Όλο και περισσότερα Γυμνάσια και Λύκεια βρίσκονται υπό κατάληψη από τους μαθητές τους με αιτήματα τα οποία, θα μπορούσαν θα είχαν λυθεί με μία σύσκεψη το πολύ μίας ώρας.

Σήμερα όμως χάνονται χιλιάδες ώρες διδασκαλίας. Και πρέπει να ψάξουμε τις αιτίες που δημιουργούν αυτή την τραγική κατάσταση όχι μόνο για το μέλλον της παιδείας μας αλλά και για το μέλλον της ίδιας της χώρας.

Τα παιδιά του Γυμνασίου και των δύο πρώτων τάξεων του Λυκείου, βαριούνται, ξέρουν ότι οι επτά ώρες της παρουσίας τους καθημερινά σε μία τάξη δεν έχουν να τους προσφέρουν τίποτα με τον τρόπο που γίνεται, από την πλειοψηφία των καθηγητών, το μάθημα.

Γνωρίζουν πολύ καλά, το έχουν μάθει από γενιές και γενιές παλαιότερων συμμαθητών τους, ότι για να κερδίσουν μία θέση στο Πανεπιστήμιο πρέπει να κάτσουν εκατοντάδες ώρες στα θρανία των φροντιστηρίων ή των ιδιαιτέρων μαθημάτων.

Ως προς τους μαθητές της 3ης Λυκείου, όσοι από αυτούς το έχουν πάρει ζεστά και προσπαθούν να εισαχθούν στα ΑΕΙ, δεν έχουν κανένα λόγο να πηγαίνουν σχολείο καθώς είναι χαμένες ώρες διαβάσματος για αυτούς.

Την πληρώνουν μόνο αυτοί, και είναι πάρα πολλοί πλέον με την κρίση που μαστίζει τη χώρα, που οι οικογένειές τους δεν έχουν χρήματα για φροντιστήρια ή ιδιαίτερα, διαβάζουν μόνοι τους και όλο και κάποιες απορίες μπορούν να τους λύσει η παρουσία τους σε μία τάξη.

Η παγιωμένη αυτή κατάσταση που συνεχίζεται εδώ και πολλά χρόνια στην ελληνική δευτεροβάθμια εκπαίδευση δεν μπορεί να συνεχιστεί. Δεν βγάζει πουθενά. Είναι ένα τεράστιο κόστος για όλους. Για τους μαθητές, για τους καθηγητές, για το κράτος.

Το υπουργείο Παιδείας πρέπει να καταλάβει ότι αυτό το σχολείο δεν αρέσει. Και ότι δεν αρέσει και δεν προκαλεί πετάγεται στον κάλαθο των αχρήστων. Και αυτό έχει ήδη γίνει.

Άμεσα, χθες, η ηγεσία του υπουργείου αντί να σφυρίζει αδιάφορα και να πετάει το μπαλάκι στους μαθητές και τους καθηγητές να προωθήσει τη μεταρρύθμιση στην πρωτοβάθμια και τη δευτεροβάθμια εκπαίδευση. Τόσοι και τόσοι Έλληνες, γνώστες του αντικειμένου, καθηγητές υπάρχουν στο εξωτερικό και στο εσωτερικό. Ας διαλέξει κάποιους, οι οποίοι να προτείνουν το νέο Δημοτικό, Γυμνάσιο και Λύκειο του 21ου αιώνα και να ξεκινήσει η εφαρμογή του από τη νέα σχολική χρονιά. Δεν υπάρχει χρόνος.

Αν δεν το κάνει θα είναι υπόλογο και θα μείνει με το στίγμα για τη μη μόρφωση όλων των επόμενων γενιών των ελληνόπουλων. Ελπίζω να μην το επιθυμεί.