Καρυοφυλλιά Καραμπέτη: ηθοποιός, πρωταγωνίστρια, σταρ.
***
Και σκληρά εργαζόμενη, πράγμα που αποδεικνύεται για άλλη μία σεζόν.
***
Αρχισε νωρίς με την παράσταση «Ραμόνα travel: Η γη της καλοσύνης» της Γλυκερίας Μπασδέκη, στο Θέατρο της οδού Κυκλάδων «Λευτέρης Βογιατζής». Η performance της Βijoux de Kant, σε σκηνοθεσία του Γιάννη Σκουρλέτη –η πρεμιέρα δόθηκε το περασμένο καλοκαίρι -, ήταν η δεύτερη συνεργασία της με την ομάδα (προηγήθηκε η παράσταση «Πολιτισμός, μια κοσμική τραγωδία» σε κείμενο του Δημήτρη Δημητριάδη).
***
Από τις αρχές Νοεμβρίου και για οκτώ Δευτέρες ερμηνεύει τον μονόλογο «Madre Doloresa –Ο έρωτας» της Σόνιας Ζαχαράτου στον χώρο Tin Pan Alley στο Θησείο (Τουρναβίτου 7).
***
Παράληλλα έκανε πρόβες στο Εθνικό, αφού μόλις την περασμένη Τετάρτη ανέβηκε το έργο του Φασμπίντερ «Τα πικρά δάκρυα της Πέτρα φον Καντ» σε σκηνοθεσία της Αντζελας Μπρούσκου, στη Σκηνή Κατίνα Παξινού του Μικρού Rex. Ερμηνεύει την επιτυχημένη σχεδιάστρια μόδας (φωτογραφία) που ερωτεύεται ένα νέο κορίτσι και μοντέλο της και μέσα από αυτή τη σχέση αναθεωρεί πολλά στη ζωή της.
***
Την άνοιξη ακολουθεί το έργο «Στροχάιμ» του Δημήτρη Δημητριάδη στο Από Μηχανής Θέατρο. Ερμηνεύει μια ντίβα, την Γκλόρια Σουάνσον στον ρόλο της Νόρμα Ντέσμοντ από τη «Λεωφόρο της Δύσης» σε μια τελευταία συνάντηση με τον Εριχ φον Στροχάιμ –στον ρόλο ο Ακης Βλουτής.
***
Και δεν είναι μόνο αυτά…
***
Σε δύο εβδομάδες βγαίνει στις αίθουσες η τελευταία ταινία στην οποία πρωταγωνιστεί: «Electra» του Πέτρου Σεβαστίκογλου. Μια σύγχρονη παραλλαγή του μύθου της Ηλέκτρας που εκτυλίσσεται στη Σενεγάλη –τα γυρίσματα έγιναν σε ένα χωριό βόρεια του Ντακάρ. Υποδύεται την Κλυταιμνήστρα.
***
Η Κλυταιμνήστρα άλλωστε θα μπορούσε να είναι κι ένας από τους ρόλους της ζωής της, αφού τον έχει ερμηνεύσει σε όλες σχεδόν τις παραλλαγές του.
***
Ξεχώρισε άμα τη εμφανίσει στις αρχές της δεκαετίας του ’80 και έκτοτε χτίζει βήμα-βήμα τη θεατρική κυρίως πορεία της, πλάι στην κινηματογραφική και παλαιότερα την τηλεοπτική.
***
Με σκληρή δουλειά και σπάνια αφοσίωση η Καρυοφυλλιά Καραμπέτη επιλέγει τις δουλειές της, δίνεται ολοκληρωτικά σε αυτές και λειτουργεί στον χώρο σαν είδος, σαν παράδειγμα –ένα παράδειγμα προς μίμηση.
***
Πόσες και πόσες νέες ηθοποιοί δεν θέλουν να της μοιάσουν, να προσεγγίσουν την καριέρα της, να ακολουθήσουν τα χνάρια της…
***
Αλήθεια, είναι όμως εξίσου διατεθειμένες να κουραστούν, να μοχθήσουν και να αναμετρηθούν με τους εσωτερικούς τους δαίμονες; Να «στρατευθούν» στην τέχνη και να κλείσουν τα αφτιά τους στις σειρήνες της ελαφράδας και της πρόσκαιρης επιτυχίας; Να μη χάσουν τον στόχο τους;
***
Αλλο η φιλοδοξία και άλλο η ματαιοδοξία…
***
Στο θέατρο πολλές φορές αυτά τα δύο γίνονται ένα, με αποτέλεσμα να καταπιούν και τον καλλιτέχνη και την τέχνη του.

ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ