από metereologos.gr
Σάββατο 19 Αυγούστου 2017
 

Τα αεροδρόμια «απογειώνουν» την αρτηριακή πίεση

Έρευνα γύρω από το Διεθνές Αεροδρόμιο Αθηνών Ελευθέριος Βενιζέλος, δείχνει ότι ο θόρυβος από τα αεροπλάνα, ιδίως τα βράδια, αυξάνει τον κίνδυνο υπέρτασης
Τα αεροδρόμια «απογειώνουν» την αρτηριακή πίεση
Η μελέτη κατέληξε στο συμπέρασμα ότι για κάθε δέκα παραπάνω ντεσιμπέλ θορύβου από τα αεροπλάνα τα βράδια, αυξάνεται κατά 69% ο κίνδυνος υπέρτασης ενός ανθρώπου
εκτύπωσημικρό μέγεθος  μεγάλο μέγεθος

 

Η μακρόχρονη έκθεση των ανθρώπων στον θόρυβο των αεροπλάνων, ιδίως τα βράδια, συνδέεται με αυξημένο κίνδυνο για υπέρταση και πιθανώς για καρδιακή αρρυθμία και για εγκεφαλικό. Αυτό διαπίστωσε μια νέα επιστημονική έρευνα, που έγινε κοντά στον Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών «Ελευθέριος Βενιζέλος».

Οι ερευνητές από την Ελλάδα, τη Βρετανία και την Ολλανδία, με επικεφαλής την καθηγήτρια Ιατρικής Στατιστικής και Επιδημιολογίας Κλέα Κατσουγιάννη της Ιατρικής Σχολής του Πανεπιστημίου Αθηνών και του King's College του Λονδίνου, που έκαναν τη σχετική δημοσίευση στο βρετανικό περιοδικό επαγγελματικής και περιβαλλοντικής ιατρικής "Occupational and Environmental Medicine", μελέτησαν στοιχεία για 420 ανθρώπους με μέση ηλικία 67 ετών, που το 2013 ζούσαν κοντά στο αεροδρόμιο της Αθήνας, όπου κάθε μέρα απογειώνονται και προσγειώνονται έως 600 αεροπλάνα.

Οι επιστήμονες εκτίμησαν τα επίπεδα θορύβου με βάση τους ταχυδρομικούς κωδικούς των οικιών των συμμετεχόντων, οι οποίοι ζούσαν σε απόσταση έως τεσσάρων χιλιομέτρων περίπου από το αεροδρόμιο. Ως βραδινός θόρυβος από τα αεροπλάνα θεωρήθηκε αυτός από τις 11 το βράδυ έως τις 7 το πρωί.

Αυξημένα ντεσιμπέλ

Σχεδόν οι μισοί συμμετέχοντες (49%) εκτίθονταν σε πάνω από 55 ντεσιμπέλ θορύβου τη μέρα (7 το πρωί έως 11 το βράδυ), ενώ περίπου ένας στους τέσσερις (το 27%) εκτίθονταν σε πάνω από 45 ντεσιμπέλ τα βράδια. Εκτός από τα αεροπλάνα, περίπου ένας στους δέκα (11%) εκτίθετο επίσης σε σημαντικό θόρυβο άνω των 55 ντεσιμπέλ από την κίνηση στο δρόμο.

Η μελέτη κατέληξε στο συμπέρασμα ότι για κάθε δέκα παραπάνω ντεσιμπέλ θορύβου από τα αεροπλάνα τα βράδια, αυξάνεται κατά 69% ο κίνδυνος υπέρτασης ενός ανθρώπου. Επίσης, ο βραδινός θόρυβος από τα αεροπλάνα σχετίζεται με περίπου διπλάσιο κίνδυνο για καρδιακή αρρυθμία.

Αυξημένος, αλλά όχι στατιστικά σημαντικός (ίσως λόγω του μικρού αριθμού περιστατικών), εμφανίζεται και ο κίνδυνος για εγκεφαλικό. Από την άλλη, η συσχέτιση ανάμεσα στον θόρυβο από την κίνηση των οχημάτων και την υγεία ήταν πολύ πιο αδύναμη, σύμφωνα με την μελέτη. Ακόμη, δεν διαπιστώθηκε κάποια σχέση ανάμεσα στον θόρυβο των αεροπλάνων και στο έμφραγμα ή στο διαβήτη.
Οι ερευνητές επεσήμαναν ότι η έρευνά τους αναδεικνύει μια συσχέτιση και όχι μια σχέση αιτίας-αποτελέσματος μεταξύ θορύβου και καρδιαγγειακής υγείας, τουλάχιστον σε αυτό το στάδιο και εωσότου γίνουν νέες μελέτες.

Από ελληνικής πλευράς, στη μελέτη συμμετείχαν επίσης οι Κωνσταντίνα Δημακοπούλου, Κωνσταντίνος Κουτεντάκης, Ιφιγένεια Παπαγεωργίου, Μάρα Κάσδαγλη, Αλέξανδρος Χαραλαμπίδης, Παναγιώτα Σουρτζή και Ευαγγελία Σαμόλη.


Newsroom ΔΟΛ
Ιατρική – Βιολογία περισσότερες ειδήσεις

εκτύπωσημικρό μέγεθος  μεγάλο μέγεθος

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

 
 
σχόλια (4)
 
 
απομένουν 700 χαρακτήρες
Τα πεδία που είναι σημειωμένα με * είναι υποχρεωτικά
 
Τα μηνύματα που δημοσιεύονται στο χώρο αυτό εκφράζουν τις απόψεις των αποστολέων τους. Το ΒΗΜΑ δεν υιοθετεί καθ’ οιονδήποτε τρόπο τις απόψεις αυτές. Ο καθένας έχει δικαίωμα να εκφράζει την γνώμη του, όποια και να είναι αυτή. Δεν δημοσιεύονται συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια και όσα είναι γραμμένα με κεφαλαία γράμματα. Τέτοια μηνύματα θα διαγράφονται όποτε εντοπίζονται.
     
    Παρατήρηση για τη Θεσσαλονίκη | 19/06/2017 13:10
    Η πίεση των κατοίκων της Θεσσαλονίκης που μένουν δίπλα σε στάση του Μετρό; χαχαχα
    Ανώνυμος / η
    απάντηση00
     
     
    δεν ειναι αργα | 15/06/2017 17:03
    Για αυτό ακριβώς το λόγο το αεροδρόμιο έπρεπε να κτιστεί πάνω στη Μακρόνησο όπως είχα συστήσει με γράμματα στα διάφορα υπουργεία τη δεκαετία των 80, αλλά υπήρχαν αμπέλια να πουληθούν και μίζες να τσεπωθούν. Εκτός του αεροδρομίου ο πορθμός που θα συνέδεε την Αττική με το νησί από τα μπάζα της ισοπέδωσης μέρος του νησιού θα δημιουργούσε λιμάνι για επιβατικά πλοία και θα ήταν ο επιβατικός κόμβος της χώρας, θα μπορούσε κάποιος να ταξιδέψει από εκεί όπου ήθελε με αεροπλάνο η πλοίο. Τα γράμματα που έγραψα και έστειλα στα διάφορα υπουργεία ίσως να έφεραν γέλια, περιμένω να γελάσω τελευταίος.
    Κώστας Θωμάς
    απάντηση00
     
     
     
    Μια μικρή παρατήρηση | 15/06/2017 07:17
    η πίεση των κατοίκων γύρω από το "Ελ. Βενιζέλος" ανεβαίνει από το λάθος τους να κτίσουν σπίτια κοντά σε μεγάλο αεροδρόμιο -που όλοι ξέραν ότι θα κατασκευαστεί εδώ και 40 χρόνια.
    Cynical
    απάντηση60
    Απαντήσεις  1 | Εμφάνιση όλων