Από το Ορεγκον στην κορυφή του κόσμου



Είναι πράγματι πολύ περίεργο να ακούς ένα τραγούδι από το αγαπημένο σου συγκρότημα διαρκώς, οπουδήποτε κι αν βρίσκεσαι, όλες τις ώρες της ημέρας μέσω γνωστού διαφημιστικού για την κινητή τηλεφωνία. Είναι ακόμη πιο περίεργο όταν ξάφνου αυτό το συγκρότημα γίνεται δημοφιλές ενώ οι προσδοκίες για τα άλμπουμ που είχε κυκλοφορήσει ως τώρα – αν και εξαιρετικά – δεν ήταν ανάλογες. Σήμερα οι Dandy Warhols αφήνουν πίσω τους τον ήχο τού «Bohemian Like You» και φροντίζουν να εγκλιματιστούν πλήρως στη μόδα τού electro-klash προσλαμβάνοντας στη θέση του παραγωγού τον Νικ Ρόουντς των Duran Duran και τον Τόνι Βισκόντι, γνωστό από τις παραγωγές στα άλμπουμ του Μαρκ Μπόλαν και του Ντέιβιντ Μπάουι. Ο Κόρτνεϊ Τέιλορ-Τέιλορ και το συγκρότημά του με το τέταρτο άλμπουμ τους, το «Welcome To The Monkey House», φτιάχνουν τον πιο ξένοιαστο και «λουσάτο» δίσκο της χρονιάς και το «You Were The Last High» θα μονοπωλήσει σίγουρα το ενδιαφέρον μας για πολύ καιρό. H Ζία Μακ Κέιμπ, το μόνο κορίτσι του γκρουπ και υπεύθυνη για την ηλεκτρονική στροφή στον ήχο τους, μιλάει στο «Βήμα της Κυριακής» με αφορμή τη συναυλία τους στην Αθήνα.


– Ακούγεστε εμφανώς διαφορετικοί από τα προηγούμενα άλμπουμ σας. Αυτό συμβαίνει λόγω των παραγωγών που επιλέξατε ή γιατί εσείς το θελήσατε;


«Δεν θα έλεγα ότι αλλάξαμε εντελώς. Οντως όμως πολλά είναι αυτά που ακούγονται για πρώτη φορά σε δίσκο των Dandy Warhols. Πιο γυαλιστερή παραγωγή, οι κιθάρες ακούγονται έντονες μόνο εκεί που πρέπει… Αλλωστε δεν θέλουμε σε καμία περίπτωση να κάνουμε κάθε φορά τον ίδιο δίσκο, ακόμη κι αν θεωρείται η συνταγή του επιτυχημένη».


– Πώς αισθανθήκατε όταν βρεθήκατε στο ίδιο στούντιο με τον Τόνι Βισκόντι;


«Είναι ήρωάς μας, αγαπούμε όποιον συνδέεται με τη μουσική του Μπάουι. Βρίσκεται σχεδόν πίσω από κάθε κομμάτι του CD και έχει χαρίσει λίγη από τη μαγεία του. Είναι ένας Μίδας της παραγωγής».


– Και ο Νικ Ρόουντς;


«Είμαστε θαυμαστές των Duran Duran και ο Νικ είχε δηλώσει ότι του αρέσει η μουσική μας, ήταν διαθέσιμος και έτσι συναντηθήκαμε στο στούντιο».


– Εχετε ομοιότητες στον ήχο σας με αυτόν των Duran Duran;


«Ο Νικ έπαιξε στα κίμπορντς πολλά από αυτά που αγαπήσαμε στους Duran Duran και στα φωνητικά τού “Plan Α. ” συμμετέχει ο Σάιμον Λε Μπον, οπότε μάλλον θα εντοπίσετε κάποια κοινά στοιχεία. Ενδιαφέρον είχε η συμμετοχή του Νάιλ Ρότζερς. Ηταν στο στούντιο με τους Duran Duran και του λέμε: Δεν έρχεσαι να παίξεις ένα σόλο στο “Ι Am Α Scientist”;»…


– To οποίο περιέχει ένα σάμπλερ από το «Fashion» του Ντέιβιντ Μπάουι…


«Ολα σ’ αυτόν καταλήγουν τελικά».


– Σ’ αυτόν τον δίσκο η συμμετοχή σας ήταν μεγαλύτερη, φαντάζομαι, λόγω του πιο έντονα ηλεκτρονικού ήχου του;


«Οντως έτσι συνέβη, επειδή τα κίμπορντς είναι περισσότερα. Αλλά ο ρόλος μου ήταν μεγαλύτερος στο τελικό μιξάζ, που πιστεύω ότι έχει και μεγαλύτερο ενδιαφέρον από τις υπόλοιπες δουλειές του στούντιο».


– Πολύ έξυπνη η ιδέα του εξωφύλλου.


«Ηταν ιδέα του Ρον Ινγκλις και τη βρίσκω ευφυή. Ο τέλειος συνδυασμός της μπανάνας των Velvet Underground και του “Sticky Fingers” των Ρόλινγκ Στόουνς. Αντι Γουόρχολ επί δύο. Τέλειο».


– Πώς αισθάνεστε ως η μόνη γυναίκα σε ένα «ανδρικό» συγκρότημα;


«Κάνουν τα πάντα για να μην αισθάνομαι μόνη. Μερικές φορές θα έλεγα ότι νιώθω περισσότερο άντρας από αυτούς (γελώντας)».


– Πώς σας φαίνεται το ότι γίνατε περισσότερο δημοφιλείς μέσω του διαφημιστικού που χρησιμοποίησε το «Bohemian Like You»;


«Πολύ ωραίο. Ενώ στην Ελλάδα ήμασταν ήδη πολύ γνωστοί, ξαφνικά γίναμε περιζήτητοι σε χώρες που δεν το περιμέναμε. Δεν είναι υπερβολή να πούμε ότι ακούστηκε όσο λίγα τραγούδια τα τελευταία δύο χρόνια».


– Γιατί συνεχίζετε να μένετε στο Πόρτλαντ και όχι σε πιο κεντρικές πόλεις όπως η Νέα Υόρκη και το Λος Αντζελες;


«Δεν μπορείς να μείνεις σε αυτές τις πόλεις από τον θόρυβο και την ακρίβεια. Προτιμώ το Πόρτλαντ, όπου βρίσκονται όλοι οι φίλοι μου και νιώθω πολύ πιο άνετα, είναι το μέρος που μεγάλωσα. Αλλωστε μου αρέσει πιο πολύ το Λονδίνο».


Οι Dandy Warhols εμφανίζονται την Τετάρτη στο Θέατρο του Λυκαβηττού. Τη συναυλία θα ανοίξουν οι Πατρινοί Raining Pleasure.