από metereologos.gr
Σάββατο 18 Αυγούστου 2018
 
 

Πιέσεις στη ζήτηση για θαλάσσιες μεταφορές

Επιφυλάξεις για τη διατηρησιμότητα του ρυθμού ανάκαμψης του διεθνούς εμπορίου
Πιέσεις στη ζήτηση για θαλάσσιες μεταφορές
Τα τελευταία χρόνια πάνω από το 90% του διαμετακομιστικού εμπορίου διεξάγεται μέσω θαλάσσης και ως εκ τούτου ο κλάδος έχει εξελιχθεί σε βαρόμετρο για την παγκόσμια οικονομία
εκτύπωσημικρό μέγεθος  μεγάλο μέγεθος

 

Επειτα από μια καλή και αποδοτική χρονιά οι διεθνείς ναύλοι αρχίζουν να μειώνονται, παρατηρεί η κορυφαία εταιρεία διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων στον κόσμο Maersk. Η δανέζικη εταιρεία εκφράζει μάλιστα τις επιφυλάξεις της για τη διατηρησιμότητα του ρυθμού ανάκαμψης του διεθνούς εμπορίου και της παγκόσμιας οικονομίας εν γένει το επόμενο έτος, όπως σημειώνει σε εκτενές ρεπορτάζ το ειδικευμένο στον οικονομικό τομέα αμερικανικό πρακτορείο ειδήσεων Βloomberg. Διότι τα τελευταία χρόνια πάνω από το 90% του διαμετακομιστικού εμπορίου διεξάγεται μέσω θαλάσσης και ως εκ τούτου ο κλάδος έχει εξελιχθεί σε βαρόμετρο για την παγκόσμια οικονομία.



Με βάση την προσφορά και τη ζήτηση


«Το τρίτο τρίμηνο του έτους η ζήτηση για τις θαλάσσιες μεταφορές εμπορευμάτων με κοντέινερ ήταν μεγάλος. Αλλά αρχίσαμε να παρατηρούμε κάποιες πτωτικές πιέσεις στην αγορά. Με δεδομένο ότι οι ναύλοι διαμορφώνονται με βάση την προσφορά και τη ζήτηση, διαπιστώνουμε ότι κάποιοι εμφανίζουν μια επιφυλακτικότητα στο να βάλουν το χέρι τους στην τσέπη» δήλωσε σε συνέντευξή του από τη Βομβάη ο Στιβ Φέλντερ, διευθυντής της Maersk Νότιας Ασίας.

Δεν είναι όμως μόνο η Maersk επιφυλακτική για το εγγύς μέλλον. Και η εταιρεία συμβούλων Drewry Shipping Consultants προβλέπει για το 2018 υποχώρηση του ρυθμού αύξησης του διά θαλάσσης διαμετακομιστικού εμπορίου με εμπορευματοκιβώτια σε μονοψήφιο ποσοστό από 15% που υπολογίζεται ότι θα αυξηθεί εν τέλει το 2017. Οσο για τη CMA CGM, την υπ' αριθμόν 3 εταιρεία μεταφοράς containers παγκοσμίως, προσφάτως ανακοίνωσε ότι οι πρώτες διαπραγματεύσεις για την υπογραφή συμβολαίων στην Ασία και στην Ευρώπη προοιωνίζονται για το 2018 ελαφρά πτώση των ναύλων.

Για μικρή κάμψη των ναύλων προειδοποίησαν και αναλυτές της Credit Suisse Group AG σε σημείωμά τους στις 29 Νοεμβρίου. «Η περίοδος των διαπραγματεύσεων μόλις που ξεκίνησε, ωστόσο είναι αισθητή μια αβεβαιότητα που δεν ενισχύει την εμπιστοσύνη των επενδυτών» σημείωναν χαρακτηριστικά.

Υπάρχουν πάντως και οι αισιόδοξες προβλέψεις, όπως εκείνη του οίκου αξιολόγησης Fitch Ratings που αναμένει για τη νέα χρονιά ανάπτυξη του κλάδου των θαλασσίων μεταφορών εμπορευματοκιβωτίων με ρυθμό 5,5%, υψηλότερο δηλαδή από τον ρυθμό αύξησης της ζήτησης που εκτιμάται ότι θα ξεπεράσει κατά τι το 4,5%.



Ανάπτυξη των αερομεταφορών


Ανέφελο προβλέπουν οι ειδικοί το μέλλον της μεταφοράς εμπορευμάτων διά αέρος. Επειτα από μια σειρά ετών στασιμότητας και απογοητεύσεων στον κλάδο, η Διεθνής Ενωση Αερομεταφορών (ΙΑΤΑ) προέβλεψε στις αρχές Δεκεμβρίου ουσιαστική ανάκαμψη των αερομεταφορών cargo το 2018. Κι αυτό χάρη στην άνθηση του ηλεκτρονικού εμπορίου διεθνώς, που άνοιξε νέες προοπτικές ανάπτυξης στο διεθνές εμπόριο. Σύμφωνα με έρευνα του αναλυτή της Bloomberg Intelligence Ραχούλ Καπούρ, οι ρυθμοί του διεθνούς εμπορίου ανέκαμψαν από μια υποχώρηση που είχαν σημειώσει την περίοδο 2015-2016 χάρη στην ανάκαμψη της ζήτησης για αγαθά και υπηρεσίες κατά 5% έως 6% εφέτος στις γραμμές του Ειρηνικού και στις εξαγωγές από την Ασία στην Ευρώπη.  

Μικρή σταθεροποίηση του όγκου του διεθνούς εμπορίου συνολικά διαβλέπει, τέλος, για την επόμενη χρονιά το Διεθνές Νομισματικό Ταμείο. Το ΔΝΤ εκτιμά, συγκεκριμένα, ότι ο ρυθμός αύξησης του όγκου του διεθνούς εμπορίου θα επιβραδυνθεί στο 4% το 2018 από 4,2% που θα φθάσει εφέτος. Παρά ταύτα, ο ρυθμός θα παραμείνει μακράν υψηλότερος από το χαμηλότερο ποσοστό της τελευταίας επταετίας (2,4%) που είχε καταγραφεί το 2016. Σύμπαντες οι ειδικοί συμφωνούν, πάντως, ότι η πορεία της επόμενης χρονιάς θα εξαρτηθεί από την καλή λειτουργία της εφοδιαστικής αλυσίδας και από την εξέλιξη των διεθνών εμπορικών σχέσεων. Κυρίως λόγω του αισθήματος αβεβαιότητας που δημιουργούν στους παράγοντες του διεθνούς εμπορίου η εκρηκτική ιδιοσυγκρασία και οι απρόβλεπτες αντιδράσεις του αμερικανού προέδρου Ντόναλντ Τραμπ.




ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ
Οικονομία περισσότερες ειδήσεις

εκτύπωσημικρό μέγεθος  μεγάλο μέγεθος

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

 
 
σχόλια (0)
 
 
απομένουν 700 χαρακτήρες
Τα πεδία που είναι σημειωμένα με * είναι υποχρεωτικά
 
Τα μηνύματα που δημοσιεύονται στο χώρο αυτό εκφράζουν τις απόψεις των αποστολέων τους. Το ΒΗΜΑ δεν υιοθετεί καθ’ οιονδήποτε τρόπο τις απόψεις αυτές. Ο καθένας έχει δικαίωμα να εκφράζει την γνώμη του, όποια και να είναι αυτή. Δεν δημοσιεύονται συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια και όσα είναι γραμμένα με κεφαλαία γράμματα. Τέτοια μηνύματα θα διαγράφονται όποτε εντοπίζονται.
-