1964: Καθιερώνεται το σύστημα των εισαγωγικών εξετάσεων από το υπουργείο Παιδείας. Ως τότε οι εξετάσεις γίνονταν από κάθε πανεπιστημιακή σχολή χωριστά.

1965-1966: Ακαδημαϊκό απολυτήριο. Οι υποψήφιοι εξετάζονταν περίπου σε 10 μαθήματα σε πανελλαδικό επίπεδο με διαφορετικούς συντελεστές, ανάλογα με τη σχολή. Ο βαθμός προαγωγής και απόλυσης της Β΄ και της Γ΄ Λυκείου ελαμβάνετο υπόψη.

1967-1979: Γενικές εισιτήριες εξετάσεις με κύκλους σχολών. Οι υποψήφιοι εξετάζονταν σε 4-6 μαθήματα τον Σεπτέμβριο αφού είχαν ήδη πάρει απολυτήριο από τον Ιούνιο. Επαιζε ρόλο και η γενική βαθμολογία του απολυτηρίου.

1980-1982: Πανελλαδικές εξετάσεις Β΄ και Γ΄ Λυκείου. Τον Ιούνιο γίνονταν τόσο οι προαγωγικές όσο και οι απολυτήριες εξετάσεις.

1983-1987: Εφαρμόζεται το σύστημα των δεσμών με μαθήματα ανάλογα με τη σχολή που ήθελε ο υποψήφιος, το οποίο στηριζόταν στην ταυτόχρονη διεξαγωγή των εξετάσεων τόσο για την απόκτηση του απολυτηρίου όσο και για την είσοδο στο Πανεπιστήμιο.

1987-1997: Χωρίζονται οι απολυτήριες από τις εισιτήριες εξετάσεις μέσα στο ίδιο το σύστημα των δεσμών. 1998: Μεταρρύθμιση Αρσένη. Πανελλαδικές εξετάσεις σε 14 μαθήματα στη Β΄ και στη Γ΄ Λυκείου.

2000: Μείωση των πανελλαδικώς εξεταζομένων μαθημάτων σε 9 από 14.

2001: Επαναφορά του θεσμού των μετεξεταστέων. 2002: Καταργείται η προσαρμογή του προφορικού βαθμού στον γραπτό για τις διαδικασίες προαγωγής και απόλυσης, για να αποδεσμευθούν οι λειτουργίες του λυκείου από την εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση. 2005: Καταργούνται οι εξετάσεις στη Β΄ Λυκείου και μειώνονται τα πανελλαδικώς εξεταζόμενα μαθήματα από 9 σε 6. Ταυτοχρόνως εισάγεται και το βαθμολογικό όριο του 10 (με άριστα το 20) στον βαθμό πρόσβασης για εισαγωγή σε ΑΕΙ και ΤΕΙ.