Η επιλογή της VW να χαμηλώσει τον πήχη στην κατηγορία των οχημάτων ελευθέρου χρόνου τοποθετώντας, δίπλα στο δημοφιλές Tiguan αλλά και στο επαπειλούμενο –τα χρόνια της κρίσης –Touareg, ένα μικρότερο σε διαστάσεις και ως εκ τούτου πιο προσιτό SUV φαντάζει λογική.
Βέβαια, ενώ οι περισσότεροι περίμεναν πως η νέα πρόταση της VW θα σταθεί απέναντι στον διαρκώς αυξανόμενο πληθυσμό των αστικών διαστάσεων crossovers, βρέθηκε με μήκος 4,23 μέτρων να κινείται σε μια γκρίζα και εν ολίγοις απροσδιόριστη «ζώνη».
Το T-Roc, ωστόσο, δεν ξεχωρίζει μόνο για το… ενδιάμεσο μέγεθός του αλλά κυρίως για τον χαρακτήρα του, αποτελώντας μια από τις πιο προοδευτικές προτάσεις της γερμανικής φίρμας.
Τον εκδρομικό προσανατολισμό που υποδηλώνει η αυξημένη απόσταση από το έδαφος και τους όποιους σχεδιαστικούς νεωτερισμούς μπορείς να εντοπίσεις στις επιφάνειες του αμαξώματος, συμπληρώνουν τα ανεξάρτητα φώτα ημέρας που λειτουργούν και ως δείκτες κατεύθυνσης υιοθετώντας την τεχνολογία LED.
Ιδιαίτερα χαρακτηριστικά, πάντως, συναντάς και στο πίσω τμήμα του πεντάθυρου αμαξώματος, με την εξαιρετικά φαρδιά τρίτη κολόνα και τη γραμμή οροφής να παραπέμπουν στον σχεδιαστικό κώδικα ενός τετράθυρου coupe.

Εκ των έσω

Στον βαθμό που αυτό είναι εφικτό, το εσωτερικό ακολουθεί μια παρόμοια σχεδιαστική λογική, συνδυάζοντας με αρμονία τα αυστηρά γεωμετρικά σχήματα με τις πιο «φιλικές» στο μάτι καμπύλες.
Με την οθόνη αφής του συστήματος ενημέρωσης και ψυχαγωγίας να δεσπόζει στο μέσον του cockpit και τα χειριστήρια τοποθετημένα στη φυσική τους θέση, γίνεται σαφές από την πρώτη στιγμή πως η εργονομία ήταν εκείνη που όρισε στο εσωτερικό του T-Roc τις προτεραιότητες.
Σίγουρα τα σκληρά στο σύνολό τους πλαστικά δεν είναι εκείνα που θα περίμενες από μια πρόταση που φέρει το σήμα της VW και ξεκινά λίγο κάτω από τα 20.000 ευρώ, ωστόσο ο εξοπλισμός σε επίπεδο άνεσης και ασφάλειας έχει τον τρόπο να καλύψει αυτό το στοιχείο.
Χωροταξικά, το T-Roc απολαμβάνει το φυσικό πλεονέκτημα ενός τυπικού SUV προσφέροντας, χάρη στην αρχιτεκτονική του, μεγαλύτερους αποθηκευτικούς χώρους από ένα συμβατικό, μικρομεσαίο hatchback. Πιο συγκεκριμένα, ο χώρος αποσκευών ξεκινά από τα 445 λίτρα, όντας πλήρως αξιοποιήσιμος αλλά και με αρκετά ψηλό κατώφλι.
Αντιθέτως, στην πίσω σειρά καθισμάτων το πλεονέκτημα αυτό αμφισβητείται, όχι όμως και η δυνατότητα να φιλοξενηθούν εκεί με άνεση δύο ενήλικοι.

Στην πράξη

Μιλώντας για άνεση, πάντως, ας σημειωθεί πως ακόμα και στην έκδοση των 999 κ.εκ. η ανάρτηση δεν δείχνει διατεθειμένη να θέσει υπό αμφισβήτηση τις πραγματικές δυνατότητες του πλαισίου ώστε να εξασφαλίσει ένα πιο… ανώδυνο πέρασμα πάνω από τις κακοτεχνίες της ασφάλτου.
Θα μπορούσε, λοιπόν, κανείς να ισχυριστεί πως η πλάστιγγα γέρνει προς την πλευρά της δυναμικής, γεγονός που συμβαδίζει απόλυτα με τον νεανικό χαρακτήρα του αυτοκινήτου αλλά και τον εξοπλισμό της κορυφαίας έκδοσης, που μεταξύ άλλων περιλαμβάνει ζάντες αλουμινίου 17 ιντσών.
Από την άλλη, το σύστημα διεύθυνσης ανταποκρίνεται στον χαρακτήρα του μοντέλου ενώ η σκληρή αίσθηση του επιλογέα του μηχανικού κιβωτίου έξι σχέσεων ενδεχομένως οφείλεται στα «λίγα» χιλιόμετρα του αυτοκινήτου.
Σαφώς πιο πειστική είναι η παρουσία του τρικύλινδρου TSI κινητήρα βενζίνης των 115 ίππων, καθώς πέρα από τις αξιοπρεπείς επιδόσεις εγγυάται τη διατήρηση της κατανάλωσης καυσίμου σε άκρως ανταγωνιστικά επίπεδα.
Κινητήρας: 999 κ.εκ.
Ισχύς: 115 ίπποι/ 5.000 σ.α.λ.200 Nm/ 2.000 σ.α.λ.
Κιβώτιο Ταχυτήτων: Μηχανικό 6 σχέσεων5,1 λίτρα/ 100 χλμ.
0-100: 10,1 δευτερόλεπτα
Τελική ταχύτητα: 187 χλμ./ώρα
Service: 30.000 χλμ. ή 24 μήνες
Ρύποι: 117 γραμμ./χλμ.
Τέλη κυκλοφορίας: €114,66
Τιμή πώλησης: €19.650

ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ