Συστήθηκε πέρυσι στο αθηναϊκό κοινό μέσα από μια παράσταση που προκάλεσε πολλή… συζήτηση. Ο Αντώνης Καλογρίδης, ο 28χρονος σκηνοθέτης του θεατρικού «Σκράικερ», επανέρχεται εφέτος με το έργο «Angel Baby» στο «Μουσούρη». Εκ πρώτης όψεως το αυστραλιανής προέλευσης σενάριο που διασκεύασε ο ίδιος με τον Ντένη Ηλιάδη για το σανίδι δεν φαίνεται να προκαλεί αντίστοιχες αντιδράσεις με πέρυσι, όταν το κοινό αποδοκίμαζε και επιδοκίμαζε με το ίδιο πάθος το «Σκράικερ».


«Μου άρεσε όλο αυτό που δημιουργήθηκε με το «Σκράικερ»» λέει έναν χρόνο μετά και ενώ η πρεμιέρα της νέας δουλειάς του έχει ήδη γίνει. «Υπήρχε νεολαία στο κοινό και η παράσταση συζητήθηκε. Ακόμη και στο διάλειμμα μιλούσαν για το έργο ενώ υπήρχαν και θεατές που αναζητούσαν την Καρυοφυλλιά Καραμπέτη και… δεν την έβρισκαν στη σκηνή. Μου αρέσει να έχει άποψη το κοινό. Δεν αισθάνθηκα όμως ότι τάραξα αλλά ότι συζητήθηκα. Για μένα το «Σκράικερ» είναι ένα έργο που μιλούσε για την έλλειψη φαντασίας του ανθρώπου, για την καταστροφή του περιβάλλοντος, που προσπαθούσε να δώσει εξηγήσεις στα ανεξήγητα. Σαν μια αναζήτηση του κόσμου που ζούσαμε παιδιά».


Στην εφετινή παράστασή του ο Αντώνης Καλογρίδης κάνει και πάλι χρήση της τεχνολογίας, των multimedia. Τη σπούδασε άλλωστε, παράλληλα με το θέατρο αλλά και τα οικονομικά που σύντομα εγκατέλειψε. Τη θεωρεί απαραίτητο στοιχείο για το θέατρο; «Για το θέατρο όχι, για την παράσταση που κάνω τη θεωρώ απαραίτητη. Αλλωστε πιστεύω ότι μπορείς να κάνεις θέατρο και με ένα φως, έναν ηθοποιό και ένα σκηνικό. Εξαρτάται από το έργο. Στο «Angel Baby» έτσι το φαντάστηκα. Θεώρησα απαραίτητες τις οθόνες για να το πλαισιώσουν και να το βοηθήσουν. Δεν σημαίνει όμως ότι δεν θα ήθελα να κάνω κι ένα έργο χωρίς τίποτε από όλα αυτά». Πιστεύει ότι η τεχνολογία μπορεί να λειτουργήσει και εις βάρος του έργου αν το φορτώσεις με πολλά πράγματα ενώ άλλες φορές το αναδεικνύει. «Είναι θέμα ισορροπίας λόγου, ηθοποιών και τεχνικών μέσων. Οταν ξεκινάω ένα έργο δεν βασίζομαι πουθενά, μόνα τους έρχονται τα πράγματα, οι ιδέες μέσα από τη διαδικασία ή την ανάλυση που κάνω». Μήπως όμως με αυτόν τον τρόπο ο θεατής αποσυντονίζεται και δεν συγκεντρώνεται στην παράσταση; «Οχι, δεν πιστεύω» απαντά. «Απλώς θέλει τον χρόνο του ο θεατής για να το συνηθίσει. Οπως στο «Σκράικερ», έτσι και στο «Angel Baby» χρησιμοποιώ τα μέσα. Είναι ένας δικός μου τρόπος έκφρασης αλλά δεν νομίζω ότι πρέπει να μπει τέτοια ταμπέλα στις δουλειές μου. Μόλις άρχισα. Για να εντοπίσεις το στίγμα του καλλιτέχνη πρέπει να δεις πολλά δείγματα της δουλειάς του» συμπληρώνει.


Στο «Angel Baby» τον ενδιέφερε η απόλυτη ιστορία αγάπης ανάμεσα στους δύο ήρωες. «Η αληθινή αγάπη είναι ένα είδος υπέροχης τρέλας. Και επειδή υπήρχε πάρα πολλή τρέλα και στους δύο χαρακτήρες που ήθελαν να ζήσουν την αγάπη τους χωρίς φραγμούς, αυτό με τράβηξε. Συνήθως στον έρωτα όταν αρχίσουν τα δύσκολα θες να τον σταματήσεις γιατί δεν αντέχεις. Μα ο έρωτας δεν είναι λογικό πράγμα. Είναι παράλογος, ξεφεύγεις. Επιπλέον το έργο αναφέρεται στη μειονότητα κάποιων ανθρώπων που θέλουν να φτιάξουν τη ζωή τους και να ζήσουν φυσιολογικά ενώ ο περίγυρος, σωστά ή λάθος, δεν τους αφήνει».


Τι έρχεται μετά; Δεν ξέρει και ούτε θέλει να το σκέφτεται ακόμη. Ο Αντώνης Καλογρίδης είναι της άποψης ότι όταν θέλεις να κάνεις κάτι πολύ τα καταφέρνεις. Θυμάται πάντα το ξεκίνημά του πέρυσι: «Ημουν 27 χρόνων, βρέθηκα σε ένα μεγάλο κεντρικό θέατρο, είχα να πείσω τόσο κόσμο γι’ αυτό που ήθελα να κάνω, είχα στα χέρια μου μια σουπερστάρ, την Καρυοφυλλιά Καραμπέτη, έναν εξαιρετικό θίασο και ξαφνικά αναρωτήθηκα: «Μα τι κάνω;». Είπα στον εαυτό μου: «Ηρέμησε, πίστεψε και προχώρα». Ετσι κι έγινε». Και έτσι μοιάζει να θέλει να συνεχίσει.


Η ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ


Το έργο του Μάικλ Ράινερ «Angel Baby» ανεβαίνει σε μετάφραση – διασκευή Ντένη Ηλιάδη και Αντώνη Καλογρίδη, σκηνοθεσία Α. Καλογρίδη, σκηνικά Ηλία Λεδάκη, μουσική Κωνσταντίνου Βήτα, βίντεο Χρήστου Πέτρου και φωτισμούς Παντελή Πετράκη. Παίζουν: Ακης Σακελλαρίου, Νατάσα Καλογρίδη, Θοδωρής Αθερίδης, Αλεξάνδρα Παλαιολόγου, Γιώργος Συμεωνίδης, Σοφία Μουτίδου, Μιχάλης Γισδάκης. Φιλικά συμμετέχουν σε βίντεο οι Καρυοφυλλιά Καραμπέτη, Στέλιος Μάινας, Ράνια Οικονομίδου, Μηνάς Χατζησάββας. Στο θέατρο «Μουσούρη» (πλατεία Καρύτση 6, 3310.221).