Ο ιδρυτής της Pinterest, Μπεν Σίλμπερμαν, έκανε το ντεμπούτο του στην εφετινή λίστα δισεκατομμυριούχων του περιοδικού «Forbes», με την καθαρή αξία της προσωπικής του περιουσίας να ανέρχεται σε 1,6 δισ. δολάρια. Πριν από έξι χρόνια, όσα δηλαδή είναι «στον αέρα» η δημοφιλής ιστοσελίδα, αυτό το σενάριο ανήκε για τον ίδιο στα όρια της επιστημονικής φαντασίας.
Ο ηλικίας μόλις 33 ετών διευθύνων σύμβουλος της Pinterest μεγάλωσε στην Αϊοβα, μία από τις Πολιτείες της λεγόμενης αμερικανικής ενδοχώρας, και όπως πολλά αγόρια, στην παιδική του ηλικία συνήθιζε να διατηρεί συλλογές από νεκρά, αποξηραμένα έντομα, τα οποία καρφίτσωνε σε ένα κομμάτι χαρτόνι.
Μεγαλώνοντας, διατήρησε αυτή την αγάπη προς τις συλλογές, μόνο που αποφάσισε να εκμεταλλευθεί την τεχνολογία για να «καρφιτσώνει» ιδέες και προτάσεις για θέματα όπως τα ταξίδια, η διακόσμηση, η μόδα, το φαγητό, τα χόμπι κ.ά.
Το Pinterest είναι σήμερα ένα τεράστιο εικονικό λεύκωμα όπου μπορεί ο καθένας να δημιουργήσει τις δικές του φωτογραφικές συλλογές (ή αλλιώς πίνακες, όπως είναι η επίσημη ονομασία) για κάθε θέμα που τον ενδιαφέρει.

«Για τον Σίλμπερμαν, όμως, το Pinterest είναι κάτι περισσότερο από μια φανταχτερή διαδραστική λίστα για ψώνια»
γράφουν χαρακτηριστικά οι «Financial Times». Ο επιτυχημένος νεαρός μάνατζερ βλέπει την εταιρεία που ίδρυσε μαζί με τους Εβαν Σαρπ και Πολ Σκιάρα ως έναν τρόπο να αλλάξει τον κόσμο, ενθαρρύνοντας τους ανθρώπους να βελτιώσουν τη ποιότητα της ζωής τους μέσα από μικρές καθημερινές ασχολίες.
Ο Σίλμπερμαν αποφοίτησε από το Πανεπιστήμιο του Γέιλ το 2003, με πτυχίο Πολιτικών Επιστημών. Το πρώτο του εγχείρημα ήταν μια εφαρμογή για την πραγματοποίηση αγορών, που όμως δεν ευτύχησε να έχει την τεράστια δημοτικότητα που απολαμβάνει σήμερα η Pinterest, η οποία διαθέτει περισσότερους από 100 εκατ. χρήστες παγκοσμίως. Σήμερα η αξία της Pinterest υπολογίζεται περί τα 11 δισ. δολάρια.
Πολλές από τις κοινωνικές πλατφόρμες δεν στοχεύουν συγκεκριμένες χώρες, γιατί η διάδοση και η ενίσχυση της δημοτικότητάς τους βασίζονται σε υπηρεσίες ηλεκτρονικών συνομιλιών (chat). Αλλά η Pinterest πρέπει να κάνει μια συντονισμένη προσπάθεια, ξεχωριστή για κάθε χώρα, καθώς οι χρήστες της αναζητούν και αλληλεπιδρούν με περιεχόμενο το οποίο πρέπει να είναι κομμένο και ραμμένο στα μέτρα τους.
Η χρήση του Pinterest ενέχει σε μεγάλο βαθμό την έννοια της τοπικότητας. Η αδυναμία της εταιρείας να προσαρμοστεί στα δεδομένα και στην πραγματικότητα της εκάστοτε χώρας στην οποία είναι διαθέσιμη η ιστοσελίδα μπορεί να τη φέρει προ δυσάρεστων εκπλήξεων όσον αφορά την ανάπτυξη και την επέκταση της δραστηριότητάς της στο εξωτερικό.

ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ