Η κρίση «χτύπησε» και την αγορά της εστίασης και ειδικότερα της πίτσας στην Ελλάδα, συμπαρασύροντας και μεγάλους πολυεθνικούς ομίλους. Σε αυτό το πλαίσιο η Pizza Hut έκλεισε δύο καταστήματα, στην Αθήνα, ένα στη Φωκίωνος Νέγρη και ένα στο Καλαμάκι, ενώ δεν αποκλείεται να προχωρήσει στο κλείσιμο και άλλων καταστημάτων, στο πλαίσιο αναδιοργάνωσης του ομίλου.

Σύμφωνα με τον διευθύνοντα σύμβουλο της Food Plus, κ. Β. Μπογιατζή, που διαχειρίζεται την Pizza Hut στην Ελλάδα, η εταιρεία βρίσκεται σε φάση επαναδιαπράτευσης κάθε πτυχής του ομίλου και επανεξετάζει τις μισθώσεις των καταστημάτων.

«Αν δεν καταφέρνουμε επαναδιαπραγμάτευση των τιμών των ενοικιών προχωράμε σε κλείσιμο των καταστημάτων ή σε μετεγκατάσταση, έτσι ώστε να πετύχουμε οικονομίες κλίμακος», αναφέρει χαρακτηριστικά.
Οπως προσθέτει ο ίδιος, παράλληλα, η εταιρεία ακολουθεί μια πολιτική προσφορών, όπως για παράδειγμα η αγορά μεσαίας πίτσας με 5 ευρώ και παραλαβή από το κατάστημα.

Η Pizza Hut δραστηριοποιείται στην Ελλάδα από το 1989 στην Ελλάδα και ανήκει στην μητρική εταιρεία Yum. Η εταιρεία Food Plus ΑΕ, έχει αναλάβει την εκχώρηση του δικαιώματος χρήσης του ονόματος Pizza Hut και ΚFC στην Ελλάδα.

Ο τζίρος της Pizza Hut στην Ελλάδα το 2009 ανήλθε στα 35 εκατ. ευρώ, ενώ το 2010 εμφάνισε μονοψήφια πτώση τζίρου, λόγω της κρίσης. Η Pizza Hut διαθέτει σήμερα 41 καταστήματα, αν αφαιρεθούν τα δύο που έκλεισαν πρόσφατα και έχει εστιατόρια που κάθεσαι και διανομή κατ΄οίκον, με την πρώτη κατηγορία να έχει πληγεί περισσότερο από την κρίση.

Η Food Plus ΑΕ έχει δώσει αυτή την περιόδο μεγάλη έμφαση στην ανάπτυξη του KFC, που απέκτησε δύο νέα καταστήματα, μέσα στο 2011.

Τα τελευταία τρία χρόνια έχει επηρεαστεί ο κλάδος της πίτσας από την οικονομική κρίση στην Ελλάδα, καθώς οι καταναλωτές αγοράζουν πλέον πιο εκλογικευμένα και έχουν μειώσει τις παραγγελίες της διανομής κατ’ οίκον τουλάχιστον κατά δύο φορές λιγότερο τον χρόνο, που αντιστοιχεί σε μείωση περίπου 50% του κλάδου από το 2008 ως σήμερα.

Το 85% της αγοράς στηρίζεται σε επώνυμες και οργανωμένες επιχειρήσεις, οι οποίες έχουν οδηγήσει σε αφανισμό τα συνοικιακά καταστήματα, καθώς πριν από 10 χρόνια αριθμούσαν τα 9.000 στην Αθήνα και τα περίχωρα της και σήμερα έχουν συρρικνωθεί σε λιγότερα από 1.500. Οι εξελίξεις δείχνουν ότι και οι μεγάλοι παίκτες επηρεάζονται από την κρίση και όχι μόνο τα μικρά καταστήματα.

Οι πρωταγωνιστές του κλάδου αλλά και αντίπαλοι είναι οι εταιρείες Pizza Hut της Food Plus ΑΕΒΕ, Domino’s Pizza της Anatron Food Services ΑΕ, Roma Pizza ΑΕΒΕ και η Pizza Fan.

Στην Ελλάδα, η ιστορία της πίτσας ξεκίνησε το 1970, όταν Ελληνες μετανάστες από τον Καναδά, έφεραν αυτή τη διατροφική συνήθεια και στη χώρα μας, δημιουργώντας τις πιτσαρίες Portofino και Roma.

Από τη δεκαετία του ’80 άρχισε η άνθηση της συγκεκριμένης αγοράς, ενώ από την επόμενη δεκαετία, οι καταναλωτές άρχισαν να δείχνουν την προτίμησή τους στη διανομή κατ’οίκον, η οποία σήμερα αντιπροσωπεύει το 85% του κλάδου.
Πάντως, η κρίση έχει συμπαρασύρει και την αγορά της πίτσας, η οποία, σύμφωνα με παράγοντες του χώρου αναμένεται να εμφανίσει διψήφιους πτωτικούς αριθμούς το 2011.