από metereologos.gr
Σάββατο 21 Ιουλίου 2018
 
 

Ryanair: κόλπα για χαμηλό κόστος και υψηλά κέρδη

Τσουχτερές χρεώσεις για τις χειραποσκευές, κλειστός κλιματισμόςγια οικονομία στα καύσιμα και... πρόστιμο για αργοπορία στο check-in
Ryanair: κόλπα για χαμηλό κόστος και υψηλά κέρδη
Ο επικεφαλήςτης Ryanair Μάικλ Ο’ Λίρι ποζαρει περιχαρής με έναμοντέλο αεροπλάνου της εταιρείας του
εκτύπωσημικρό μέγεθος  μεγάλο μέγεθος

 

Η ιρλανδική Ryanair, η μεγαλύτερη αεροπορική εταιρεία χαμηλού κόστους στην Ευρώπη, καταφέρνει και κρατάει τα κέρδη της σε… στρατοσφαιρικά επίπεδα, υιοθετώντας μια σειρά από πρακτικές στις αερομεταφορές της που έχουν χαρακτηριστεί από αρκετούς αμφιλεγόμενες.

Εσχάτως, ο διευθυντής του αερομεταφορέα Μάικλ Ο' Λίρι αποφάσισε να αποκλείσει ή να «χαρατσώσει» (και) τις χειραποσκευές στα αεροπλάνα της εταιρείας με στόχο, όπως είπε, να τα κάνει λιγότερο βαριά και πιο ευκίνητα, προκειμένου να καίνε λιγότερα καύσιμα. Ετσι, από εφέτος το καλοκαίρι, κάθε επιβάτης της Ryanair που επιθυμεί να πάρει κάτι μαζί του εν ώρα πτήσης θα πρέπει να τα… σκάσει χονδρά: η τιμή της κάθε χειραποσκευής, ανάλογα με το βάρος της, κυμαίνεται από 30 ως 185 ευρώ! Είναι προφανές πως με το άκουσμα του ποσού αυτού ο επιβάτης θα το σκεφθεί πολύ σοβαρά προκειμένου να πάρει την τσάντα του στο αεροπλάνο.

Η αύξηση του κομίστρου της χειραποσκευής είναι μόνο ένα από τα συνολικά επτά μέτρα που έχει πάρει ο Ο' Λίρι με στόχο την εξοικονόμηση όσο το δυνατόν περισσοτέρων (περιττών) εξόδων.

«Επίσης, λέμε στους πιλότους μας να πετάνε με έναν τρόπο όσο το δυνατόν πιο οικονομικό, δηλαδή να πετάνε με μικρότερη ταχύτητα και τον κλιματισμό κλειστό»,
τονίζει ο Ο' Λίρι, προσθέτοντας πως η τακτική αυτή εξοικονομεί στην εταιρεία περίπου 92 εκατομμύρια ευρώ ετησίως.

Ενα τρίτο μέτρο που ισχύει εδώ και καιρό είναι η εκτύπωση από τον ίδιο τον επιβάτη του εισιτηρίου επιβίβασης, γεγονός που εξοικονομεί χαρτί, υπαλλήλους και φυσικά προσωπικό στα γκισέ του αεροδρομίου. Η εταιρεία το τραβάει ακόμη παραπέρα: όποιος επιβάτης πάει στο αεροδρόμιο χωρίς να έχει εκτυπώσει το εισιτήριό του επιβαρύνεται με επιπλέον 80 ευρώ, ενώ - άκουσον άκουσον - αν αργήσει έστω και ένα λεπτό στο check-in επιβίβασης επιβαρύνεται με ακόμη 125 ευρώ. Ο ορισμός τού «από τη μύγα βγάζει ξίγκι»…

Τέταρτο μέτρο είναι ότι «δεν έχουμε υπηρεσίες που ασχολούνται με την προώθηση της Ryanair στις ιστοσελίδες κοινωνικής δικτύωσης όπως το Facebook και το Twitter», όπως επισημαίνει ο Ο' Λίρι.

Πέμπτον, σε μία ακόμη κίνηση «μεταμοντέρνου» μάρκετινγκ, η Ryanair έκανε το εξής: όσα αεροδρόμια επιθυμούν να γίνουν προορισμός του αερομεταφορέα και να μπουν στον αεροπορικό χάρτη, θα πρέπει να πληρώσουν την εταιρεία 6 ευρώ ανά επιβάτη που θα καταφθάνει στο κάθε αεροδρόμιο, επειδή θα έχουν «σίγουρη πελατεία»!   

Εκτον, παραμένει η πρακτική της εταιρείας που επιβαρύνει τους αεροσυνοδούς και το προσωπικό αέρος προκειμένου να πληρώσουν από την τσέπη τους όχι μόνο για την απαιτούμενη εκπαίδευσή τους (που κοστίζει 2.800 ευρώ), αλλά ακόμη και για τις ίδιες τις στολές εργασίας τους, το κόστος των οποίων ανέρχεται στα 415 ευρώ.

Τέλος, μέτρο έβδομο και τελευταίο (;), η Ryanair εξοικονόμησε δισεκατομμύρια ευρώ όταν αγόρασε σε εξευτελιστική τιμή 150 αεροσκάφη του στόλου της λίγους μόλις μήνες μετά την τρομοκρατική επίθεση της 11ης Σεπτεμβρίου 2001 στους Δίδυμους Πύργους της Νέας Υόρκης. Η αρχική αξία των 6,7 δισ. ευρώ για τα 150 αεροπλάνα είχε πέσει στο μισό και ο αερομεταφορέας τα αγόρασε… κοψοχρονιά.

Ο Ο' Λίρι έχει προβεί σε ανάλογες τακτικές και στο παρελθόν. Προτού καν επιβιβαστούν στο αεροσκάφος, οι επιβάτες της Ryanair καλούνται να καταβάλουν αρκετά πρόσθετα τέλη, όπως 20 ευρώ ανά κομμάτι επιπλέον αποσκευών, χρεώσεις για αθλητικό υλικό ως 40 ευρώ ανά αντικείμενο, αλλά και επιπλέον χρήματα για την επιλογή θέσης ή για την πληρωμή του εισιτηρίου με πιστωτική κάρτα.

Επίσης, ο ιρλανδός μάνατζερ ανακοίνωσε πως θα τυπώσει το περιοδικό που μοιράζεται στην πτήση, το οποίο θα χρησιμεύει και ως μενού, σε πιο λεπτό χαρτί, από το οποίο θα εξοικονομήσει μεγάλα ποσά που δαπανά σε καύσιμα και δαπάνες εκτύπωσης, θα περιορίσει την ποσότητα πάγου που μεταφέρει και θα μειώσει το βάρος σε καθίσματα και καροτσάκια. Στην προσπάθεια επίσης τα αεροσκάφη να είναι πιο ελαφριά και να καίνε λιγότερα καύσιμα, οι άνδρες και γυναίκες αεροσυνοδοί καλούνται να βοηθήσουν στην προσπάθεια αυτή χάνοντας και οι ίδιοι βάρος. Και αν υπερβούν το αναμενόμενο βάρος, πέλεκυς!


ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ
Κόσμος περισσότερες ειδήσεις

εκτύπωσημικρό μέγεθος  μεγάλο μέγεθος

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Τι αλλάζει η «σφήνα» της Ryanair 
 
 
σχόλια (36)
 
 
απομένουν 700 χαρακτήρες
Τα πεδία που είναι σημειωμένα με * είναι υποχρεωτικά
 
Τα μηνύματα που δημοσιεύονται στο χώρο αυτό εκφράζουν τις απόψεις των αποστολέων τους. Το ΒΗΜΑ δεν υιοθετεί καθ’ οιονδήποτε τρόπο τις απόψεις αυτές. Ο καθένας έχει δικαίωμα να εκφράζει την γνώμη του, όποια και να είναι αυτή. Δεν δημοσιεύονται συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια και όσα είναι γραμμένα με κεφαλαία γράμματα. Τέτοια μηνύματα θα διαγράφονται όποτε εντοπίζονται.
     
    Βασιλακης AEGEAN olympic μία εταιρεία. | 10/05/2016 12:32
    Μπράβο σας πολύ ωραίο άρθρο συμφέρει απόλυτα το μονοπώλιο ΒΑΣΙΛΑΚΗ και λοιπών ποντικών της πίττας των μεταφορών.Έχω πληρώσει παλαιότερα πριν Ryanair πολλές φορές 150 ευρώ για απλή μετάβαση Αθηνα Θεσ/νίκη.Έκτοτε πάντα κάτω απο 40 ευρω
    Αποστολίδης
    απάντηση11
     
     
    ra | 19/01/2016 18:39
    karagkiozides
    mlkes
    απάντηση00
     
     
    Μεγιστο ΚΕΡΔΟΣ!!!! | 24/03/2015 20:50
    ρε παιδια τα πραγματα μπορει να ειναι και πολυ απλα.Ολες οι ε5αιριες οχι μονο οι Αεροπορικες θελουν να βγαλουν ΚΕΡΔΟΣ!!!Μεγιστο κερδος !!!Και οπως λεει και ο Μαρξ(ο γνωστος)οταν ενας επιχειματιας ≤>40% κερδος θα κανει σχεδον τα παντα για να το <>.Αν ομως το κερδος ειναι πανω απο 80%τοτε δεν θα διστασει να θυσιασει ακομη και παιδια!!!Δεν ξερω αλλα αυτο μου φαινεται πολυ λογικο σε αυτον τον Πλανητη που ζουμε και το συστημα που μας ΚΥΒΕΡΝΑ!!!
    DUKE
    απάντηση01
     
     
    με σωστη χειραποσκευή δεν υπάρχει πρόβλημα στην ryanair | 06/12/2013 18:02
    Συμφωνώ και εγώ το άρθρο δείχνει σαν να προέρχεται από αλλού.Πήρα βαλίτσα-χειραποσκευή ryanair με τις απόλυτες διαστάσεις από το ventus για να κερδίσω όλο το χώρο και δεν υπάρχει πρόβλημα!χωράει τα πάντα!δεν δίνω βαλίτσα κάτω.και κερδίζω πολλά χρήματα!
    Βαλίτσας ryanair
    απάντηση74
     
     
    Τριχες | 15/08/2013 21:04
    Αποκλειω να ειναι ο κλιματισμος κλειστος διοτι θα πεθανει ο κοσμος απο υποθερμια. Ορισμενοι στα Ελληνικα ΜΜΕ που γραφουν αρθρα, πρεπει να απολυθουν η να χρεωνοντε αναλογα με τις μπαρουφες που γραφουν. Τελος η αναγνωση αυτου του αρθρου απο εμενα. Ο καθενας εχει δικαιωμα επιλογης. Δεν σου αρεσει, δεν ταξιδευεις με το μαγαζι του Ο'Ληρι. Regards, Leo M., Chicago
    Leo M., Chicago
    απάντηση104
     
     
    Δεν ειμαι ο bryan ειμαι ο ryan | 08/08/2013 01:13
    Διαβασα για σουπες για aegean κλπ πετακσα απο αρακσο για μιλανο ζυγησα την βαλιτσα στο μαναβικο υης γειτονιας 14.5kg ( κατι θα κλεβει λες ) παω στον αρακσο 14.700kg η ζυγαρια λες παει στον διαλο την επομενη πεταω απο μιλανο για uk στο τσεκ ιν 17 kg (σημειοτεων δεν ειχα προσθεση τιποτα στην βαλιτσα απο την μια μερα στην αλλη) αρχιζω κσεφορτονω την βαλιτσα και ταυτοχρονα της ζηταω να δω callibration certificate για την ζυγαρια στα 16 kg την περασε .τα συμπερασματα δικα σας ...:)
    dos
    απάντηση103
     
     
     
    Σε όσους αρέσει η Ryanair ας την προτιμησουν | 07/08/2013 15:55
    Έχω ταξιδεύψει κανα δυό φορές με αυτην την εταιρεία και λέω ΤΕΛΟΣ! Αισθάνθηκα σαν πρόβατο που πάει για σφαγή, οι δέ εργαζόμενοι σε αυτήν, θλιβεροί και απαιτητικοί λές και αυτοί είναι οι πελάτες και όχι εμείς. Άσε που δεν τους έχω εμπιστοσύνη με τα καύσιμα που γεμίζουν τ'αεροπλάνα τους τσιμα-τσιμα! Κάτι να τύχη και πας τζάμπα σαν το εισιτήριο που πλήρωσες. Άσε που οι αεροσυνοδοί δεν πληρώνονται καλά και καθαρίζουν όλο το αεροπλάνο και τις τουαλέτες μαζί. H Ryanair είναι η αεροπορική εταιρεία low quality κατι αντίστοιχο με τα σουπερμαρκετ Lidl και Alti.
    Lily
    απάντηση2115
    Απαντήσεις  1 | Εμφάνιση όλων
     
     
    Αστείο άρθρο-απλά πράγματα | 07/08/2013 11:26
    Το άρθρο είναι τουλάχιστον περίεργο. Ως κάτοικος εξωτερικού με μ.ο 1 πτήση την εβδομάδα, η εμπειρία μου απο την ryanair είναι ότι άμα προσέξεις τους κανόνες και δεν σε νοιάζει να σου φερθούν λίγο σαν αγέλη, μια χαρά στην ώρα τους είναι πάντα και η δουλειά γίνεται με το 1/5 έως τα μισά απο τις legacy. Επίσης πολλές φορές πετάνε σε αεροδρόμια που βολεύουν πιο πολύ καθότι περιφερειακά (Weeze, Gdansk, Bratislava) . Απλά κάποιοι που έχουν συνηθίσει το αεροπλάνο σαν πολυτελές ταξίδι σοκάρονται απο την ωμή ΚΤΕΛίλα. Ε δεν πειράζει παιδιά, δώστε 400ευρώ για λονδίνο...εμείς θα τα πιούμε στις pub.
    PA
    απάντηση4017
     
     
    Αρθρο εκπορευομενο απο την Aegean | 07/08/2013 08:11
    Το αρθρο ειναι σαν να βγηκε απο τα γραφεια της Aegean. Ακομη και να μην ειναι ετσι, γιατι δεν γραφετε και ενα αρθρο για την Aegean με τις απαραδεκτες μονοπωλιακες πολιτικες της, την αντιεπαγγελματικη συμπεριφορα του προσωπικου της, τις παρανομες πρακτικες της οσο αφορα στη διαχειριση των ακυρωσεων πτησεων κλπ κλπ
    sm
    απάντηση3110
     
     
     
    Ryanair passenger | 06/08/2013 23:34
    Ryanair is the best airline company in the world in terms of value for money. Customers need of course to be aware and compliant with the company's terms, but everybody is free to make her/his choices. Disclosure: No financial interest or relation to Ryanair.
    Ανώνυμος / η
    απάντηση1413
    Απαντήσεις  1 | Εμφάνιση όλων
     
     
     
    Δέν με προβληματίζει η τσιγκουνιά | 06/08/2013 23:13
    και οι υπερβολές. Έτσι βγάζουν χαμηλές τιμές, το λένε και οι ίδιοι. Αυτοί είναι οι όροι τους, εάν τους αποδέχεστε, πετάξτε με Ryanair. Προσωπικά ποτέ δεν πέταξα, και ποτέ δεν σκοπεύω να πετάξω με αυτούς. Αυτό όμως που με προβληματίζει, και που θα έπρεπε να προβληματίζει κάθε πελάτη/επιβάτη, είναι εάν αυτή η ακραία τσιγκουνιά, βρίσκει εφαρμογές στην συντήρηση και παρακολούθηση των αεροσκαφών. Πόσες φορές έχει πέσει αεροπλάνο, και οφείλεται σε κακή συντήρηση, αμέλεια κάποιου τεχνικού (ο οποίος προφανώς εκτελούσε εντολές). Γενικά, αυτή η τσιγκουνιά, εάν βρίσκει τόπο σε οτιδήποτε αφορά την ασφάλεια των επιβατών, τότε θα πρέπει να θορυβήσει τους μελλοντικούς επιβάτες.
    Provokator
    απάντηση187
    Απαντήσεις  1 | Εμφάνιση όλων
     
     
    MAΛΛΟΝ ΣΑΣ ΧΑΛΑΕΙ ΤΗΝ ΣΟΥΠΑ Η RYANAIR ΕΤΣΙ? | 06/08/2013 19:32
    TA ΠΡΑΓΜΑΤΑ ΕΙΝΑΙ ΑΠΛΑ.Η RYANAIR ΦΕΡΝΕΙ ΗΔΗ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ΕΚΑΤΟΝΤΑΔΕΣ ΧΙΛΙΑΔΕΣ ΤΟΥΡΙΣΤΕΣ.ΕΙΝΑΙ ΤΟΥΡΙΣΤΕΣ ΕΞΥΠΝΟΙ.ΠΛΗΡΩΝΟΥΝ 150 ΕΥΡΩ ΜΑΖΙ ΜΕ ΤΟΥΣ ΦΟΡΟΥΣ ΤΟ ΖΕΥΓΑΡΙ .ΕΡΧΟΝΤΑΙ ΠΧ ΑΠΟ ΓΕΡΜΑΝΙΑ ΜΕ ΤΟΣΑ ΧΡΗΜΑΤΑ ΟΣΑ ΘΕΛΕΙ 1 ΑΤΟΜΟ ΝΑ ΕΡΘΕΙ ΑΠΟ ΧΙΟ .ΤΑ ΥΠΟΛΟΙΠΑ ΤΑ ΧΑΛΑΝΕ ΕΔΩ.ΔΕΝ ΦΟΡΑΝΕ ΒΡΑΧΙΟΛΑΚΙ ΟΠΩΣ ΦΕΡΝΟΥΝ ΤΑ GROUP ΚΑΙ ΤΟΥΣ ΚΛΕΙΔΩΝΟΥΝ ΣΕ ΕΝΑ ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΟ ΚΑΙ ΔΕΝ ΤΟΥΣ ΞΑΝΑΒΛΕΠΕΙ ΚΑΝΕΙΣ.ΑΥΤΟΙ ΟΙ ΕΠΙΒΑΤΕΣ ΚΥΚΛΟΦΟΡΟΥΝ ΚΑΙ ΑΦΗΝΟΥΝ ΠΑΝΤΟΥ ΧΡΗΜΑΤΑ ΣΕ ΟΛΗ ΤΗΝ ΑΓΟΡΑ ΕΝΟΣ ΤΟΠΟΥ.ΟΣΟΝ ΑΦΟΡΑ ΤΙΣ ΧΡΕΩΣΕΙΣ ΤΙΠΟΤΑ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΚΡΥΦΟ.ΞΕΡΟΥΝ ΤΙ ΠΛΗΡΩΝΟΥΝ ΓΙΑΤΙ ΤΟ ΔΙΑΒΑΖΟΥΝ ΠΡΙΝ ΑΓΟΡΑΣΟΥΝ ΕΙΣΙΤΗΡΙΟ.ΔΗΛΑΔΗ ΚΑΠΟΙΟΣ ΓΙΑ 4 ΜΕΡΕΣ ΘΕΛΕΙ ΠΑΝΩ ΑΠΟ 20 ΚΙΛΑ ΒΑΛΙΤΣΑ?ΗΜΑΡΤΟΝ.ΑΛΛΑ ΒΛΕΠΕΙΣ ΔΕΝ ΘΕΛΟΥΝ ΟΙ ΕΛΛΗΝΙΚΕΣ ΕΤΑΙΡΕΙΕΣ ΑΛΛΟ ΠΑΙΧΤΗ.
    G
    απάντηση377
     
     
     
    Ο'Τσίπης... | 06/08/2013 18:00
    Όσο βρίσκει πελάτες πρόθυμους να τους συμπεριφέρονται ως cargo θα συνεχίσει αυτές τις τακτικές και σε λίγο θα τους σαρδελοποιούν σε καθίσματα-θυρίδες ή θα τους χρεώνει και την WC (το είχε πει παλιότερα).Οι ευχαριστημένοι πελάτες που δεν τους ενοχλούν αυτά ας προσεύχονται να μην τους τύχει καμμιά αναποδιά γιατί reprotection ΔΕΝ υπάρχει και θα ξεμείνουν σε ερημικό αεροδόμιο ψάχνοντας πως θα επιστρέψουν σπίτι. Όσο για το κόστος αν κάποιος ταξιδεύει με κάτι παραπάνω από το νεσεσέρ οι χρεώσεις αποσκευών καθώς και η μεταφορά από τα αεροδρόμια άφιξης στην μέση του πουθενά καταλήγει πολλές φορές μεγαλύτερο από τις legacy.Ο καθένας βέβαια επιλέγει αυτό που του ταιριάζει αλλά πολύ τσίπης...
    Νέμεσις
    απάντηση2718
    Απαντήσεις  1 | Εμφάνιση όλων
     
     
    Ατσιδας! | 06/08/2013 17:40
    Ρε μεγαλε!! Πεταει ο γαιδαρος?
    Αλεξανδρος Σ
    απάντηση22
     
     
    H Rayanair επίσης... | 06/08/2013 15:40
    ... σε ζυγίζει πριν μπεις το αεροπλάνο και αν έχεις βάρος περισσοτερο από αυτό που έχεις δηλώσει σε βαζει να πληρώσεις 1000ευρώ πρόστιμο για εξοικονομιση καυσίμων. Επίσης, μέσα στο σκάφος έχει ξυλώσει τα καθίσματα, έχει αφαιρέσει τα φτερά, του κινητήρες, τις ρόδες, οι πιλότοι που χρησιμοποιεί είναι παραπληγικοί (χωρίς πόδια και χέρια) και όλα αυτά για να μειώσει το βάρος και να εξοικονομίσει καυσιμά... κ Βγαινόπουλε??? Το κατά τα άλλα συμπαθέστατο άρθρο σας, θυμίζει ΑΜΑΝ TELESHOPPING... Τις τιμές της RYAN δεν τις πιάνεις ούτε για πλάκα, κι όσο συμβαίνει αυτό, εμείς θα ταξιδεύουμε με RYAN και EASYJET... βλεπείς αυτοί δεν είναι μονοπώλιο....
    RYAN_mitsos
    απάντηση3436
     
     
    Μετά μας φταίει η Ryanair... | 06/08/2013 14:51
    "ενώ - άκουσον άκουσον - αν αργήσει έστω και ένα λεπτό στο check-in επιβίβασης επιβαρύνεται με ακόμη 125 ευρώ. Ο ορισμός τού «από τη μύγα βγάζει ξίγκι»…" Γιατί, κυρίες και κύριοι, είναι αναφαίρετο δικαίωμα του Ελληνάρα να αργεί στην επιβίβαση ενώ όλα τα υπόλοιπα βόδια τον περίμενουν... Άξιοι της μοίρας μας είμαστε...
    Ανώνυμος / η
    απάντηση4619
     
     
    Να δουμε αν θα το δημοσιευσετε ολοκληρο αυτη τη φορα... | 06/08/2013 14:36
    Κάντε λιγη ερευνα ρε παιδια πριν γραψετε ανακριβειες! Οι χειραποσκευες ΔΕΝ χρεωνονται! Ο κλιματισμος οταν πετας ΔΕΝ ειναι κλειστος! Αν ο επιβατης αργησει εστω
    z-lister
    απάντηση338
     
     
     
    χειρότερη από ΚΤΕΛ | 06/08/2013 14:19
    όλα είναι μελετημένα για να βγάζει κομπιναδόρικα χρήματα. Το επιτρεπό βάρος είναι 15kg, όταν μόνο η βαλίτσα και ένα ζευγάρι παπούτσια φτάνουν σχεδόν τα 10. Ή ρακένδυτος πρέπει λοιπόν να είσαι ή να ταξιδεύεις με ένα μπλουζάκι και ένα παντελόνι για να μη σε χρεώσει η Ryan παραπάνω. Δυστυχώς έχουν καταστραφεί οι περισσότερες αεροπορικές και καταντήσαμε να αναγκαζόμαστε να ταξιδεύουμε με τα ΚΤΕΛ του αέρα. Ακόμη και τα καθίσματα των αεροσκαφών για να είναι οικονομικά, η πλάτη τους δεν πέφτει προς τα πίσω. Κάνε ταξίδι σα να κατάπιες καδρόνι, καταϊδρωμένος από τη ζέστη και χωρίς να σου δίνουν (αν δεν το πληρώσεις) ένα ποτήρι νερό. Μόνο για φοιτητές. ΚΑΤΑΝΤΙΑ...
    KATANTIA...
    απάντηση4027
    Απαντήσεις  3 | Εμφάνιση όλων
     
     
    Λιγη σοβαροτητα | 06/08/2013 13:35
    Κάντε λιγη ερευνα ρε παιδια πριν γραψετε ανακριβειες! Οι χειραποσκευες ΔΕΝ χρεωνονται! Ο κλιματισμος οταν πετας ΔΕΝ ειναι κλειστος! Αν ο επιβατης αργησει εστω
    z-lister
    απάντηση267