Πάντως εφέτος 881 συμπατριώτες μας πρόλαβαν και αγόρασαν Ρorsche, 266 απέκτησαν Jaguar, 34 Ferrari και 24 Βentley

Δεν προλάβαμε καλά καλά να χαρούμε την κατάργηση των τεκμηρίων το 2004 και να τα πάλι μπροστά μας.

Πάνω που οι Ελληνες περίμεναν την πολυαναμενόμενη απόσυρση για να επωφεληθούν στην απόκτηση ενός… 4×4, έρχεται ο υπουργός Οικονομίας και ανατρέπει τα πάντα, επιβεβαιώνοντας για άλλη μία φορά τις παλινωδίες του ελληνικού κράτους.

Η επαναφορά της εφαρμογής του μέτρου των τεκμηρίων θεωρείται προάγγελος αρνητικών εξελίξεων για την οικονομική κατάσταση των νοικοκυριών, τα οποία αναμένεται ότι θα περιορίσουν τις δαπάνες τους. Αυτό θα έχει συνέπειες και στον κλάδο αυτοκινήτου, ο οποίος στη χώρα μας, αλλά και διεθνώς, δοκιμάζεται ήδη από την οικονομική κρίση με σημαντική μείωση των πωλήσεων.

Οι ταξινομήσεις οχημάτων τον Αύγουστο εμφανίζονται μειωμένες κατά 3,1% σε σχέση με τον αντίστοιχο περυσινό μήνα ενώ καθοριστικός μήνας θα είναι αυτός που διανύουμε, καθώς οι πωλήσεις του Σεπτεμβρίου θα δείξουν τις αντιδράσεις των αγοραστών στα τεκμήρια.

Τα πρώτα αρνητικά μηνύματα ήρθαν ήδη από τις αντιπροσωπείες που διαθέτουν αυτοκίνητα υψηλού κυβισμού, όπου ακυρώθηκαν παραγγελίες και οι υποψήφιοι αγοραστές περιμένουν να ξεκαθαρίσει το τοπίο για να πάρουν τις αποφάσεις τους. Η κυβέρνηση με τα πρόσφατα φορολογικά μέτρα οδηγεί και πάλι τους Ελληνες στα υποτονικά αυτοκίνητα που αγόραζαν τις προηγούμενες δεκαετίες. Ειδικά για τη χώρα μας οι αυτοκινητοβιομηχανίες τα διέθεταν σε εκδόσεις 1.000-1.200 κυβικών πάνω σε αμαξώματα που στην υπόλοιπη Ευρώπη κυκλοφορούσαν με κινητήρες από 1.600 κυβικά και άνω.

Πράγματι, οι Ελληνες είχαν πάρει… θάρρος και τα τελευταία χρόνια αγόραζαν «μεγάλα» αυτοκίνητα- όπως αγοράζουν και όλοι οι άλλοι Ευρωπαίοι- αλλά τελικά έπεσαν στην παγίδα που τους έστησε το ελληνικό κράτος. Μελετώντας τα στοιχεία του οκταμήνου Ιανουαρίου- Αυγούστου 2008, βλέπουμε ότι από τις 210.000 ταξινομήσεις συνολικά οι πωλήσεις αυτοκινήτων άνω των 2.000 κυβικών έφθασαν περίπου τις 35.000. Οι Μercedes, ΒΜW, Αudi Chrysler, Land Rover και Saab πήραν τη «μερίδα του λέοντος» από αυτές.

Πάντως 881 συμπατριώτες μας πρόλαβαν και βρέθηκαν πίσω από το τιμόνι μιας Ρorsche, 266 απέκτησαν Jaguar, 34 Ferrari, 24 Βentley, 32 Ηummer, 20 Μazerati, 14 Αston Μartin 14 Lamborghini, ενώ πουλήθηκαν και 4 Rolls Royce.

Ολοι αυτοί οι κάτοχοι των αυτοκινήτων υψηλού κυβισμού στη χώρα μας που πίστεψαν ότι το κράτος σέβεται τους πολίτες βρίσκονται πλέον αντιμέτωποι με τη δαμόκλειο σπάθη της Εφορίας και θα κληθούν να πληρώσουν την ασυνέπεια του ελληνικού κράτους που «είπε- ξείπε» και στρέφεται για άλλη μία φορά στους ιδιοκτήτες αυτοκινήτων για να κλείσει τις «μαύρες τρύπες» στα δημόσια ταμεία.

Ας πρόσεχαν…