Τ η δυνατότητα μετάταξης σε περίπου 14.000 κενές οργανικές θέσεις του δημόσιου τομέα και των ΔΕΚΟ που εποπτεύει το υπουργείο Μεταφορών θα έχουν οι εργαζόμενοι που θα αποχωρήσουν από την Ολυμπιακή. Αυτό υπόσχεται ο υπουργός Μεταφορών κ. Κ.Χατζηδάκης, ο οποίος αποστέλλει από σήμερα προσωπική επιστολή προς όλο το προσωπικό της ΟΑ εξηγώντας το πακέτο των εργασιακών μέτρων ανάλογα με τις κατηγορίες υπαλλήλων που προτείνει η κυβέρνηση.

Από αυτές τις θέσεις οι 3.862 βρίσκονται σε υπηρεσίες του υπουργείου Μεταφορών και οι 750 στην Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας. Ηδη το υπουργείο Οικονομικών ενδιαφέρεται για τη μεταφορά υπαλλήλων με πτυχίο οικονομικών ή νομικών σπουδών. Σε πολλές από αυτές τις θέσεις οι τακτικές αποδοχές είναι στην ίδια τάξη μεγέθους με τις σημερινές τακτικές αποδοχές των εργαζομένων στην Ολυμπιακή σε αντίστοιχες ειδικότητες. Εκεί όπου υφίστανται μισθολογικές διαφορές θα υπάρχει μηνιαίο συμπλήρωμα μισθού έως 500 ευρώ.

Ο κ. Χατζηδάκης απέστειλε χθες και πρόσκληση στα συνδικάτα για να ξεκινήσει διάλογος, καθώς οι συνδικαλιστές βρίσκονται επί ποδός και εξαγγέλλουν κινητοποιήσεις, χωρίς όμως να προχωρούν σε απεργίες. Ο υπουργός Μεταφορών με δηλώσεις του χθες χαρακτήρισε τη λύση που δόθηκε ευρωπαϊκού επιπέδου, η οποία επιτρέπει στην εταιρεία να συνεχίσει να πετάει με το ίδιο όνομα, το ίδιο σήμα και αναπτυξιακές προοπτικές.

Επίσης κατηγόρησε την αντιπολίτευση για «αμηχανία και δογματική εμμονή στη διατήρηση της σημερινής άρρωστης κατάστασης» και υποσχέθηκε ότι τα μέτρα για τους εργαζομένους θα θεσπιστούν σύντομα και θα είναι επίσημα μέτρα του κράτους. Ειδικότερα οι μόνιμοι υπάλληλοι που έχουν προσληφθεί πριν από την 1.1.1993 έχουν την επιλογή να ακολουθήσουν το πρόγραμμα της πλήρους συνταξιοδότησης. Αν δεν το θέλουν, μπορούν μαζί με όλους τους άλλους συναδέλφους τους που έχουν προσληφθεί μετά την 1.1.1993 να ακολουθήσουν το πρόγραμμα μεταφοράς σε άλλες υπηρεσίες του Δημοσίου ή σε ΔΕΚΟ, με τις ίδιες απολαβές που έχουν σήμερα. Οι προσληφθέντες πριν από την 1.1.1993 είναι 2.103 υπάλληλοι, οι οποίοι θα μπορούν με τη δημιουργία της νέας εταιρείας αμέσως να πάρουν πλήρη σύνταξη.

Αλλοι 642 εργαζόμενοι θα πάρουν ένσημα 50%, τα οποία μπορεί να τα χρησιμοποιήσουν για πρόωρη σύνταξη ή να τα πάρουν μαζί τους στην ιδιωτική εταιρεία ή στον ιδιωτικό τομέα ή μπορούν να τα πάρουν μαζί τους σε άλλη θέση στο Δημόσιο, όπου θα πάνε με τα ίδια λεφτά.

Αν είναι εποχικοί, προβλέπεται μοριοδότηση 50% για διαγωνισμούς του Δημοσίου, ενισχυμένη μοριοδότηση για τους διαγωνισμούς του υπουργείου Μεταφορών και τέλος ένα πρόγραμμα επιδότησης των επιχειρηματιών που θα τους προσλάβουν, το οποίο θα έχει διάρκεια τεσσάρων χρόνων και προβλέπει επιδότηση 25 ευρώ την ημέρα για τρία χρόνια.

Για τους πιλότους οι οποίοι δεν θα απορροφηθούν από τη νέα εταιρεία το σχέδιο προβλέπει ότι όλοι θα λάβουν εφάπαξ ποσό κοινωνικής ενίσχυσης.

Ο πολιτικός εκπρόσωπος του ΠαΣοΚ για θέματα Μεταφορών και Επικοινωνιών κ. Ν.Σηφουνάκης, ο εισηγητής του ΚΤΕ Μεταφορών και

Πυρά κατά της κυβέρνησης από την αντιπολίτευση

Επικοινωνιών κ. Χ.Τσιόκας και η αναπληρώτρια εκπρόσωπος Τύπου του Κινήματος κυρία Μαρία Καρακλιούμη έδωσαν χθες συνέντευξη Τύπου καταγγέλλοντας την κυβέρνηση ότι εκπόνησε σχέδιο κλεισίματος.

Ο κ. Σηφουνάκης τόνισε ότι συρρικνώνεται το πτητικό έργο της στο 65% και εκποιείται άνευ ανταλλάγματος το 1/3 της εταιρείας. «Ως τις 30.4.2009 θα πρέπει να εξευρεθεί επενδυτής και θα μεταβιβαστούν τα περιουσιακά της στοιχεία.Δεν μας λένε όμως τι θα συμβεί αν δεν τηρηθεί το χρονοδιάγραμμα.Εμείς δυστυχώς γνωρίζουμε τι θα συμβεί.Είτε τηρηθεί είτε όχι,ο στόχος έπειτα από πέντε χρόνια επιτεύχθηκε:Μπαίνει το οριστικό λουκέτο» πρόσθεσε ο εκπρόσωπος του ΠαΣοΚ για θέματα Μεταφορών.

Από την πλευρά του ο κ. Τσιόκας κατηγόρησε τον υπουργό Μεταφορών ότι λέει ψέματα για τα χρέη της Ολυμπιακής. «Η κυβέρνηση παρέλαβε τις Ολυμπιακές Αερογραμμές με μηδέν χρέος και 127 εκατομμύρια ευρώ μετοχικό κεφάλαιο το 2004.Σήμερα, το 2008,το χρέος λέει ότι είναι 645 εκατομμύρια μέχρι το 2007 γιατί ντρέπεται να πει για το 2008 πού το πήγε-είναι πάνω από 800 εκατομμύρια ευρώ».

Στον έλεγχο των αερομεταφορών σε ευρωπαϊκό επίπεδο από 2-3 μονοπώλια στοχεύει, σύμφωνα με το ΚΚΕ, η απόφαση κυβέρνησης και ΕΕ για το κλείσιμο-ιδιωτικοποίηση της Ολυμπιακής. «Ψέμα» χαρακτήρισε η ΓΓ της ΚΕ του ΚΚΕ κυρία Αλέκα Παπαρήγα το επιχείρημα της κυβέρνησης ότι η Ολυμπιακή κλείνει ή πουλιέται μόνο και μόνο για να γλιτώσει ο ελληνικός λαός από το βάρος των ελλειμμάτων και του χρέους.

Επίθεση στην κυβέρνηση εξαπέλυσε ο πρόεδρος του ΣΥΝ κ. Αλ.Τσίπρας , λέγοντας ότι «μετά το ξεπούλημα του ΟΤΕ,του ΟΣΕ,των λιμανιών,περνάει τώρα και στο ξεπούλημα της Ολυμπιακής.

Ετσι δεν θα έχει πλέον καμία δυνατότητα στρατηγικής επιλογής η χώρα μας στους κρίσιμους τομείς των επικοινωνιών και των μεταφορών».

Χθες οι εργαζόμενοι στην τεχνική βάση της Ολυμπιακής πραγματοποίησαν συμβολικό αποκλεισμό ενός διαδρόμου προσγείωσης του διεθνούς αεροδρομίου «Ελ. Βενιζέλος», χωρίς να προκαλέσουν προβλήματα στις πτήσεις. Επίσης, οι υπάλληλοι θα προχωρήσουν

Οι συνδικαλιστές βρίσκονται επί ποδός και εξαγγέλλουν κινητοποιήσεις

σήμερα σε κατάληψη των γραφείων της διοίκησης των Ολυμπιακών Αερογραμμών. Η Ομοσπονδία Σωματείων Πολιτικής Αεροπορίας (ΟΣΠΑ) απέστειλε επιστολή στον αρμόδιο ευρωπαίο επίτροπο, στην οποία καταγγέλλει ότι για το συγκεκριμένο σχέδιο ως σήμερα δεν υπήρξε καμία διαβούλευση με τον αρμόδιο υπουργό.