από metereologos.gr
Δευτέρα 29 Μαΐου 2017
 
 

Και τελικά έγινε μεγάλη μαλακία…

εκτύπωσημικρό μέγεθος  μεγάλο μέγεθος

 

Στον Θίασο του Αγγελόπουλου υπάρχει σκηνή όπου, Αριστεροί και Δεξιοί βρίσκονται σε λαϊκή ταβέρνα και αντιπαρατίθενται με τα τραγούδια των παρατάξεων τους. Δεν μου είχε αρέσει, την είχα βρει στυλιζαρισμένη και δεν καταλάβαινα τη σημασία της, ώσπου διάβασα στο βιβλίο του Ιάσονα Χανδρινού για την ΟΠΛΑ (Το τιμωρό χέρι του λαού, Eκδόσεις Θεμέλιο) για τις συγκρούσεις των δύο παρατάξεων στις λαϊκές γειτονιές, για παρεξηγήσεις και τσακώματα σε ταβέρνες και καφενεία που κατέληγαν σε πολιτικές δολοφονίες.

Όπως συνέβαινε και στα χωριά, προϋπάρχουσες πολιτιστικές (πχ, πρόσφυγες-γηγενείς), τοπικές, οικογενειακές και προσωπικές διαφορές καθόρισαν πρωτίστως την ένταξη στα μεγάλα στρατόπεδα «κομμουνιστοσυμμοριτών» και «μοναρχοφασιστών» και δευτερευόντως πολιτικές ιδεολογίες ή ταξικές διαφοροποιήσεις.

Αν ο αντίπαλός σου γινόταν μέλος του ΕΑΜ, για να βρεις προστασία έπρεπε να προσχωρήσεις στους Ταγματασφαλίτες. Η αναζήτηση προστασίας ώστε να εξασφαλιστεί η προσωπική ή οικογενειακή επιβίωση ήταν το κρισιμότερο ζήτημα εκείνη την εποχή, σε συνθήκες πολέμου όπου οι άνθρωποι πεθαίνουν κατά εκατοντάδες χιλιάδες (στα μέτωπα, στα στρατόπεδα ή από την πείνα) και η ανθρώπινη ζωή έχει χάσει την αξία που της αποδίδει ο πολιτισμός μας. Αυτά συνέβαιναν στο τοπικό επίπεδο, ανεξαρτήτως του τι συνέβαινε στο μακροσκοπικό, πως το ΕΑΜ δηλαδή συμμετείχε στον πόλεμο κατά των Γερμανών ενώ τα Τάγματα Ασφαλείας ήταν σύμμαχοί τους.

Στην χώρα μας αυτή την εποχή δεν έχουμε πόλεμο, δεν έχουμε απαξίωση της ανθρώπινης ζωής. Ζούμε όμως από τα Δεκεμβριανά του 2008 περίοδο μεγάλης πολιτικής βίας και από το 2010 τρομερής πολιτικής έντασης, φτώχειας και ανεργίας. Θεμελιωμένες πραγματικότητες ανατρέπονται, σχέδια και όνειρα ματαιώνονται, η ανασφάλεια θεριεύει. Οι πολιτιστικές διαφορές έχουν άλλη μορφή, προσδιορίζονται από μουσικές, ποδοσφαιρικές και άλλες υποκουλτούρες. Αλλά οι συλλογικότητες που δημιουργούν οι υποκουλτούρες αυτές και καλύπτουν την ανάγκη να έχεις φίλους, να ανήκεις κάπου που τους καταλαβαίνεις και σε καταλαβαίνουν δεν μπορούν να καλύψουν τις νέες πιεστικές ανάγκες που έχουν διαμορφωθεί.

Τις λύσεις καλείται να δώσει η πολιτική, οι προϋπάρχουσες διαφορές πολιτικοποιούνται. Αν οι Ολυμπιακοί κάποιας γειτονιάς ή σχολείου προσχωρήσουν στους ακραίους antifa, οι Παναθηναϊκοί ή οι Αεκτζήδες θα προσχωρήσουν στη Χρυσή Αυγή – γιατί και οι μεν και οι δε υπόσχονται πως με άμεση δράση, ανατρεπτική και στις δύο περιπτώσεις, θα επιλύσουν τα προβλήματα.

Η δολοφονία του άτυχου Παύλου Φύσσα, αντιφασίστα, μουσικού και εργάτη μετάλλου ξεκίνησε σε καφετέρια κατά τη διάρκεια παρακολούθησης αγώνα του Ολυμπιακού – για τούτο θυμήθηκα τον Θίασο. Παιδική μνήμη ή προϊόν έρευνας του Αγγελόπουλου η σκηνή, δεν έχει σημασία Το θέμα είναι πως πια δεν αναπαριστά το παρελθόν, κινδυνεύει να γίνει προφητεία για το μέλλον. Οι πολιτικές εντάξεις με βάση κριτήρια που δεν είναι ταξικά, κοινωνικά είναι παλιά ιστορία, συμβαίνει συνεχώς (κυρίως στην επαρχία) αλλά δεν παίρνει υποχρεωτικά τη μορφή βίαιης σύγκρουσης και δολοφονιών, πρέπει να επιτρέπει ή να προτρέπει το γενικότερο περιβάλλον. Η ρητορική μίσους των κομμάτων, η προτροπή για αγώνες και πάλι αγώνες, η δικαίωση της βίας ως «δίκαιης οργής» σε συνδυασμό με τα μεγάλα προβλήματα που υπάρχουν, δημιουργεί αυτό το περιβάλλον που επιτρέπει και προτρέπει στη βία.

Όταν ο Παναγιώτης Καμμένος προτρέπει να λιντσαριστεί ο Χρήστος Πάχτας ανοίγει τον δρόμο για δολοφονίες και για το λιντσάρισμα του ίδιου – ελπίζω να το κατάλαβε αυτό μετά την επίθεση που υπέστη στην αντιφασιστική πορεία στο Κερατσίνι. Αλλά δεν χρειαζόταν η προτροπή του, η απόπειρα λιντσαρίσματος είχε ήδη γίνει: το δημαρχείο του δήμου Αριστοτέλη καταστράφηκε στην Ιερισσό από «αντιμεταλλευτικούς» ενώ συνεδρίαζε το δημοτικό συμβούλιο και ο Χρήστος Πάχτας παραλίγο πράγματι να λιντσαριστεί για τούτο προσωρινά το δημαρχείο μεταφέρθηκε στην Αρναία. Όμως αυτές οι ενέργειες, όπως και οι ένοπλες επιθέσεις κατά των μεταλλείων και αστυνομικών,έχουν επανειλημμένα δικαιολογηθεί από τον Αλέξη Τσίπρα ως αποτέλεσμα της κρατικής καταστολής και των νεοαποικιακών πρακτικών της Eldorado.

Το ζήτημα δεν είναι να καταδικάζεται η βία όταν παίρνει ακραίες μορφές, το ζήτημα είναι να μην καλλιεργείται το κλίμα της βίας από τον λόγο και την πρακτική των κομμάτων του συνταγματικού τόξου. Και από την άποψη αυτή, του να συνειδητοποιήσουμε τα όρια των πρακτικών μας, πρέπει εδώ να συγχαρώ τους μοτοσυκλετιστές καθηγητές απεργούς για την πορεία τους την Τρίτη στο Κέντρο της Αθήνας και ας διαφωνώ με την απεργία: για πρώτη φορά είδα διαδήλωση να περιορίζεται μόνο στις δύο λωρίδες κυκλοφορίας ώστε να διευκολύνονται τα υπόλοιπα οχήματα και άκουγα τη ντουντούκα να φωνάζει συνεχώς «δύο σε κάθε γραμμή και τρία μέτρα απόσταση».

Η συνηθισμένη πρακτική είναι μερικές δεκάδες διαδηλωτών να αποκλείουν το κέντρο της πρωτεύουσας – οι διαδηλωτές καθηγητές έδωσαν το παράδειγμα πως οι διεκδικητικοί αγώνες έχουν όρια, χαίρομαι ιδιαίτερα, μακάρι να γίνει κοινή συνείδηση.

Το θύμα ήταν ευαίσθητος νέος άνδρας, ευκαιριακός μεροκαματιάρης που εύρισκε διέξοδο σε δύσκολα προβλήματα με τη μουσική έκφραση, γράφει ο Γιάννης Παπαδόπουλος στα Νέα. Ο θύτης, οικογενειάρχης με οικονομικά προβλήματα που για να τα αντιμετωπίσει «χαρτζιλικωνόταν» από τη Χρυσή Αυγή, μας πληροφορεί ο Βασίλης Λαμπρόπουλος στο Βήμα. Ανήκε σε άλλο κόμμα, παλιότερα, δεν ξέρουμε ποιο, ούτε αν τον χαρτζιλίκωνε και αυτό. Πρέπει να σκεφθούμε πολύ, να συνειδητοποιήσουμε τι σημαίνουν αυτές οι καταστάσεις, πρωτίστως όσοι δεν μένουν σε λαϊκές γειτονιές – και δεν κατοικούν εκεί οι άνθρωποι της πολιτικής και των μέντια. Και να καταλάβουμε πως φθάνουμε σε δολοφονίες, που πέρα από δράματα προσωπικά και οικογενειακά οδηγούν σε πολιτικές καταστάσεις που δεν ελέγχονται από τα κόμματα και δεν είναι επιθυμητές για κανένα.

Καμιά από τις δύο παρατάξεις της τρομερής δεκαετίας του 1940 δεν σχεδίαζε εμφύλιο, ο εμφύλιος γεννήθηκε από όσα γίνονταν στις ταβέρνες, στις γειτονιές και στα χωριά – ο Αγγελόπουλος μας το εξήγησε, ας το σκεφθούμε.

Ο αδικοχαμένος Παύλος Φύσσας πρόσφερε με τον θάνατό του μεγάλη υπηρεσία στους αντιφασίστες: αποκαλύφθηκε το πραγματικό πρόσωπο των νεοναζί που εμφανίζονται ως «κόμμα του νόμου και της τάξης». Η Χρυσή Αυγή δεν συγκρούστηκε ποτέ με την αστυνομία, δεν πραγματοποίησε ποτέ συγκέντρωση που απαγορεύθηκε, υποχώρησε πάντα απέναντι στο κράτος. Οι επιθέσεις εναντίον μεταναστών ως αυστηρή εφαρμογή του νόμου εμφανίζονται: τον εφαρμόζει η ίδια, διατείνεται, γιατί το διεφθαρμένο κράτος, που θα το αναμορφώσει ως «εθνικολαϊκό», δεν κάνει όσα πρέπει για να αντιμετωπίσει αυτούς που έρχονται παράνομα στη χώρα μας.

Η αντιμεταναστευτική ρητορική μέντια και πολιτικών (ακόμα και διανοουμένων, λογοτεχνών και καλλιτεχνών) που τους αναγορεύει σε μοναδικούς υπεύθυνους για την εγκληματικότητα ενισχύει την εικόνα των Χρυσαυγιτών ως ομάδας που ανέλαβε να εφαρμόσει με σκληρότητα τον νόμο – οι λαϊκοί άνθρωποι έχουν νιώσει τη σκληρότητα στο πετσί τους, δεν τους απωθεί, θέλουν να εφαρμοστεί σε αυτούς «που το αξίζουν».

Η δολοφονία του Παύλου Φύσσα αποκαλύπτει αυτό που εμείς γνωρίζαμε (και δεν έχει κανένα αποτέλεσμα το να το επαναλαμβάνουμε μεταξύ μας) αλλά όχι αυτοί που την ψηφίζουν ή την ανέχονται: πως οργανώνεται για να ασκήσει βία και στους πολιτικούς αντιπάλους της. Το αν όμως αυτό θα τους απομακρύνει από τους νεοναζί, εξαρτάται και από την εικόνα που έχουν για τους αντιπάλους τους. Αν αυτοί συνεχίσουν να εξευτελίζουν ο ένας τον άλλο, να καλλιεργούν το μίσος και να ανέχονται ή να χαίρονται για τη βία που ασκούν οι μεν στους δε, φοβάμαι πως βία που ασκεί η ΧΑ εναντίον τους θα αντιμετωπιστεί από τους οπαδούς της ως καθαρτήρια, όπως η βία εναντίον των μεταναστών.

Άκουσα τον πατέρα του νεκρού να δηλώνει σε βίντεο πως τα τελευταία λόγια του ευαίσθητου αντιφασίστα Παύλου Φύσσα ήταν «και τελικά έγινε μεγάλη μαλακία…». Αυτή είναι η περιγραφή της κατάστασης από τον νέο άνδρα που ψυχορραγούσε: για ασήμαντη αφορμή, για κάποιες λέξεις που ειπώθηκαν στην καφετέρια όπου παλιοί αντίπαλοι παρακολουθούσαν ποδοσφαιρικό αγώνα, ίσως για κάποιο σχόλιο για τις ομάδες που η λεκτική αντιπαράθεση το πολιτικοποίησε, βρισκόταν στο πεζοδρόμιο μαχαιρωμένος.

Όπως συνέβαινε κατά τον τελευταίο χρόνο της Κατοχής και στα χρόνια που ακολούθησαν, πριν ξεκινήσει ο εμφύλιος επίσημα. Δεν αισθανόταν ήρωας, δεν φώναξε πύρινο αντιφασιστικό σύνθημα – μαλακία ήταν αυτό που συνέβη, δεν άξιζε, δεν έπρεπε να γίνει. Αυτή είναι η δεύτερη μεγάλη προσφορά του στον αντιφασισμό μετά την αποκάλυψη του προσώπου της Χρυσής Αυγής: ας μην κάνουμε οι αντιφασίστες και άλλες μαλακίες…

-----------------------------------

Πρόσφατα κυκλοφόρησε από τις εκδόσεις Επίκεντρο το βιβλίο του Δημήτρη Ψυχογιού Η Πολιτική Βία στην Ελληνική Κοινωνία



Γνώμες περισσότερες ειδήσεις

εκτύπωσημικρό μέγεθος  μεγάλο μέγεθος

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

 
 
σχόλια (59)
 
 
απομένουν 700 χαρακτήρες
Τα πεδία που είναι σημειωμένα με * είναι υποχρεωτικά
 
Τα μηνύματα που δημοσιεύονται στο χώρο αυτό εκφράζουν τις απόψεις των αποστολέων τους. Το ΒΗΜΑ δεν υιοθετεί καθ’ οιονδήποτε τρόπο τις απόψεις αυτές. Ο καθένας έχει δικαίωμα να εκφράζει την γνώμη του, όποια και να είναι αυτή. Δεν δημοσιεύονται συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια και όσα είναι γραμμένα με κεφαλαία γράμματα. Τέτοια μηνύματα θα διαγράφονται όποτε εντοπίζονται.
     
    ΑΝΟΗΣΙΕΣ | 02/11/2013 14:55
    Μα καλά απ'όλο το βιβλίο αυτό καταλάβατε, ότι οι τσαμπουκάδες στις ταβέρνες κατέληγαν σε πολιτικές δολοφονίες; Ήμαρτον και πληρώνεστε όταν άλλοι όχι.
    Είσαι χαζούλης?
    απάντηση01
     
     
     
    ΠΡΟΤΑΣΗ | 21/09/2013 11:11
    Δεν σας κακίζω για τον χρόνο που σπατάλησα διαβάζοντας το εντελώς ανούσιο και ρηχότατο άρθρο σας, δικό μου το λάθος. Απλά σας προτείνω σαν αντίμετρο της καλπάζουσας αναλυτικής σας διάθεσης που, προφανώς λόγω περιορισμένης διανοητικής δυνότητας, σας οδηγεί στο να γράφετε... αυτά που γράφετε, πριν ξεκινήσετε την επόμενη φορά να δημιουργήσετε και για μόνο πέντε λεπτά, να προσπαθήσετε να μπείτε στη θέση των ανθρώπων για τους οποίους μιλάτε. Τί θα είχατε γράψει ας πούμε αν ο Παύλος ήταν γειτονάκι σας; Αν τον γνωρίζατε από μικρό; Αυτό δεν αφαιρεί τίποτα από την "αντικειμένική" ανάλυση όπως ίσως πιστεύετε. Μας σπρώχνει λίγο πιο κοντά στην ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ.
    WhateverWorks
    απάντηση168
    Απαντήσεις  1 | Εμφάνιση όλων
     
     
    nai, nai | 20/09/2013 23:42
    3ερετε, οι υπαλληλοι των εντολεων, δε προκειται να γλυτωσουν.
    kerato
    απάντηση94
     
     
    οικογενειάρχης μισθοφόρος!! | 20/09/2013 20:56
    " Ο θύτης, οικογενειάρχης με οικονομικά προβλήματα που για να τα αντιμετωπίσει «χαρτζιλικωνόταν» από τη Χρυσή Αυγή.." -πόσο διαφορετική εντύπωση δίνει από το: "...το τάγμα εφόδου της Νίκαιας διαθέτει την ιεραρχία, τη δομή και την οργάνωση παραστρατιωτικής εγκληματικής οργάνωσης. Όπως λέει, ορμητήριο - αρχηγείο είναι τα γραφεία, από όπου δίνονται οι εντολές για επιθέσεις ενάντια σε αλλοδαπούς και για άλλες δράσεις." Προφανώς γι αυτό και το "χαρτζιλίκι"!
    α
    απάντηση93
     
     
    Εμβρίθεια | 20/09/2013 18:16
    Πολύ εμβριθής παραφραστής ο κ. Ψυχογιός Δημήτρης Κ.
    Δ. Μάτσας
    απάντηση1810
     
     
    Τάχιστα και με τόλμη! | 20/09/2013 16:32
    Να προχωρήσουμε περαιτέρω: να τεθεί πάραυτα εκτός νόμου η μαλακία! Δυάρα δεν δινουμε τι πράττουν στη Σουηδία...
    Στόκος
    απάντηση172
     
     
    aisxos! | 20/09/2013 12:06
    "ίσως για κάποιο σχόλιο για τις ομάδες που η λεκτική αντιπαράθεση το πολιτικοποίησε, βρισκόταν στο πεζοδρόμιο μαχαιρωμένος."....Τραγικός!!!! Ακόμα και μετά όλες τις αποκαλύψεις για το τι έγινε και πως έγινε συνεχίζουν να θέλουν να αποδώσουν τη δολοφονία του παιδιού σε ποδοσφαιρικές διαφωνίες!!!! Έλεος!!! Ναι! Γι' αυτό τον σκοτώσανε: υποστήριζε Σαιν-Ζερμέν και τσαντισε τους χρυσαυγίτες...μόνο αυτό δε μας είπαν ακόμα!
    mariw
    απάντηση5321
     
     
     
    KALA TO PAS ALLA KAPOU TA EKANES AXTARMA... | 20/09/2013 01:17
    Gia na mhn nomizeis oti oloi eimaste asxetoi epishmaino ta ekshs: 1) Ta tagmata asfaleias idruthhkan apo ton Rallh me thn protroph tou Stulianou Gonata kai allon benizelikon aksiomatikon pou den eixan fugei sthn Mesh Anatolh gia na antimetopistei to papatziliki kai o tromos ths EAMOKRATIAS pou aplonotane pano apo thn Ellada..h kubernhsh ths Meshs Anatolhs epikrothse thn dhmiourgia tous... 2) To gegonos oti ta tagmata asfaleias maxontousan mazi me tous germanous enantia stous EAMOBOULGAROUS den tous kanei fasistes..oute nazi...o kathenas eixe tous dikous tou logous alla o exthros htan koinos... 3) Oi EAMOBOULGAROI apeiloun kai shmera...tha exoun to idio telos opos kai to 49...
    ST
    απάντηση858
    Απαντήσεις  2 | Εμφάνιση όλων
     
     
     
    Επληκτικο Αρθρο | 20/09/2013 00:36
    Πολυ καλη αναλυση σας κ. Ψυχογιε. Ελπιζω οι προτροπες σας να βρουν ανταποκριση.
    I.T.
    απάντηση3433
    Απαντήσεις  1 | Εμφάνιση όλων
     
     
     
    Κάπου χάθηκε η μπάλα | 20/09/2013 00:17
    Παίρνετε μια αφορμή (τη φράση...) και βγάζετε ισοπεδωτικά συμπεράσματα. Δεν είναι όλα τα πράγματα ίσης αξίας. Οι συσχετισμοί με τον εμφύλιο και τα καφενεία επιεικώς ανιστόρητα.
    a.kakos
    απάντηση2731
    Απαντήσεις  1 | Εμφάνιση όλων
     
     
     
    Απάντηση σε ΠΕΤΡΟ: Τιποτα δεν θα περνάει πια αναπάντητο... | 19/09/2013 23:20
    Ευκολα μιλάς για "κοτες".... Για ρωτησε να μαθεις για την ηγετικη ομαδα του ΣΥΡΙΖΑ και ειδικα για όσους ειναι πάνω απο 50 χρονών.... Φρόντισε να μάθεις για τα καλσον που φόραγαν την δεκαετια του '80 στην τοτε εξωκοινοβουλευτική "αριστερα"! Ρωτησε ακόμα και για την τοτε ηγετικη ομαδα του ΚΚΕ και της ΚΝΕ και την σταση που κράτησαν οταν δολοφόνησαν τα ΜΑΤ τον Κουμή και την Κανελλοπούλου. Αρκετα πιά με τους «λαϊκά παιδιά» που έγιναν τιμητές των πάντων! Αρκετα πια με τους «αμόρφωτους των 15-μελών» που επικαλούμενοι ιδεολογικές ταυτότητες και διαφοροποιήσεις καλύπτουν και δικαιολογούν σοσιαλφασιστικές πρακτικές: καμμία ανοχή σε οσους εστειλαν τα ρόζ ταγματα εφόδου στην Κερατέα στις Σκουριές! Αγόρια απο τις λαϊκές γειτονιές παραδεχτείτε το: στα χώματά σας γεννηθηκαν οι σκατόψυχοι της ΧΑ! Λουστείτε την τώρα εσεις και τα γεροντοφρικιά που υποδύονται την ηγεσία της αριστεράς....
    Dr.Mirabilis
    απάντηση4618
    Απαντήσεις  1 | Εμφάνιση όλων
     
     
     
    Όσο και να διαμαρτύρεστε κάποιοι.. | 19/09/2013 23:04
    ..οι ευθύνες της αριστεράς είναι χαοτικές.Αρκεί να σκεφτεί κάποιος ότι η πλειοψηφία δεν δίνει θετική ψήφο στην Χ.Α.,αλλά μαυρίζει όλους τους άλλους,μεταξύ αυτών και την-ρητορική και φυσική-βία,που ασκεί η αριστερά,διαχρονικά.
    Άριστο κείμενο..
    απάντηση2622
    Απαντήσεις  1 | Εμφάνιση όλων
     
     
    ο λαζαριδης μπροστα σου...είναι ο "τσε" | 19/09/2013 23:04
    αιμα τιμή...ψυχογιοι...
    πλουσιοπαιδο
    απάντηση2529
     
     
     
    Βιβλία το συντομότερο.. | 19/09/2013 22:56
    Ρε παιδί μου, ο μέσος Έλληνας πότε θα μάθει να δέχεται και μια διαφορετική άποψη χωρίς να μετατρέπεται σε είρωνα, εριστικό, επιθετικό, μαλάκα; Διάβασα τα πρώτα τρία τέσσερα άρθρα και τρελάθηκα. Ο Έλληνας του σήμερα είναι μια τεράστια απογοήτευση που τα βλέπει όλα με κλειστά τα μάτια. Συμβουλή: Βιβλία! Όσο περισσότερα βιβλία μήπως και προλάβουμε το τρένο....
    Αντώνιος
    απάντηση632
    Απαντήσεις  1 | Εμφάνιση όλων
     
     
    Ακαδημαικές απόψεις απόντων! | 19/09/2013 21:29
    Εύλογο συμπέρασμα εάν η επαφή σου με τη σημερινή ζώσα πραγματικότητα είναι όση έχεις και για τη δεκαετία του 40 από τις ταινίες!
    Νικος
    απάντηση1224
     
     
    ΝΤΡΟΠΗ ΣΑΣ | 19/09/2013 20:38
    ΑΙΣΧΩΣ ΑΠΑΡΕΔΕΚΤΑ ΙΣΟΠΕΔΟΤΙΚΟ ΤΟ ΚΕΙΜΕΝΟ ΣΑΣ - ΚΕΙΜΕΝΟ ΠΟΛΥ ΜΑ ΠΟΛΥ ΒΟΛΕΜΕΝΟΥ ΑΝΘΡΩΠΟΥ
    Γ.Χ.
    απάντηση5499
     
     
     
    Για τη μπάλα δηλαδή σα να λέμε,ε; Πιστεύετε πραγματικά ότι αυτό εννούσε ο Παύλος με τον τίτλο του άρθρου σας; | 19/09/2013 20:35
    "Με φάγανε για τη μπάλα;" Είναι τυχαία τα γεγονότα, ο τρόπος που εκτυλίχθηκαν; Ο τρόπος που τους την "έπεσαν"; Είναι τυχαίες οι ιδεολογικές, το τονίζω ΙΔΕΟΛΟΓΙΚΕΣ διαφορές, μεταξύ θύματων και θύτη; Παρατήρησα πως στο άρθρο σας, δεν δίνετε σημασία στα πιστεύω και τις αξίες των ανθρώπων. Εξισώνετε το ποδόσφαιρο με την πολιτική, τον φασισμό και τον αντιφασισμό, και τα είδη βίας. Επίσης, πιστεύετε πως μερικοί δεκάδες παραλύουν το κέντρο της Αθήνας. Είμαι γέννημα θρέμα Νικαιώτης. Ζω τον ρατσισμό της λαϊκής γειτονιάς καθημερινά. Κι αν όπως λέτε, κάποιος γίνεται ΧΑτης, όχι ιδεολογικά αλλά τυχαία ή για την παρέα, αυτό δεν είναι δικαιολογία. Γελοίο άρθρο γραμμένο από "κότα". ΤΣΑΚΙΣΤΕ ΤΟΝ ΦΑΣΙΣΜΟ.
    Πέτρος
    απάντηση6069
    Απαντήσεις  1 | Εμφάνιση όλων
     
     
     
    παλι ο συριζα φταιει δηλαδη | 19/09/2013 19:03
    σας πρόλαβαν οι διάφοροι μανδραβέληδες και κασσιμάτηδες αγαπητέ ψυχογιέ. παπαγάλισαν πριν απο εσάς το ότι για την άνοδο της Χ.Α. οφείλεται το ότι οι αριστεροί και γενικά οι πολίτες αυτής της χώρας διμαρτύρονται και δεν κάθονται στα αυγά τους. το επίπεδο της πολιτικιής σαςσκέψης δε μπορεί να διακρίνει προφανώς τη διαφορά ανάμεσα σε μια -βίαιη- μαζική διαμαρτυρία και το θανάσιμο μαχαίρωμα ή για να σας το κάνω πιο λιανά ότι άλλο είναι να στέλνεις στον πάτο ενός πηγαδιού δωσίλογους και βασανιστές που εξόντωσαν όλη την οικογενειά σου και άλλο να επιλέγεις το θάνατο ως με΄σο (σπο)σιώπησης των πολιτικκών σου αντιπάλων εν γένει.
    Αλέξανδρος Θ.
    απάντηση5692
    Απαντήσεις  1 | Εμφάνιση όλων
     
     
     
    Οσο ζω, μαθαίνω... | 19/09/2013 18:28
    Μαθαμε λοιπον ότι το αν θα πολεμούσες τους ναζί στην κατοχή ή αν θα συνεργαζοσουν μαζί τους ήταν θέμα "πρωτίστως" οικογενειακών διαφορών. Και η τωρινή πολιτική αντιπαράθεση, ζήτημα συλλογικότητας που δημιουργούν οι υποκουλτουρες. Και γιατί όλα αυτά? Για να πεισθουμε ότι ο φόνος του Φυσσα ήταν αποτέλεσμα παρεξηγησης, προσωπικής αντιπαράθεσης, "μια μαλακια". Οχι, κ. Ψυχογιε, δεν ηταν μαλακια. Ηταν έγκλημα και ο εγκληματίας δεν ήταν "οικογενειάρχης που χαρτζιλικωνοταν". Ειναι φασίστας του κερατά που έχει εκτραφει σε ένα συγκεκριμένο πολιτικό μορφωμα που πρεσβεύει τετοιες ακραίες αντίδρασεις. Καλό ειναι να λέμε τα πράγματα με το όνομα τους. Γιατι στο μόρφωμα αυτό πρέπει να αντιδράσουμε...
    Galen
    απάντηση7974
    Απαντήσεις  2 | Εμφάνιση όλων