Πέρα από τα τετριμμένα περί «τετρακίνητης παράδοσης» και «πρωταγωνιστικού ρόλου» της Jeep στην off-road κατηγορία, η έλευση του Compass δημιουργεί νέα δεδομένα εντός και εκτός φίρμας διευρύνοντας θεαματικά τις επιλογές του ελληνικού κοινού.
Η πρώτη επαφή μας με τις δίλιτρες τετρακίνητες εκδόσεις του μοντέλου τον Ιούνιο στους δρόμους και στα βουνά της Πορτογαλίας απέδειξε τις ικανότητες του αυτοκινήτου ακόμα και σε δύσβατα εδάφη, ωστόσο εκτός από τη λειτουργία του συστήματος τετρακίνησης το Compass έχει και άλλα εξίσου σημαντικά πλεονεκτήματα που το τοποθετούν άμεσα πολύ ψηλά στην εκτίμησή μας.
Στο μήκος των 4,394 μέτρων εδράζεται ο οικογενειακός του χαρακτήρας, υπερτερώντας έτσι του μικρότερου Renegade στην αρχιτεκτονική του οποίου βασίζεται, ενώ η ποιότητα κύλισης και η απουσία τριγμών –απόρροια της σαφούς ποιοτικής αναβάθμισης των Jeep τα τελευταία χρόνια –συντηρούν την premium θέση ενός μοντέλου που μπορεί να κάνει σχεδόν τα πάντα με επιτυχία, κάτι που σωρευτικά δύσκολα καταφέρνουν οι περισσότεροι ανταγωνιστές του.
Ασχέτως αν οδηγείς δικίνητη ή τετρακίνητη έκδοση, το Compass έχει μια σωστά ρυθμισμένη ανάρτηση που δεν κουράζει τους επιβάτες του, το σύστημα διεύθυνσης συνδυάζει αποτελεσματικά σε επίπεδο αίσθησης όσα αναζητάς από ένα αυτοκίνητο που μπορεί να φτάσει πολύ μακρύτερα από την άσφαλτο αν το επιλέξεις, ενώ το πάτημά του στον δρόμο αποπνέει σιγουριά. Αν σε αυτό προσθέσετε τα περίπου 70 συστήματα ασφάλειας και επιτήρησης της οδικής συμπεριφοράς που η Jeep θέτει στη διάθεση του οδηγού του, αντιλαμβάνεται κανείς ότι αυτό είναι το σωστό αυτοκίνητο στη σωστή στιγμή για την ίδια την εταιρεία και τους ενδιαφερομένους, οπαδούς και μη των SUV.
Ζήτημα επιλογής
Ανάμεσα στις εκδόσεις στις οποίες το Compass διατίθεται στη χώρα μας, σε τιμές από 25.900 ευρώ, προσωπικά θα επέλεγα την τετρακίνητη Limited 1.4 MultiAir2 Turbo με τους 170 ίππους και το αυτόματο κιβώτιο εννέα ταχυτήτων, το οποίο ταιριάζει απόλυτα στον διττό χαρακτήρα του αυτοκινήτου. Με απόσταση 21,6 εκατοστά από το έδαφος, το σύστημα Jeep Active Drive με τέσσερις διαθέσιμες επιλογές κίνησης (Auto, Snow, Sand, Mud) και τα κατάλληλα ελαστικά έχετε στα χέρια σας ένα πραγματικό «εργαλείο» σε τιμή 36.900 ευρώ, το οποίο μπορεί να κάνει σχεδόν όλα όσα επιτυγχάνουν τα ακριβότερα μοντέλα της μάρκας διατηρώντας την αύρα πολυτέλειας που εκείνα διαθέτουν.
Προσφέρει επίσης περισσότερους χώρους από το Renegade –με 368 ή 438 λίτρα στο πορτμπαγκάζ και σοφή εκμετάλλευση του μεταξονίου των 2,63 μέτρων προς όφελος των επιβατών του πίσω καθίσματος -, πολύ καλύτερο εξοπλισμό και τη βεβαιότητα ότι σε βάθος χρόνου η επιλογή αυτή θα σας δικαιώσει.

ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ