Η πρόσφατη κακοκαιρία που έπληξε τη βόρεια Ισπανία έφερε μια εντυπωσιακή αποκάλυψη. Η κακοκαιρία μετακίνησε μεγάλες ποσότητες άμμου και άλλων υλικών από ακτή τηςΚαντάμπρια στα περίχωρα της πόλης Σαντατέρ. Η μετακίνηση αυτή αποκάλυψε καλοδιατηρημένα απολιθώματα πανάρχαιων όπως αποδείχτηκε δέντρων.

Επιστήμονες του γειτονικού Πανεπιστημίου του Οβιέδο μελέτησαν τα δέντρα και η χρονολόγηση έδειξε ότι έχουν ηλικία 300 εκ. ετών. Πρόκειται δηλαδή για δέντρα που προϋπήρχαν των δεινοσαύρων.

Σύμφωνα με τους ειδικούς η περιοχή όπου βρέθηκαν τα δέντρα την εποχή εκείνη βρισκόταν στο νότιο ημισφαίριο του πλανήτη και αργότερα η μετακίνηση των τεκτονικών πλακών την έφερε στο σημείο όπου βρίσκεται σήμερα. Οι ερευνητές εκτιμούν ότι στην περιοχή εκείνη την εποχή εκτός από τα δέντρα που ανακαλύφθηκαν υπήρχαν άγνωστα, «εξωτικά», όπως τα χαρακτηρίζουν, είδη φυτών καθώς και κάποια πρώιμα είδη ζώων. Πιστεύουν επίσης ότι πιθανότατα στην περιοχή υπάρχουν και άλλα σχετικά ευρήματα και για αυτό πρέπει να γίνουν νέες έρευνες εκεί.