• Αναζήτηση
  • ΑΦΙΕΡΩΜΑ

    ΑΦΙΕΡΩΜΑ 15 πρώτες κυρίες + 1 κύριος* * Ο κ. Θανάσης Παπαρήγας ΚΙΑΡΑ ΣΟΥΓΚΑΝΙΔΟΥ Ιωάννα Τσάτσου Αδελφή του Γιώργου Σεφέρη και σύζυγος του Κωνσταντίνου Τσάτσου, πέρασε στην ιστορία του πολιτικοκοσμικού κουσκούς λόγω της φιλίας που τη συνέδεε με τον αρχιεπίσκοπο και αντιβασιλέα Δαμασκηνό. Κατά τα άλλα, παρουσιαζόταν ως μεγάλη κυρία των γραμμάτων και των τεχνών στους κοινωνικούς

    15 πρώτες κυρίες + 1 κύριος* * Ο κ. Θανάσης Παπαρήγας



    Αδελφή του Γιώργου Σεφέρη και σύζυγος του Κωνσταντίνου Τσάτσου, πέρασε στην ιστορία του πολιτικοκοσμικού κουσκούς λόγω της φιλίας που τη συνέδεε με τον αρχιεπίσκοπο και αντιβασιλέα Δαμασκηνό. Κατά τα άλλα, παρουσιαζόταν ως μεγάλη κυρία των γραμμάτων και των τεχνών στους κοινωνικούς κύκλους όπου εμφανιζόταν, λόγω φυσικά και της πρώτου βαθμού συγγένειάς της με τον μεγάλο ποιητή. Ντυμένη πάντοτε ακριβά και συνήθως σε σκούρα χρώματα, με απαραίτητο αξεσουάρ τρεις σειρές πέρλες που στόλιζαν τον γυμνό λαιμό της, η κυρία Τσάτσου είχε ιδιαίτερη αδυναμία στα καπέλα, ειδικά εκείνα που κοσμούνταν από βέλο και έκρυβαν ελαφρώς τα μάτια και τα καλοσχηματισμένα φρύδια της. Το μακιγιάζ το απέφευγε. Οχι όμως και τα γάντια, τα μικρά τσαντάκια και τις ψηλοτάκουνες γόβες. Επίσης ουδέποτε έκρυψε την άλλη μεγάλη αδυναμία της, τις γούνες από αστρακάν, τις οποίες συνήθως διάλεγε βαριές και επιβλητικές με μανίκια τρουά-καρ. Πέρα όμως από τις αγέρωχες εμφανίσεις της, μνημειώδης έμεινε και η αντιπάθειά της προς τη σύζυγο του αδελφού της Μαρώ, και πάλι κατά τα κουτσομπολιά, με την οποία τη συνέδεε σχέση ανταγωνιστική. Το ζεύγος Τσάτσου έμενε σε ένα ωραιότατο σπίτι στην Πλάκα, το οποίο υπάρχει ως σήμερα. Εκεί διοργανώθηκαν μερικά από τα ωραιότερα πάρτι που σηματοδότησαν την κοσμική Αθήνα τού τότε. Στα πάρτι αυτά γίνονταν παντός είδους συζητήσεις, πολιτικές, φιλολογικές, κοινωνικές κτλ. και πάντα με κάποιον τρόπο ­ και ως διά μαγείας ­ στις συζητήσεις αυτές ερχόταν στην επιφάνεια η έντονη ανάμειξη της Ιωάννας Τσάτσου στην Αντίσταση επί περιόδου Κατοχής. Στη συνέχεια, προκειμένου όλος ο κόσμος να μάθει το πρότερο αγωνιστικό παρελθόν της κυρίας Τσάτσου, εξεδόθη και σχετικό βιβλίο γραμμένο από την ίδια με θάρρος και τόλμη περισσή!


    ΔΕΝ ΘΑ ΞΕΧΑΣΟΥΜΕ ΠΟΤΕ Την εμμονή της Ιωάννας Τσάτσου να αυτοπαρουσιάζεται ως μεγάλη κυρία των γραμμάτων και των τεχνών Ντίνα Αβέρωφ



    Μια αυθεντική κηφισιώτισσα grande dame, σικ και σνομπ, ήταν η κυρία Ντίνα Αβέρωφ πριν και κατά την εποχή που ο σύζυγός της ήταν αρχηγός της ΝΔ. Ποτέ, όταν βρισκόταν ανάμεσα σε κόσμο, το βλέμμα της δεν συναντούσε το βλέμμα κάποιου άλλου γύρω της. Ποτέ δεν απηύθυνε τον λόγο σε δημοσιογράφο. Ποτέ δεν την είδε κανείς να κυκλοφορεί σε περιοχές άλλες εκτός από την παλιά Κηφισιά και εκείνη που απλώνεται πέριξ των Ανακτόρων. Αγαπημένοι της χώροι διασκέδασης υπήρξαν αποκλειστικά η Αθηναία, ο Ομιλος Αντισφαίρισης απέναντι από το Ζάππειο (τον οποίο οι τακτικοί επισκέπτες της εποχής αποκαλούσαν σκέτο Tennis, διαχωρίζοντας τους εαυτούς τους από τους υπόλοιπους μπανάλ ερασιτέχνες) και φυσικά οι χοροί των Ανακτόρων. Εκεί λοιπόν πήγαινε πάντοτε ντυμένη στην πένα, με τα φρύδια βγαλμένα και άψογα ζωγραφισμένα, με τη μύτη σηκωμένη ψηλά και τα χείλη να σχηματίζουν ένα χαμόγελο σφιγμένο σε απόλυτη ευθεία με τις έντονες γωνίες του προσώπου της. Τα ρούχα της κάθε φορά ήταν πανάκριβα και επιλεγμένα με γνώμονα το καλό γούστο. Ιδιαίτερη αδυναμία έτρεφε στα παλτό από αστρακάν (όπως και η Ιωάννα Τσάτσου), στα γάντια και στα δαντελένια μαντίλια, τα οποία συγκρατούσε στα μαλλιά της με τσιμπιδάκια διακοσμημένα με στρας. Τον λαιμό της στόλιζαν σταθερά τρεις σειρές από πέρλες. Η ίδια όμως με την παρουσία της «στόλιζε» την κοσμική παρέα του Ζάχου Χατζηφωτίου, του οποίου βεβαίως ουδέποτε υπήρξε επιστήθια φίλη, όπως δεν υπήρξε ποτέ επιστήθια φίλη κανενός. Ηταν υπερβολικά σοβαρή, δυσπρόσιτη και αδιάφορη για καθετί, ακόμη και αν αυτό ήταν ένα κουτσομπολιό που αφορούσε τα εν οίκω και εν δήμω του συζύγου της. Ολα αυτά φυσικά συνέβαιναν στην παλιά Αθήνα των 60ς. Οταν ο κ. Ευάγγελος Αβέρωφ έγινε αρχηγός της ΝΔ στα 80ς, ούτε καν τον συνόδευε στις επίσημες εμφανίσεις του.


    ΔΕΝ ΘΑ ΞΕΧΑΣΟΥΜΕ ΠΟΤΕ Το βλέμμα που δεν κεντράρει πουθενά γύρω της… Ιέτα Μαρκεζίνη



    Ωραιότατη, μετρίου αναστήματος ­ πάντως πιο υψηλή από τον σύζυγό της ­, με καστανά μαλλιά και κατάμαυρα μάτια, η κυρία Ιέτα Μαρκεζίνη, Χιώτισσα την καταγωγή, κατέπλησσε τα πλήθη στα νιάτα της όπου και όποτε εμφανιζόταν δημοσίως. Οχι μόνο τα πλήθη αλλά και τους καλλιτέχνες φίλους του κ. Σπυρίδωνος Μαρκεζίνη ή αλλιώς Πίπη, όπως επεκράτησε να αποκαλείται στα λαϊκά κοινωνικά στρώματα ο ευφυής πολιτικός. Απόδειξη της έμπνευσης που χάριζε στους καλλιτέχνες η κυρία Ιέτα αποτελούν σήμερα τα υπέροχα πορτρέτα της που συναντά κανείς στο γραφείο του συζύγου της με την υπογραφή του Γουναρόπουλου, του Μόραλη κ.ά. Μιλάμε για μια πραγματικά ωραία γυναίκα, η οποία εξακολουθεί να είναι επιβλητικά γοητευτική ακόμη και σήμερα. Επίσης ως τώρα που έφθασε σε αρκετά μεγάλη ηλικία εξακολουθεί να καπνίζει μανιωδώς τσιγάρα της μάρκας Assos άφιλτρα… παρακαλώ. Δύο πακέτα την ημέρα και πάντα με μια υπέροχη πίπα. Η κυρία Ιέτα είναι σνομπ. Και αυτό της φαίνεται. Φαίνεται ακόμη και από το γεγονός ότι μέσα στο σπίτι μιλάει στους δικούς της ανθρώπους στα αγγλικά.


    ΔΕΝ ΘΑ ΞΕΧΑΣΟΥΜΕ ΠΟΤΕ Τα αγγλικά με τη χιώτικη προφορά που χρησιμοποιεί καθημερινά στο σπίτι, όχι προς τη Φιλιππινέζα αλλά προς την ίδια της την κόρη Λένα Ράλλη



    Η σύζυγος του Γεωργίου Ράλλη υπήρξε ανέκαθεν μια δυναμική γυναίκα με εγκάρδιο χαμόγελο, εντυπωσιακά γαλάζια μάτια και έντονες επιχειρηματικές ανησυχίες. Υπήρξε δε η πρώτη αντιπρόσωπος στην Ελλάδα της γαλλικής φίρμας Lacoste, της οποίας τα πικέ πόλο μπλουζάκια είχαν και έχουν μεγάλη ζήτηση στο αγοραστικό κοινό το αποτελούμενο από μοντέρνους άνδρες και γυναίκες, ειδικά τους καλοκαιρινούς μήνες. Η κυρία Ράλλη βεβαίως δεν φόραγε Lacoste όταν συνόδευε τον σύζυγό της στις επίσημες δημόσιες εμφανίσεις τους. Προτιμούσε τα μεταξωτά φορέματα σε αποχρώσεις που τόνιζαν το χρώμα των ματιών της και πάντα φρόντιζε να τα συνοδεύει με τρεις σειρές από ολόλευκες πέρλες οι οποίες ανεδείκνυαν την άψογη επιδερμίδα της που έμοιαζε με δερματάκι μωρού. Τα φρύδια της δεν τα έβγαζε ποτέ, το μακιγιάζ της περιοριζόταν σε μια ανοιχτής απόχρωσης γαλάζια σκιά στα μάτια, ποτέ eye liner και πάντα φωτεινό κραγιόν σε κόκκινο ή φούξια για το βράδυ και ροζ περλέ το πρωί. Επίσης μία από τις μεγάλες αδυναμίες της υπήρξαν τα κομψά και καλόγουστα αξεσουάρ, που ξεκινούσαν από τις ακριβές γούνες ετόλ οι οποίες στόλιζαν τους λευκούς ώμους της και κατέληγαν στα κεντημένα σατέν τσαντάκια με το βασικό τους χρώμα ασορτί με τις ψηλοτάκουνες γόβες της που δεν αποχωριζόταν στις βραδινές εμφανίσεις της. Η κυρία Λένα Ράλλη στέκεται πάντα άψογη στο πλευρό του συζύγου της όλα τα χρόνια που φέρει το όνομά του, όπως λένε άνθρωποι από τον στενό κύκλο του ζεύγους. Και εκείνος όμως την προσέχει και την υπερασπίζεται όποτε χρειαστεί, δίχως να λαμβάνει υπόψη του κανέναν εξωτερικό παράγοντα, όπως τότε που, ενώ την είχαν στείλει στα δικαστήρια λόγω οικονομικών εκκρεμοτήτων της επιχείρησής της (Lacoste) και ενώ εκείνος παρευρίσκετο δίπλα της στην αίθουσα του δικαστηρίου, του έπεσε ένας σοβάς στο κεφάλι…


    ΔΕΝ ΘΑ ΞΕΧΑΣΟΥΜΕ ΠΟΤΕ Τον περίφημο σοβά στα δικαστήρια στο κεφάλι του συζύγου της! Αμαλία Κανελλοπούλου Μεγαπάνου



    Πρόκειται ίσως για την κομψότερη γυναίκα που πέρασε ποτέ από πλευρό έλληνα πολιτικού. Ανιψιά του Παναγιώτη Κανελλόπουλου, η Αμαλία απετέλεσε ένα από τα σκαλοπάτια επάνω στα οποία πάτησε ο Κωνσταντίνος Καραμανλής, όπως λένε κάποιοι, όσο ακόμη ήταν στα πρώτα πολιτικά βήματά του. Η καταγωγή της βεβαίως είναι από την Πάτρα, όπως άλλωστε και του Κανελλόπουλου. Κατά τη διάρκεια του γάμου της με τον Κωνσταντίνο Καραμανλή, άφησε να ξεδιπλωθεί ένα μεγάλο μέρος του ταμπεραμέντου της και φυσικά φρόντιζε πάντα να εντυπωσιάζει με τις κομψές εμφανίσεις της τις ομηγύρεις των events στα οποία παρευρίσκετο το ζεύγος Αμαλίας-Κωνσταντίνου. Τα μαλλιά της ήταν τις περισσότερες φορές μαζεμένα σε περίτεχνα, πάντως χαλαρά σινιόν και στολισμένα με στρας μπαρέτες και τσιμπιδάκια. Το μακιγιάζ της ήταν διακριτικό, το χαμόγελό της κάπως σφιγμένο και το βλέμμα της βαθύ. Τα φορέματά της έφεραν πάντα την υπογραφή των μεγαλύτερων και γνωστότερων ελλήνων και ξένων σχεδιαστών της εποχής. Γενικότερα η Αμαλία Καραμανλή συγκέντρωνε στο πρόσωπό της τη συμπάθεια των περισσοτέρων κοσμικών και μη της εποχής. Ο δυναμικός χαρακτήρας της ήταν γνωστός τοις πάσι και υπογραμμιζόταν πάντα από το σταθερό περπάτημά της πάνω σε ψηλά τακούνια στιλέτο με αέρα αποφασιστικό. Αυτό τον αέρα, από ό,τι λέγεται, τον διατηρούσε και εν οίκω, στο διαμέρισμα της Καρνεάδου στο Κολωνάκι, όπου πέρασε αρκετό καιρό μαζί με τον σύζυγό της Κωνσταντίνο. Αν και οι γείτονές τους από εκείνα τα χρόνια ακόμη θυμούνται τον ήχο από τα τασάκια καθώς εκείνα εκτοξεύονταν από τον νευρικό πολιτικό με τελικό προορισμό τους τους τοίχους και ενδιάμεσο τόσο την Αμαλία όσο και τον Κωνσταντίνο Τσάτσο, ο οποίος συχνά πέρναγε τα απογεύματά του εκεί. Τελικά ένα πρωί του 1972 η Αμαλία Καραμανλή αποφάσισε να θέσει τέρμα σε όλη αυτή την «κωμωδία», φόρεσε ένα από τα εντυπωσιακά καπελάκια της και ζήτησε από τον μεγάλο και τρανό πια σύζυγό της διαζύγιο. Το πήρε, ασχολήθηκε με τη συγγραφή βιβλίων «αινιγματικού» περιεχομένου και ξαναπαντρεύτηκε τον μαιευτήρα κ. Μεγαπάνο.


    ΔΕΝ ΘΑ ΞΕΧΑΣΟΥΜΕ ΠΟΤΕ Το περίφημο «σκάσε, Αμαλία» που ξεστόμισε ο πρόεδρος ενώ εκείνη στεκόταν πλάι του στο μπαλκόνι από όπου ο ίδιος θα έβγαζε λόγο. Η «προσφώνηση» ακούστηκε για κακή του τύχη από το μικρόφωνο Μαργαρίτα Τσαντ



    Η Μαργαρίτα Τσαντ, που ακόμη δυσκολεύεται ­ όπως υποστηρίζουν εκείνοι που τη γνωρίζουν ­ να μιλήσει τα ελληνικά, αν και πρόεδρος της Ενωσης Γυναικών Ελλάδος, υπήρξε η δεύτερη σύζυγος του Ανδρέα Παπανδρέου. Η πρώτη ήταν η Χριστίνα Ρασιά, που στάθηκε στο πλευρό του για 10 ολόκληρα χρόνια και στη συνέχεια έγραψε και ένα βιβλίο στο οποίο εξιστορούσε τη ζωή της δίπλα του.


    Ο αείμνηστος Ανδρέας Παπανδρέου γνώρισε τη Μαργαρίτα στην Αμερική, στο σαλόνι του κοινού τους οδοντιάτρου. Την ερωτεύτηκε και την παντρεύτηκε πολύ σύντομα. Πάντα όμως της ήταν άπιστος και εκείνη πάντα φρόντιζε να καταφεύγει στον φίλο του Κάρολο Παπούλια για να του πει τα προβλήματά της και να κλάψει στον ώμο του, σύμφωνα με τις φήμες. Η Μαργαρίτα Παπανδρέου είχε τον αέρα της δυναμικής αρχοντογυναίκας, η οποία όμως ουδέποτε απέβαλε από το στυλ ντυσίματός της την κακογουστιά των Αμερικανών, εμπλουτισμένη με μια πινελιά φεμινιστικής κουλτούρας. Η τελευταία αυτή πινελιά έβρισκε κατά περίπτωση έκφραση σε μια καρφίτσα στο πέτο του σακακιού της, κατασκευασμένη από ευτελούς χρηματικής αξίας υλικά, όπως το ειδικά επεξεργασμένο δέρμα ή το φίλντισι, ενώ ταυτόχρονα ο γιακάς του εμπριμέ πουκαμίσου της έφερε μια άλλη τεράστια faux περλέ καρφίτσα η οποία αναπαριστούσε ένα τσαμπί σταφύλι. Αυτά συνδυάζονταν με αληθινά διαμαντένια σκουλαρίκια που διέθεταν επίσης μαργαριτάρια στο κέντρο τους, ασημένια δαχτυλίδια με τυρκουάζ πέτρες (από αυτά που πουλάνε οι πλανόδιοι στα νησιά) και ολόχρυσα βραχιόλια. Τα μαλλιά της ήταν και είναι βαμμένα κοκκινόξανθα, όπως θα ήταν κάποτε και στο φυσικό τους χρώμα μάλλον. Το μακιγιάζ της είναι πάντα διακριτικό, με μόνη χαρακτηριστική πινελιά το κραγιόν στα χείλη, το οποίο προτιμάει σε ροζ περλέ απόχρωση. Η Μαργαρίτα επίσης είναι πανύψηλη. Και το παράστημά της είναι αγέρωχο. Τέλος, τον Ανδρέα Παπανδρέου δεν θα τον χώριζε, λένε άνθρωποι του στενού περιβάλλοντός της, παρά το γεγονός ότι ήξερε τι έκανε πίσω από την πλάτη της, αν δεν της το ζητούσε ο ίδιος. Τελικά όμως της το ζήτησε, για χάρη μιας ακόμη ξανθιάς, ψηλής και αποφασισμένης να γίνει πρώτη κυρία.


    ΔΕΝ ΘΑ ΞΕΧΑΣΟΥΜΕ ΠΟΤΕ Την προεδρία της στις περιώνυμες ΕΓΕ(ς) και το διακριτικό λίφτινγκ που έκανε σχετικά πρόσφατα. Α, ναι, και το γράμμα συμπάθειας προς τη Χίλαρι Κλίντον Δήμητρα Λιάνη



    Η Δήμητρα Λιάνη γεννήθηκε και μεγάλωσε στην Ελευσίνα. Η καταγωγή της όμως προέρχεται από τη Φλώρινα. Η Δήμητρα Λιάνη, όπως όλοι ξέρουμε, ήταν ήδη παντρεμένη με τον κύριο Καπόπουλο όταν γνώρισε τον Ανδρέα Παπανδρέου. Επίσης όλοι γνωρίζουμε ότι τον γνώρισε ως αεροσυνοδός στο προεδρικό αεροπλάνο, στο οποίο η μετέπειτα κυρία Προέδρου, όπως δήλωσε, μπήκε με μέσο ειδικά για να τον γνωρίσει. Εκείνη την περίοδο τα μαλλιά της ήταν ακόμη μακριά, καστανόξανθα, σπαστά με πυκνές φράντζες στο μέτωπο και χοντρές μπούκλες στους ώμους. Το ντύσιμό της αποτελούσε πιστό αντίγραφο των μοντέλων που φορούσαν στη Δυναστεία η Τζόαν Κόλινς και η Λίντα Εβανς, μόνο που η ποιότητα και η ραφή στα ρούχα της Δήμητρας ήταν ασύγκριτα χειρότερες από τα προαναφερόμενα και το μέγεθός τους ήταν τετραπλάσιο. Ωστόσο σαγήνευσε τον Πρόεδρο. Μετά τον γάμο πέρασε μια περίοδο ατυχούς προσαρμογής στα νέα στυλιστικά δεδομένα καταλήγοντας τελικά ­ ύστερα από πλατινέ κομμώσεις και φορέματα σάκους ­ στην προσωπική της «χρυσή εποχή» ντυσίματος που φέρει την αμερικανική υπογραφή Ντόνα Κάραν. Τα ρούχα που προτιμούσε πλέον ήταν κατασκευασμένα από ελαφρά υφάσματα, κυρίως λευκά, μαύρα, ανοιχτά γκρι και μπεζ. Τα μαλλιά της τα έκοψε πιο κοντά, τα έβαψε μελί και τα χτένιζε τόσο απλά ώστε να μη φαίνονται «κομμωτηρίου». Η δε αυτή χρυσή εποχή, μετά τον θάνατο του Ανδρέα, σηματοδοτήθηκε από το μαργαριταρένιο τσόκερ στον λαιμό της και το μαύρο κομποσκοίνι στον καρπό του χεριού της, φιλοτέχνημα της επιστήθιας φίλης της, πρώην λαϊκής τραγουδίστριας κυρίας Μαίρης Αλεξοπούλου που αργότερα μετονομάστηκε σε μοναχή- αδελφή Ειρήνη. Διαθέτει δε η κυρία Λιάνη μια συλλογή από κομποσκοίνια με διάφορα στολίδια, καθένα από τα οποία εκφράζει και μια συγκεκριμένη ευχή, όλα διά χειρός της κυρίας Αλεξοπούλου. Από ό,τι όμως μαντεύουμε, οι στυλιστικές αυτές αλλαγές της πρώτης κυρίας προήλθαν από συμβουλές της κάποτε φίλης της Ζωής Λάσκαρη, η οποία και πρωτοεμφανίστηκε με τον παραπάνω συνδυασμό των κοσμημάτων-αξεσουάρ. Τώρα πια που έπαψε να κάνει παρέα μαζί της η κυρία Λιάνη, έβγαλε τις πέρλες. Κράτησε όμως τα κομποσκοίνια και τα Ντόνα Κάραν. Επίσης έκοψε ακόμη περισσότερο τα μαλλιά της και εμπλούτισε το μελί χρώμα τους με λίγες σκούρες καστανές ανταύγειες μπροστά. Μάλλον τελικά κράτησε και κάτι ακόμη: τον Κώστα Σπυρόπουλο, ο οποίος διαδέχθηκε στην καρδιά της τον Μεγάλο Ανδρέα Παπανδρέου.


    ΔΕΝ ΘΑ ΞΕΧΑΣΟΥΜΕ ΠΟΤΕ Το περίφημο περιστατικό κατά το οποίο το έσκασε από το πατρικό της στην Ελευσίναστα 16 της για τέσσερις ολόκληρες ημέρες με έναν ποδοσφαιριστή του Πανελευσινιακού Μαρίκα Μητσοτάκη



    Η κυρία Μαρίκα Γιαννούκου-Μητσοτάκη, κόρη αθηναίου εμπόρου, υπήρξε η γυναίκα που ερωτεύτηκε με πάθος ο Κωνσταντίνος Μητσοτάκης με το που την πρωτοαντίκρισε μέσα σε ένα ασανσέρ, την παντρεύτηκε και δημιούργησε μαζί της την περίφημη οικογένεια Μητσοτάκη. Η κυρία Μαρίκα αποτελεί από τις αρχές της δεκαετίας που τώρα φθάνει στο τέλος της το πρότυπο κάθε καλής συζύγου, νοικοκυράς και μαγείρισσας, η οποία κάνει αισθητή πάντοτε τη δυναμική φιγούρα της στο πλευρό του επιτίμου και παγώνει με το έντονο βλέμμα της όποιον πει κάτι κακό για τον πρόεδρο, είτε είναι πολιτικός είτε όχι. Παρά το γεγονός δε ότι είναι πάντοτε χαμογελαστή, ποτέ η προσοχή κανενός δεν μένει στα αψόγως μακιγιαρισμένα με κόκκινο κραγιόν χείλη της αλλά επικεντρώνεται στα τεράστια μαύρα μάτια της που κυριολεκτικά καθηλώνουν τους συνομιλητές της. Τα σκούρα καστανά μαλλιά της ήταν από παλιά και είναι ως σήμερα μαζεμένα σφιχτά προς τα πίσω κάνοντας φυσικό λίφτινγκ στο πρόσωπό της και καταλήγοντας σε ένα κοκαλάκι που παίζει τον ρόλο διακοσμητικού στο μικρό σινιόν της. Η φίρμα που προτιμάει στην ένδυση είναι η γερμανική Escada, η οποία είναι γνωστή για την άψογη ποιότητα, τα έντονα φωτεινά χρώματα, τα μεγάλα μεγέθη και τις πανάκριβες τιμές της. Στα κοσμήματα συνήθως δεν υπερβάλλει, ειδικά τον χειμώνα. Το καλοκαίρι, όμως, που η επιδερμίδα της είναι μαυρισμένη από τα μπάνια, αγαπάει να φοράει σκουλαρίκια και κολιέ στολισμένα με μεγάλες πέτρες και κυρίως τυρκουάζ. Η ίδια ισχυρίζεται ότι ουδέποτε αναμείχθηκε στην πολιτική όσο ο σύζυγός της ήταν πρωθυπουργός. Αναγνωρίζει βέβαια το γεγονός ότι ήταν και είναι πιο δυναμική από τον ίδιο αλλά προτιμάει να μένει με την οικογένειά της και να φροντίζει ώστε τα πάντα στο σπίτι, συμπεριλαμβανομένης της κουζίνας, να πηγαίνουν ρολόι από το να εμπλέκεται στα κοινά.


    ΔΕΝ ΘΑ ΞΕΧΑΣΟΥΜΕ ΠΟΤΕ Τη μαγκούρα με την οποία απείλησε τον Κίμωνα Κουλούρη αλλά και τα περίφημα ντολμαδάκια που γεύτηκε από τα χέρια της ο Χαρίλαος Φλωράκης Φρόσω Σαρτζετάκη



    Η κυρία Φρόσω είναι μορφωμένη. Το επάγγελμά της είναι φιλόλογος και μάλιστα όταν γνώρισε τον κύριο Χρήστο Σαρτζετάκη, εργαζόταν ως γραμματέας στην Ακαδημία Αθηνών ενός φίλου, ακαδημαϊκού, του κυρίου Χρήστου. Ετσι αντίκρισαν για πρώτη φορά ο ένας τον άλλο, αποφάσισαν να ενώσουν τις ζωές τους και να φέρουν στον κόσμο την αγαπημένη τους μοναχοκόρη Πετρούλα. Ο βίος της κυρίας Φρόσως ως συζύγου Προέδρου της Δημοκρατίας και μονίμου κατοίκου του Προεδρικού Μεγάρου προκάλεσε μεγάλες αντιδράσεις στα χρόνια θητείας του κυρίου Σαρτζετάκη. Οπως λένε οι κοσμικοί κύκλοι στους οποίους συμμετείχε το ζεύγος, η κυρία Προέδρου «μεγαλοπιανόταν» όσον αφορά την ελαφρώς σνομπ συμπεριφορά της αλλά και το κακόγουστο ντύσιμό της, που συνήθως ήταν συμβατικό και ποτέ πρωτότυπο. Προτιμούσε δηλαδή τα ρούχα από συνοικιακές μπουτίκ, τα οποία συνδύαζε με τσαντάκια απομιμήσεις Chanel, σε όλα τα χρώματα. Από τα σακάκια των αγαπημένων της εμπριμέ ταγέρ δεν έλειπαν ποτέ οι βάτες, που ήταν στη μόδα στα 80ς και που είχαν ως κύριο προσόν το να τονίζουν τους ώμους και να τραβάνε την προσοχή από την ούτως ή άλλως τονισμένη περιφέρεια των γυναικών που δεν έχουν κάνει ποτέ γυμναστική. Τα μαλλιά της ήταν πάντα «κομμωτηρίου», συνήθως στο φυσικό τους χρώμα, δηλαδή καστανά, εμπλουτισμένα όμως με καστανόξανθες ανταύγειες, που φωτίζουν το πρόσωπο. Το μακιγιάζ της επίσης ήταν πάντοτε στην πένα και μάλλον όχι επιμελημένο από την ίδια, αφού ελάχιστες γυναίκες μπορούν να ζωγραφίσουν με μολύβι τόσο στρωτά το περίγραμμα γύρω από τα μάτια, να τοποθετήσουν τόσο άρτια τις σκιές και το ρουζ ακριβώς στο σωστό σημείο των ζυγωματικών και να τονίσουν τόσο ωραία τα χείλη τους με μολύβι και στη συνέχεια με κραγιόν. Τα κοσμήματά της γενικά ήταν διακριτικά αλλά ποτέ μοντέρνα ή τέλος πάντων κάπως μίνιμαλ, όπως ορίζουν οι επιταγές του trend. Ωστόσο ήταν πάντα ασορτί με τα στολίδια των ρούχων της. Για παράδειγμα, αν φορούσε ­ που φοράει ακόμη ­ σακάκι με κουμπιά-faux πέρλες, θα το συνοδεύσει οπωσδήποτε με κρεμαστά μαργαριταρένια σκουλαρίκια, τα οποία όμως θα είναι απαραιτήτως «δεμένα» με κίτρινο χρυσό και ποτέ με λευκόχρυσο που, αν μη τι άλλο, είναι πιο chic. Τέλος πάντων, η κυρία Σαρτζετάκη, όσο ήταν κυρία Προέδρου της Δημοκρατίας τουλάχιστον, φρόντισε να αποδείξει στους φίλους του ζευγαριού αλλά και σε όλο το σόι τους ότι οι Ελληνες είναι ιδιαίτερα φιλόξενος λαός… Εκείνα τα χρόνια φιλοξενήθηκε στο Προεδρικό Μέγαρο τόσος κόσμος όσο ποτέ άλλοτε. Επίσης χαρακτηριστική φιγούρα της οικογένειας Σαρτζετάκη απετέλεσε ­ και πάλι εκείνα τα χρόνια ­ η μικρή Πετρούλα, η οποία πλειστάκις εφορμούσε στα γραφεία της γραμματείας του Προέδρου, άρπαζε τους διπλοδιορθωμένους από τον ίδιο τον Πρόεδρο λόγους και τους έσκιζε μπροστά στα έκπληκτα μάτια όλων, δίχως ποτέ να τιμωρηθεί γι’ αυτό.


    ΔΕΝ ΘΑ ΞΕΧΑΣΟΥΜΕ ΠΟΤΕ Τη φιλοξενία που προσέφερε στο Προεδρικό Μέγαρο σε όλο το σόι το δικό της αλλά και του συζύγου της Λόλα Ρίτσου-Ζολώτα



    Η κυρία Λόλα Ρίτσου-Ζολώτα υπήρξε στα νιάτα της μία από τις πραγματικά ωραίες των Αθηνών. Ψηλή, λεπτή, φινετσάτη, κομψότατη, πάντα περιποιημένη και πάντα απαστράπτουσα. Επιπλέον δε ανήκει σε μία από τις ονομαστές αθηναϊκές παλιές οικογένειες των πέριξ των Ανακτόρων. Στο πλευρό του συζύγου της επί οικουμενικής πρωθυπουργίας του στάθηκε άψογη, αξιοπρεπέστατη και αξιοσημείωτα εντυπωσιακή. Προτιμούσε ανέκαθεν τα κλασικά ταγέρ ακριβών σχεδιαστών μόδας, τα οποία όμως επάνω της ποτέ δεν έδειχναν βαρετά. Αν δεν φορούσε ταγέρ, επέλεγε κάποιο φόρεμα, μεταξωτό κυρίως, του οποίου το πατρόν ραφής ακολουθούσε χαλαρά τις γραμμές του σώματός της που εξακολουθούν να παραμένουν άψογες. Το φινίρισμα ήταν πάντα προσεγμένο και πάντα ταιριαστό με τα κοσμήματα και τα λοιπά αξεσουάρ. Αγαπημένο της κόσμημα ήταν ένα κολιέ από δύο σειρές μαργαριτάρια, αρκετά μακρύ, που έφθανε περίπου ως το στήθος, αλλά που η κυρία Ζολώτα συχνά φορούσε μέσα από το ντεκολτέ, με αποτέλεσμα να φαίνεται ελάχιστα. Αυτό ήταν ίσως το πιο γοητευτικό στοιχείο επάνω της…


    ΔΕΝ ΘΑ ΞΕΧΑΣΟΥΜΕ ΠΟΤΕ Την κλασική κομψότητα Νατάσα Παζαΐτη-Καραμανλή



    Η Νατάσα Καραμανλή, γνωστή και ως «Νταϊάνα της Ελλάδας», είναι ό,τι έλειπε από τις κοινωνικές εκδηλώσεις της Νέας Δημοκρατίας. Μια γοητευτική γυναίκα, νέα, διακριτική και σταρ ταυτοχρόνως. Ο,τι καλύτερο, δηλαδή, για τον πρόεδρο. Το αξιοπερίεργο γύρω από το πρόσωπό της είναι η ομοιότητά της με την τραγική βρετανίδα πριγκίπισσα. Οχι μόνο η φυσική ομοιότητα αλλά και η επίκτητη, η οποία εκδηλώνεται μέσα από τη θλιμμένη έκφραση των γαλάζιων ματιών της, το αναποφάσιστο χαμόγελο, το μονίμως φοβισμένο ύφος και το χτένισμα των καστανόξανθων ­ με πολλές χρυσές ανταύγειες ­ μαλλιών της. Το ντύσιμό της υστερεί βεβαίως σε σχέση με τα περίφημα μοντελάκια της πριγκίπισσας τα οποία έφεραν την υπογραφή των κορυφαίων σχεδιαστών μόδας. Αυτό όμως οφείλεται μάλλον στην έλλειψη τόλμης από μέρους της κυρίας Καραμανλή και ενδεχομένως στην άποψη την οποία φαίνεται να υποστηρίζει, ότι η «κλασική», έστω και σχεδόν «μαμαδίστικη», επιλογή ρούχων είναι η πιο ασφαλής όταν είσαι κυρία Προέδρου. Λάθος. Μέγα λάθος. Αν η κυρία Παζαΐτη-Καραμανλή ντυνόταν πιο μοντέρνα ­ κάτι που μπορεί να κάνει, δεδομένων των τέλειων αναλογιών της ­ και εν πάση περιπτώσει λιγότερο «σφιγμένα», θα ήταν ακόμη πιο δημοφιλής. Στις ιδιωτικές εμφανίσεις της όμως δεν φαίνεται να ακολουθεί το «κυριλέ» στυλ των εορτών και των εθνικών επετείων, γεγονός που την κάνει πιο δύσκολα αναγνωρίσιμη. Οπως τότε που πήγε σε γνωστό κατάστημα επίπλων, ζήτησε να μάθει την τιμή ενός καναπέ και η πωλήτρια, η οποία δεν την αναγνώρισε, της πρότεινε να διαλέξει καλύτερα ένα τασάκι γιατί ο καναπές ήταν ακριβός…


    ΔΕΝ ΘΑ ΞΕΧΑΣΟΥΜΕ ΠΟΤΕ Τον ντιζάιν καναπέ… Μαρία Ραγκούση-Τζαννετάκη



    Η κυρία Ραγκούση-Τζαννετάκη υπήρξε εκείνη που πίστεψε στον σύζυγό της ως υπηρεσιακό πρωθυπουργό περισσότερο από οποιονδήποτε άλλο. Παριανή αλλά μόνιμη κάτοικος Κηφισιάς, εύσωμη, μελαχρινή, με αδρά χαρακτηριστικά και πλατύ χαμόγελο, η κυρία Τζαννετάκη απετέλεσε ενδιαφέρουσα φιγούρα στο πολιτικό παρασκήνιο και στο κοινωνικό προσκήνιο εκείνης της περιόδου. Το στυλ ντυσίματός της ωστόσο δύσκολα προσδιορίζεται με ακρίβεια. Αλλοτε φοράει αυστηρά ταγέρ pin-stripe χωρίς πέτα, συνδυασμένα με πουκάμισα μάο, επίσης ριγέ, άλλοτε καταφεύγει σε γεροντίστικα μακρόταλα φορέματα από ανάλαφρο μετάξι σε άσπρο-μαύρο και άλλοτε πάλι εμφανίζεται με επίσης μεταξωτά φορέματα του στυλ τσάρλεστον, σε έντονα εμπριμέ, με μεγάλα λουλούδια και τεράστιους φιόγκους στην περιφέρεια. Από ό,τι φαίνεται τουλάχιστον, μπορούμε να υποθέσουμε ότι της αρέσει για τις βραδινές εξόδους της το στυλ που προτιμούσε η Λουίζ Μπρουκς, στα χρόνια που το τσάρλεστον ήταν στις δόξες του. Αυτό όμως που τραβάει την προσοχή επάνω στην κυρία Τζαννετάκη είναι τα έντονα βαθυγάλαζα μάτια της, τα οποία επί πρωθυπουργίας του συζύγου της έλαμπαν από υπερηφάνεια. Οπως έλαμπε και η ασημένια ταυτότητα στον δεξιό καρπό εκείνου στην οποία αναγράφεται το βαφτιστικό του όνομα: Τζανήμπεης.


    ΔΕΝ ΘΑ ΞΕΧΑΣΟΥΜΕ ΠΟΤΕ Τη γαλάζια ματαιοδοξία των ματιών της Βίβιαν Αβραμοπούλου



    Πλουσιοκόριτσο βορείων προαστίων επέλεξε να παντρευτεί ο ταχύτατα ανερχόμενος στο πολιτικό στερέωμα δήμαρχος κ. Δημήτρης Αβραμόπουλος. Η Βίβιαν Αβραμοπούλου φαίνεται από μακριά ότι έχει ανατραφεί στα πούπουλα. Το τονίζουν η υπέροχη επιδερμίδα της και η ολόλευκη οδοντοστοιχία της. Είναι κοπέλα από σπίτι. Απόφοιτη της Σχολής Μωραΐτη στο Παλαιό Ψυχικό και σήμερα νηπιαγωγός. Ευγενική, τυπικότατη, πάντα χαμογελαστή και με μόνιμη αποστροφή στα κοσμικά. Οταν όμως αποφασίζει να το ρίξει έξω στο πλευρό του συζύγου της ή σε φιλανθρωπικά γκαλά με τις φίλες της, κάτι πάει λάθος. Αυτό το λάθος με την πρώτη ματιά εντοπίζεται στο ντύσιμό της. Αν και πολύ νέα, κάτω των 30 σίγουρα, ντύνεται το λιγότερο σαν συντηρητική 40άρα. Φοράει πάντα ταγέρ, με φούστες που φθάνουν λίγο πάνω από το γόνατο και χαμηλοτάκουνα σχετικά παπούτσια με μπαρέτα στον αστράγαλο που κονταίνουν και παχαίνουν τις γάμπες. Ειδικά δε τονίζεται αυτό όταν το συντηρητικό κατά τα άλλα ταγέρ είναι σε κόκκινο της φωτιάς, τα παπούτσια μαύρα και το καλσόν, που δεν αποχωρίζεται σχεδόν ποτέ, είναι κρεμ ιριζέ. Τρία βασικά λάθη, δηλαδή, σε μία και μόνο εμφάνιση… Ωστόσο υπάρχει και κάτι άλλο που φαίνεται να μην πηγαίνει και τόσο καλά με την πρώτη κυρία των Αθηνών. Για κάποιο λόγο δίνει την εντύπωση ανθρώπου ο οποίος δεν εκφράζει αυτά που νιώθει και αυτά που σκέφτεται, είτε είναι δυσάρεστα είτε είναι ευχάριστα. Αυτό λέγεται καταπίεση. Αγνωστο αν πρόκειται για προσωπική επιλογή της ή για εξαναγκασμό λόγω εξωτερικών παραγόντων, συμπεριλαμβανομένης ενδεχομένως και της ισχυρής προσωπικότητας του συζύγου της. Το τελευταίο μάλιστα φαίνεται να είναι και το πιο πιθανό αίτιο για την ολοφάνερα βαριεστημένη έκφραση της Βίβιαν Αβραμοπούλου παντού και πάντα.


    ΔΕΝ ΘΑ ΞΕΧΑΣΟΥΜΕ ΠΟΤΕ Την υπέροχη επιδερμίδα και το μονίμως βαριεστημένο βλέμμα της Λίζα Βάντερπουλ-Εβερτ



    Ψηλόλιγνη, κλασικά ωραία γυναίκα και ελαφρώς μποέμ, η κυρία Λίζα Εβερτ, κόρη αμερικανοεβραίου αρχαιολόγου, ενώ θα περίμενε κανείς να παντρευτεί έναν εκλεπτυσμένο Αμερικανό, απόφοιτο του Χάρβαρντ ενδεχομένως, προτίμησε τον κ. Μιλτιάδη Εβερτ, με την αδυναμία μέχρι πρότινος στις πλούσιες μακαρονάδες. Ο πρόεδρος, όμως, στα νιάτα του, όσο ακόμη ήταν ένας φιλόδοξος πολιτικός, θα μπορούσε να θεωρηθεί και καρδιοκατακτητής. Ο έρωτας που τους συνέδεσε λέγεται ότι ήταν σφοδρότατος αλλά και σαρωτικός συνάμα. Στη συνέχεια βέβαια κόπασε. Ωστόσο το ανδρόγυνο εξακολουθεί να εμφανίζεται μαζί σε επίσημες εκδηλώσεις και συχνά να δέχεται φίλους και δημοσιογράφους στην περίφημη «χασιέντα» του Πικερμίου. Τότε η κυρία Εβερτ λάμπει με την παρουσία της, τα ξανθά μαλλιά, το πραγματικά καλοφτιαγμένο πρόσωπο και τη φυσική κομψότητά της. Για το ντύσιμό της όμως δεν θα μπορούσε να πει κανείς το ίδιο, αφού το γενικότερο στυλ της παραπέμπει σε αμερικανίδα διανοούμενη που βγήκε κατευθείαν από ταινία του Γούντι Αλεν. Μακρές φαρδιές φούστες, τετράγωνα σακάκια με μεγάλες βάτες, μακριά και αυτά και όχι μεσάτα, χαμηλά παπούτσια, ντεμοντέ αξεσουάρ, όλα αυτά θα τα περίμενε κανείς τουλάχιστον από μια γυναίκα που δεν ήταν τόσο προικισμένη από την ίδια της τη φύση. Εκείνο που ενδιαφέρει όμως την κυρία Εβερτ είναι περισσότερο η φωτογραφία ­ είναι πολύ καλή φωτογράφος και έχει εκδώσει πολλά λευκώματα ­ και όχι το να φαίνεται σέξι. Επίσης της αρέσει πολύ να κάνει ποδήλατο, να ασχολείται με τα ζώα και να ταξιδεύει περιπετειωδώς, δίχως να εκμεταλλεύεται τα προνόμια άνεσης που θα μπορούσε να της προσφέρει και μόνο η αναφορά του ονόματός της, στους αρμόδιους γραφειοκράτες. Αυτό το τελευταίο, από ό,τι φαίνεται, μάλλον ποτέ δεν την ενδιέφερε. Και πολύ καλά έκανε ενδεχομένως.


    ΔΕΝ ΘΑ ΞΕΧΑΣΟΥΜΕ ΠΟΤΕ Την ωραία ξανθιά γυναίκα που βλέπουμε στο πλευρό του κ. Εβερτ Δάφνη Σημίτη





    Η κυρία Δάφνη Σημίτη είναι κόρη δημοσίου υπαλλήλου. Το γεγονός αυτό βεβαίως δεν σημαίνει τίποτε για τους περισσοτέρους. Ισως όμως έπαιξε κάποιο ρόλο στο ότι ο γάμος της με τον κ. Κώστα Σημίτη δεν έγινε τόσο σύντομα όσο υπαγόρευε ο σφοδρός έρωτάς του προς το πρόσωπό της. Η κυρία Δάφνη επίσης είναι μια πολύ κομψή γυναίκα, που δεν αρνείται να δείξει την ηλικία της. Με σπουδές στο περίφημο LSE του Λονδίνου και γνώση τού savoir vivre, στέκεται με επιτυχία στο ύψος των περιστάσεων στο πλευρό του Πρωθυπουργού. Τα γκρίζα μαλλιά της είναι πάντα κομμένα σε καρέ και πάντα άψογα χτενισμένα, με τον αέρα που μπορεί να τους δώσει μόνο ένας πολύ έμπειρος κομμωτής. Το μακιγιάζ της είναι ελαφρύ, με μοναδικό τονισμένο σημείο τα χείλη, τα οποία τις περισσότερες φορές είναι βαμμένα κόκκινα. Το ντύσιμό της είναι αξιοπρεπέστατο. Φορέματα και ταγέρ σε μήκος λίγο πιο κάτω από το γόνατο, σε γήινα γενικά χρώματα ή παστέλ που την κολακεύουν, είναι αυτά που προτιμά. Τα κοσμήματά της είναι επίσης διακριτικά αλλά ποτέ δεν λείπουν. Οσον αφορά τα αξεσουάρ, η επιλογή γίνεται με βασικό γνώμονα το όλο στυλ της, το οποίο είναι κατ’ εξοχήν εκείνο που ταιριάζει σε μια πρώτη κυρία. Το μεγαλύτερο όμως προσόν της κυρίας Δάφνης Σημίτη είναι ότι δένει απόλυτα εμφανισιακά αλλά και κοινωνικά με τον Πρωθυπουργό.


    ΔΕΝ ΘΑ ΞΕΧΑΣΟΥΜΕ ΠΟΤΕ Το κόκκινο κραγιόν

    Πολιτισμός
    Σίβυλλα
    Helios Kiosk