασε στην πορεία τον ρυθμό της, όχι όμως και την απήχησή της, καθώς η αιφνίδια επιτυχία έκανε τους πρωταγωνιστές της να ασχολούνται περισσότερο με τα διαφημιστικά σποτ στα οποία εκλήθησαν να συμμετάσχουν παρά με το σίριαλ αυτό καθαυτό.
Για κάθε ηλικία
Ο Σπύρος ( Γιώργος Καπουτζίδης ), η Ντάλια ( Σμαράγδα Καρύδη ), η Ζουμπουλία ( Ελισάβετ Κωνσταντινίδου ), ο Φώτης ( Αργύρης Αγγέλου ) και η Αγγέλα ( Αγγελική Λάμπρη ) εγκλωβίζονται σε ασανσέρ και ο υπουργός Σταυριανίδης ( Αλκης Παναγιωτίδης ) ξεψυχά στα χέρια τους. Ο θάνατος αυτός δίνει νόημα στις ζωές όλων και ενωμένοι αποφασίζουν να ανακαλύψουν ποιος δηλητηρίασε τον πολιτικό. Η μεταφυσική πινελιά στο σενάριο ήρθε όταν ανακάλυψαν ότι πολύ κοντινά τους πρόσωπα σκοτώθηκαν στο ίδιο αεροπορικό δυστύχημα, αλλά και με την παρουσία της Αμαλίας ( Ζέτα Μακρυπούλια ), που έκανε μόδα το «λιιι» και το «νιιι», ενώ η εμφάνισή της κάθε φορά που οι πέντε κινδύνευαν γεννούσε ερωτήματα που λύθηκαν χθες το βράδυ- καθώς αποδείχθηκε ότι ήταν η αεροσυνοδός της μοιραίας εκείνης πτήσης. Εκτός όμως από το νεανικό κοινό (Φώτης, Ντάλια, Αγγέλα, Σπύρος) και το κοινό μέσης ηλικίας (Ζουμπουλία, Θωμάςπατέρας του Φώτη, συμπεθέρα Μαριλένα), το σίριαλ αφορούσε και την τρίτη, έχοντας στο δυναμικό του τη γιαγιά του Σπύρου, την κυρία Σοφία ( Ειρήνη Κουμαριανού ), και τη φίλη της, τη Θεοπούλα ( Εφη Παπαθεοδώρου ). Μια σειρά από γκεστ έκαναν την εμφάνισή τους καθ΄ όλη τη διάρκεια της σειράς, ενώ η κωμική διάσταση εμπλουτίστηκε από αστυνομικό στοιχείο και πολλούς θανάτους- κυρίως δολοφονίες και πάντα των κακών. Η κατάρα της Γιουροβίζιον
Η επιτυχία του Γιώργου Καπουτζίδη έστρεψε εύλογα πέρυσι τους υπευθύνους της ΕΡΤ στον Γιώργο Καπουτζίδη, ζητώντας του να γράψει τα κείμενα για τη βραδιά ανάδειξης του τραγουδιού που θα μας εκπροσωπούσε, αλλά και να κρατήσει τον ρόλο του σχολιαστή του τελικού μαζί με τη Ζέτα Μακρυπούλια. Η ενασχόλησή του αυτή έκανε τον νεαρό δημιουργό να βάλει μοιραία σε δεύτερη μοίρα το σενάριο, το οποίο έκανε εμφανέστατη κοιλιά στο τέλος της περυσινής σεζόν, ενώ καινούργιο επεισόδιο προβαλλόταν πλέον κάθε 15 ημέρες. Τα καυστικά σχόλια του Τύπου «πρόκειται για το πρώτο δεκαπενθήμερο σίριαλ της ελληνικής τηλεόρασης», «κανονικά θα έπρεπε να λέγεται “Στις… δεκαπέντε” και όχι “Στο παρά πέντε”» έδιναν και έπαιρναν- και όχι άδικα.
Αστέρες της διαφήμισης
Η δημοτικότητα και η αναγνωρισιμότητα των πέντε ηρώων δεν θα μπορούσε να αφήσει ασυγκίνητους ούτε τους διαφημιστές. Είτε ένας ένας (αλυσίδα σουπερμάρκετ, ηλεκτρικών ειδών, αλλαντικά, μόδα για παχουλές) είτε και όλοι μαζί- στην περίπτωση της εκστρατείας εταιρείας κινητής τηλεφωνίας- οι πέντε εξαργύρωσαν την επιτυχία γυρίζοντας δεκάδες σποτ, τηλεοπτικά και ραδιοφωνικά, μιμούμενοι σε μεγάλο βαθμό τους ήρωες του «Παρά πέντε». Και πάλι όμως το κόστος της υπερέκθεσής τους το πλήρωσαν οι τηλεθεατές που αναγκάστηκαν να παρακολουθούν και εφέτος νέο επεισόδιο κάθε 15.
Από την κωμωδία στο μελό
Το πρώτο επεισόδιο προβλήθηκε στις 26 Σεπτεμβρίου 2005 και ο κύκλος ολοκληρώθηκε με άλλα 25, τα μισά εκ των οποίων περιέχουν μερικές από τις πιο ευφάνταστες ατάκες που γράφτηκαν ποτέ για σίριαλ. Σταδιακά όμως η κωμωδία άρχισε να δίνει τη θέση της στο μελό και στην υπερβολή. Σημάδι κόπωσης είπαν οι επικριτές· αναγκαίο κακό όσο η πλοκή σοβαρεύει, είπαν οι υποστηρικτές.
Το χθεσινό τελευταίο επεισόδιο ήταν το 49ο και διήρκεσε δύο ώρες, λες και ο σεναριογράφος ήθελε με αυτόν τον τρόπο να εξιλεωθεί για όλες τις επαναλήψεις με τις οποίες πολιόρκησε τους θαυμαστές του. Η υψηλότατη τηλεθέαση (δύσκολα έπεφτε κάτω από το 50% και πέρυσι ξεπέρασε το εξίσου επιτυχημένο «Καφέ της Χαράς» του Αntenna) αποδεικνύει πάντως ότι η σειρά είχε αποκτήσει ένα συμπαγές κοινό (τα παιδιά που το παρακολουθούσαν έφθασαν στο 75,4% και οι γυναίκες 15-44 ετών στο 69,6%), που κάθε βράδυ Δευτέρας συντονιζόταν στο Μega είτε από «έρωτα» είτε από συνήθεια.