Αρχίζει να παίρνει «σάρκα και οστά» ένας ακόμη αγωγός φυσικού αερίου από την Κασπία προς την Ευρώπη, που αναμένεται να ταράξει τα νερά της αγοράς, ενώ θα διέλθει και από την Ελλάδα.

Σύμφωνα με δηλώσεις του υπουργού Πετρελαίου του Ιράν Ακμπαρ Τορκάν «η Τεχεράνη εξετάζει την τροφοδοσία της ευρωπαϊκής αγοράς με ιρανικό φυσικό αέριο,μέσω αγωγού που θα διέρχεται από την Τουρκία και την Ελλάδα και θα καταλήγει στην Ιταλία».

Ο ιρανός αξιωματούχος μίλησε για συνομιλίες με «γνωστή ευρωπαϊκή εταιρεία», η οποία θα αναλάβει πιθανότατα τη διαχείριση του αγωγού Ρars. Η εταιρεία αυτή είναι κατά πάσα πιθανότητα η ελβετική ΕGL που πρόσφατα διερεύνησε στο υπουργείο Ανάπτυξης τη δυνατότητα παράλληλης πορείας και άλλου αγωγού με αυτόν που θα συνδέει Τουρκία- Ελλάδα- Ιταλία μεταφέροντας αζερικό αέριο.

Κορυφαίος παράγοντας του υπουργείου Ανάπτυξης τόνιζε χθες ότι έχει γίνει σχετική κρούση από εκπρόσωπο των Ελβετών που είχε διευκρινίσει προ μηνών ότι η εταιρεία έχει εξασφαλίσει μεγάλες ποσότητες ιρανικού αερίου. Ο ιρανικός αγωγός, με κόστος περί τα τέσσερα δισ. δολάρια, αποτελεί, σύμφωνα με τον κ. Τορκάν, την απάντηση του Ιράν στον Νabucco που προωθούν οι Βρυξέλλες και η Ουάσιγκτον και στο ρωσικό σχέδιο κατασκευής του αγωγού South Stream.

Η Τεχεράνη επιθυμεί να εξάγει στην Ευρώπη ως και 35 δισ. κυβικά μέτρα φυσικού αερίου ετησίως και προτίθεται να τροφοδοτήσει τον νέο αγωγό με ποσότητες από το κοίτασμα South Ρars. Σημειώνεται ότι ο Ρars θα διασχίζει την Τουρκία, την Ελλάδα και υποθαλασσίως θα φθάνει στην Ιταλία, από όπου θα συνεχίζει στην Ελβετία, στην Αυστρία και στη Γερμανία, παρακάμπτοντας τις χώρες της Ανατολικής Ευρώπης. Ολες οι χώρες από τις οποίες θα διέρχεται ο αγωγός θα μπορούν να αγοράζουν φυσικό αέριο, διευκρίνισε ο υπουργός Πετρελαίου του Ιράν.