ΛΙΛ. Παρέλυσε η κίνηση μεταξύ Βρετανίας και ηπειρωτικής Ευρώπης λόγω της πυρκαϊάς που εκδηλώθηκε στην υποθαλάσσια σιδηροδρομική σήραγγα της Μάγχης το βράδυ της περασμένης Πέμπτης, ευτυχώς χωρίς να προκαλέσει θύματα. Ως τις πρώτες πρωινές ώρες σήμερα τα δρομολόγια και στις δύο κατευθύνσεις της σήραγγας δεν εκτελούνταν, ενώ η θερμοκρασία την ώρα του ατυχήματος έφθασε ακόμη και τους 1.000 βαθμούς Κελσίου!

«Η πυρκαϊά έσβησε τελείως,τόσο η κύρια όσο και οι δευτερεύουσες εστίες» ανακοίνωσε χθες ο υποπεριφερειάρχης της περιοχής του Καλέ Ζεράρ Γκαβορί, προσθέτοντας ότι περίπου 50 γάλλοι και άλλοι τόσοι βρετανοί πυροσβέστες εργάζονται για την «ψύξη» του τούνελ.

Η κόλαση φωτιάς, η οποία ξέσπασε σε φορτηγό που βρισκόταν πάνω σε εμπορικό τρένο, πιθανότατα από υπερθέρμανση του συστήματος των φρένων, εκτόξευσε τη θερμοκρασία της σήραγγας καθιστώντας αδύνατη την παραμονή των πυροσβεστών για παρισσότερα από 15 λεπτά.

Η πυρκαϊά επεκτάθηκε στα αυτοκίνητα που ήταν σταθμευμένα στο ειδικό όχημα μεταφοράς αυτοκινήτων, σε απόσταση 12 χιλιομέτρων από την είσοδο της γαλλικής πλευράς. Εξι άνθρωποι παρουσίασαν αναπνευστικά μικροπροβλήματα από την εισπνοή δηλητηριωδών αερίων και μεταφέρθηκαν στο νοσοκομείο, ενώ οκτώ τραυματίστηκαν ελαφρά από θραύσματα γυαλιών.

Ο διευθύνων σύμβουλος της Εurotunnel Ζακ Γκουνό μιλώντας σε γαλλικό ραδιοφωνικό σταθμό δήλωσε ότι δεν υπάρχουν ενδείξεις που να υποδηλώνουν ότι η φωτιά ξεκίνησε σκοπίμως. Είπε επίσης ότι οι οδηγοί φορτηγών που ταξίδευαν σε ένα ξεχωριστό τμήμα του τρένου αναγκάστηκαν να σπάσουν τα παράθυρα ώστε να γλιτώσουν από τις πύρινες «γλώσσες» που τύλιξαν την αμαξοστοιχία.

«Η πόρτα του βαγονιού μας ήταν κλειδωμένη. Ηταν αδύνατο να την ανοίξουμε.Σωθήκαμε σπάζοντας ένα παράθυρο με ένα σφυρί» είπε ο βέλγος οδηγός Πατρίκ Λεζέν. «Ενα φορτηγό έπιασε φωτιά και έπειτα εκδηλώθηκαν απανωτές εκρήξεις.Τα πάντα εκρήγνυνταν γύρω μας- λάστιχα,δεξαμενές καυσίμων.Από τον καπνό δεν μπορούσαμε να δούμε ή να αναπνεύσουμε» προσέθεσε.

Η σήραγγα της Μάγχης αποτελείται από τρία τούνελ, έχει μήκος 50 χιλιόμετρα και έχει κατασκευαστεί 40 μέτρα κάτω από τον βυθό της θάλασσας. Καθημερινά χρησιμοποιείται από περίπου 40.000 επιβάτες που ταξιδεύουν μεταξύ Βρετανίας και Γαλλίας.