Ανακατανομές αναμένονται στα σχολεία από την επόμενη σχολική χρονιά, καθώς μεγάλος αριθμός σχολικών μονάδων, όπως προκύπτει από στοιχεία που έχουν συγκεντρωθεί, έχει εκπαιδευτικούς πολύ περισσότερους από εκείνον που απαιτούνται από το μαθητικό δυναμικό που έχουν στη διάθεσή τους.
Πάντως, το υπουργείο Παιδείας επισημαίνει προς τους περιφερειακούς διευθυντές εκπαίδευσης ότι από ελέγχους που έχουν διεξαχθεί στα καταχωρημένα στοιχεία του Ηλεκτρονικού Συστήματος Καταγραφής Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης έχει διαπιστωθεί ότι μεγάλος αριθμός σχολικών μονάδων διατηρεί αυξημένο αριθμό οργανικών θέσεων δυσανάλογο προς το μαθητικό δυναμικό τους.
Έτσι ζητείται να αιτιολογηθούν αυτά τα στοιχεία και να σταλούν οι σχετικές απαντήσεις τις επόμενες δυο ημέρες, για να μπορέσει να γίνει ορθή κατανομή τους εκπαιδευτικού δυναμικού εν όψει της επόμενης σχολικής χρονιάς και να μην προκύψουν ξανά φαινόμενα κενών θέσεων σε περιοχές της χώρας και υπερκάλυψης θέσεων σε άλλες.
Σε σχέση με το θέμα της αύξησης του ωραρίου των εκπαιδευτικών, στελέχη του υπουργείου Παιδείας έλεγαν στο «Βήμα» ότι αυτό θα γίνει (πιθανότατα μόνο για μία ώρα) μόνο εάν τα υπόλοιπα μέτρα που θα ληφθούν δεν είναι αποτελεσματικά ώστε να βρεθεί ο απαραίτητος αριθμός εκπαιδευτικών για τη σωστή λειτουργία των σχολείων.
Αντιδράσεις
Η Διδασκαλική Ομοσπονδία της Ελλάδος (ΔΟΕ) αναφέρεται σχετικά σε «απαράδεκτο, αντιπαιδαγωγικό και εντελώς λογιστικό τρόπο με τον οποίο αντιμετωπίζει το υπουργείο Παιδείας το χώρο της εκπαίδευσης και ζητά την άμεση ανάκληση της σχετικής εγκυκλίου, η οποία οδηγεί σε βίαιη συρρίκνωση των οργανικών θέσεων».
Για «μπαλτά της νεοφιλελεύθερης μνημονιακής κυβέρνησης» στη δημόσια εκπαίδευση κάνει λόγο η Επιτροπής Ελέγχου Κυβερνητικού Έργου (ΕΚΚΕ) του ΣΥΡΙΖΑ σε σχετική ανακοίνωσή της, στην οποία αναφέρεται ότι ζητείται «εντός 2 ημερών να καταγραφούν οι οργανικές θέσεις εκπαιδευτικών «ενόψει της έκδοσης απόφασης σχολικών μεταβολών» τις οποίες μάλιστα προκαταβολικά θεωρεί «δυσανάλογες με το μαθητικό δυναμικό»».
Στην ίδια ανακοίνωση γίνεται λόγος για μεθόδευση «από τους ίδιους που νωρίτερα είχαν προχωρήσει στη διαλυτική και πρωτοφανή υποχρηματοδότηση των σχολικών μονάδων, καταργήσεις και συγχωνεύσεις σχολείων, μηδενικούς διορισμούς εκπαιδευτικών, απολύσεις 10.000 αναπληρωτών από την επόμενη χρονιά, αύξηση του διδακτικού ωραρίου των εκπαιδευτικών, υποχρεωτικές μετακινήσεις και μεταθέσεις εκπαιδευτικών».